14 mei 2025, 08:59:10

En wat nu...?

Gestart door Saar, 6 april 2008, 16:22:13

« vorige - volgende »

Saar

Hoi hoi
Zoals sommige van jullie weten heeft Ukkie in november vorig jaar legnood gehad. Volgens die DA mag ze dus geen eitjes meer leggen. Hebben andere hier ervaring mee? Dus bv een valk gewoon weer eitjes laten leggen na legnood?
Ukkie wordt namelijk weer heel erg broeds op dit moment. Een andere optie is natuurlijk de pil.. Maar helpt dit wel?
Graag hoor ik z.s.m. jullie mening(en), zodat ik dan eventueel met Uk naar de dierenarts kan..
Groetjes Saar :-*

Rianne

Ik vind het een beetje vreemd advies, want legnood komt vaker voor en dat zou dan dus betekenen dat al die valkjes geen eitjes meer mogen leggen? Zonder medicatie hou je dat toch niet tegen dus volgens mij loopt Ukkie niet meer of minder kans om legnood te krijgen als een ander valkje.

Rob S

Hoe oud was Ukkie toen ze legnood had, en hoe oud is ze nu dus?

Saar

Citaat van: Rob S op  6 april 2008, 19:52:51
Hoe oud was Ukkie toen ze legnood had, en hoe oud is ze nu dus?

Hoi Rob,
Ukkie is van 26 september 2006.
Ze heeft voordat ze legnood kreeg ook al een keer eitjes gehad en dat ging probleemloos. Dat was rond 15 juli. En in november 2007 kreeg ze dus legnood. Dus ze is nu ruim 1,5 jaar.

Oowja, het ei waardoor ze legnood kreeg was trouwens een kalkei.

Saar

Citaat van: Rianne op  6 april 2008, 19:17:36
Ik vind het een beetje vreemd advies, want legnood komt vaker voor en dat zou dan dus betekenen dat al die valkjes geen eitjes meer mogen leggen? Zonder medicatie hou je dat toch niet tegen dus volgens mij loopt Ukkie niet meer of minder kans om legnood te krijgen als een ander valkje.

Ik vond het dus ook raar...
Dus ik dacht ik ga even info winnen op t forum :)

Saar

Heeft iemand anders nog antwoorden?

Saar

Eric Holtmark

Hoi Saar,
Een beetje laat maar toch, onze Ernie legt erg veel eieren .
Daardoor vrezen wij dat ze zich zal uitputten .
Dus zijn wij in de weer gegaan met anticonceptie.
Dit is tot nu toe geen succes ,van het een wordt ze enorm suf en andere middelen helpen gewoon niet.
Optie was een injectie met anticonceptie, maar men zei dat dit voor vogels riskant kon zijn.
Dit is namelijk het zelfde anticonceptie middel als voor honden en katten wordt gebruikt.
Daardoor zou de dossis voor vogels moeilijk te bepalen zijn(snel te veel)
Als er toch nog iemand een oplossing weet hoor ook ik het graag.

Groetjes en succes Eric

Saar

Hoi Eric,
Dat is ook niks nee :-\
Tot nu toe is ze nog niet broeds genoeg om eitjes te gaan leggen dus die mazzel heb ik dan nog. Sterkte met Ernie!

Saar

Uk heeft probleemloos haar ei gelegd, dus het topic mag op slot :)