27 april 2024, 08:40:02

aanval ?

Gestart door Ilse_Jaimy, 6 april 2008, 16:46:25

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

Op 2 augusters 2007 heb ik er een nieuwe valk bij gehaalt Jimmy ( een albino ) hij was toen 4 weken oud .
meteen vanaf het begin wist ik al dat hij niet hellemaal `normaal`was .
hij deed alles langzamer als normaal . als hij bijvoorbeeld op je vinger wou stappen pakt hij heel voorzichtig je vinger beet en daarna komt heel voorzichtig zijn pootje .
hij kan ook hellemaal niet zo goed zijn evenwicht bewaren . ( this niet dat hij nergens op kan zitten ofzo hoor ;) maar hij valt vaker van zijn stok af als een normale valk )
eerst dacht ik dat het wel goed zou komen , dat het tijd nodig had .
het rara is ook jimmy heeft nooit gevlogen . met 15 weken is hij gekortwiekt zodat hij mee naar buiten kon , wat hij heel leuk vond om met takjes te spelen enzo .
nu zijn zijn veertjes bijna hellemaal weer aangegroeit , en laat ik het ook zo omdat hij zo toch een wat betere evenwicht heeft .
maar nog vliegt hij niet . en nog steeds is hij zo langzaam ...
wat mij ook opvalt is dat hij zich minder poetst als mijn andere valkjes .
nu had hij de veren aan elkaar zitten , leek net alsof dat met honing was gedaan.
en ik geloof dat hij wat ruzie had gehad met mijn andere valk
want hij had wat gebloed bij zijn vleugel .
dus ik denk maakt hem ff schoon , kan die wel ff lkkr onder de douch ( wat hij gewend is ) en daarna maak ik hem wat droog met en handdoek en dan de fohne erop ( is hij ook gewend )
toen ik klaar was en hem in de kooi zou zetten kreeg hij een aanval .
hij ging `dronken`lopen en kreeg het heel erg benauwd...
dus heb ik hem snel weer gepakt en hem in me trui gedaan .
daar zat hij als dood , met zijn ogen dicht .
en ik dacht egt dat het einde verhaal was .
hij heeft zo ongeveer 10 a 15 min zo gezeten met zijn ogen dicht .
en in 1x was het ook weer over , ging weer aan me rits vreten en ging weer geluidjes maken .
nu is er ook niks meer aan hem te zien , hij is weer hellemaal de oude en heeft veel praatjes :P

heeft iemand mischien een idee wat dit zou kunnen zijn ? of heeft hij een tekort ergens aan ? ( andere valk heeft nergens last van )

hij krijgt gewoon valkparkieten voer , met elke dag een handjes zonnebloempitten ( voor hun 2 e )
en ze hebben meestal zo knabbelstokje in hun kooi hangen .

het is de bedoeling dat ze van de zomer in de voliere komen , dus mischien dat frisse lucht ook heel wat doet :)


Rianne

Ik denk dat je gewoon een wat zwakker valkje hebt. Misschien dat het douchen veel energie vroeg?
Na 1 aanval kun je denk ik nog niet zeggen wat het geweest is, misschien dat het nog eens gebeurd?
Wat het vliegen betreft, wat doet je valkje als je 'm op je hand hebt en je beweegt je hand snel van boven naar beneden? Ieder ander valkje zou gaan vliegen, wat doet jouwe dan?