16 mei 2025, 02:55:47

constant skreeten!!!

Gestart door Claire, 30 maart 2008, 16:13:43

« vorige - volgende »

Claire

Hallo,

Mijn valkparkiet Charlie is +/- 2,5 jaar. Hij maakt constant vervelende skreet geluidjes. Mijn vriend en ik worden er gek van!! Hij is verder actief en erg lief. Niet ziek of zo.

Hij heeft in 1 van zijn neusgaten en vliesjes van een zaadje zitten.
Kan dat het zijn wat hem irriteerd?

Kan het ook het voorjaar zijn?

Het houd nu ongeveer 3 weken aan en het geluid wordt niet minder....

Wat kan ik doen?
Hij komt wel op mijn hand zitten, maar wil niet dat ik hem vastpak. Hij vind het natuurlijk niet prettig als ik probeer om het vliesje uit zijn neus te halen. Hij draait dan zijn kopje weg.

trienke

Hoelang zit dat vliesje in zijn neusgat?

gaat het een hele dag door die kreten of is het af en toe?

Groetjes Trienke

Claire

Het vliesje zit nu al 3 weken in zijn neusgat en zo lang slaakt hij die kreten.  We worden er echt gek vak!!

Hij is wel lief, maar fluit niet meer zijn leuke gezellige deuntjes, alleen nog maar die kreten.

Hij doet dat als we thuis zijn, maar ook als we er niet zijn.

's avonds houd hij op en 's ochtends doet hij het ook niet.

Kan het de lente zijn?

trienke

Als ik jou was zou ik het vliesje er toch uit proberen halen, of in ieder geval er uit laten halen. Eventueel door een dierenarts.
Het vliesje kan hem wel pijn doen of dat het vervelend zit.

Groetjes Trienke

Kaatje

Hoi Claire,

Ik sluit me bij Trienke aan ! Persoonlijk denk ik dus ook dat dit met het vliesje in zijn neusgat te maken heeft, ....ook is het neusgat te klein om daar zelf mee aan de slag te gaan, dus even langs de VA !!

Succes,

Groetjes, Karin

Claire

hallo,

Oke bedankt!

Ga ik snel doen deze week!

Claire

De V.A. kreeg Charlie niet goed te pakken en nu zit het vliesje nog in zijn neugat.
Charlie is stil als hij iets te doen heeft en maakt het vervelende geluidje als hij zich verveelt of aandacht wil, tenminste dat denk ik....

Het wordt er niet beter op en mijn vriend wil de vogels weg doen (kan ik mij soms iets bij voorstellen).

Heeft iemand nog suggesties?

trienke

Heeft hij ook een valkparkieten maatje?

Claire

Ja, Puca is een geparelde Lutino (vrouw).

Maar misschien roept hij wel om een vrouwjte?

trienke

kan zijn, maar je hebt er toch 1 bij?

Groetjes Trienke

Claire

Ja, ik denk dat het een vrouwtje is.....