6 mei 2025, 09:38:54

speeltjes

Gestart door valkjegame, 25 maart 2008, 21:16:37

« vorige - volgende »

valkjegame

hey,
ik heb een valkje dat zich verveelt.
ik heb op veel topic's gekeken maar niets geschikt.
ik heb niet erg veel geld.heb jij ideeën?
zet ze dan graag hier. :) ;) :D ;D ;D :D ;) :)
Mijn valkje Kucu.
She is my best friend!!
Kan niet vliegen!:(

Sanna

Hoi,

Een hele goed oplossing is zelf knopen met sisaltouw. Ze vinden het heerlijk om aan dat spul te knagen, te trekken en te knabbelen ;D. Een bolletje sisaltouw kost over het algemeen maar € 0,80 ofzo, dus daar kom je wel overheen. Probeer ergens goedkoop een grote pot gekleurde houten kralen op de kop te tikken (Kruidvat heeft eens in de zoveel tijd zo'n aanbieding, Lidl heeft het soms, Action en verder moet je maar gewoon goed je ogen open houden). Uit het bos kun je zelf geschikte takken van de bomen zagen (bijvoorbeeld lijsterbes, beuk, berk, eik, meidoorn en alle fruitbomen) en goed schoonmaken met afwas en heet water, maar ook kun je in de bouwmarkt een lange ronde stok (doorsnee ca. 2 cm) voor een paar euro halen en die in kleine stukken zagen. En dan kun je aan de slag!

Voor het knopen is het makkelijkst de weitasknoop. Zorg dat je je touw lang genoeg maakt, want je hebt behoorlijk wat nodig voor een klein stuk geknoopt. Tja, en dan kun je je fantasie de vrije loop laten ;). Hier een paar ideetjes:

Groetjes, Sanna

valkjegame

Bedankt voor de reactie,
Maar er zijn toch nog (makkelijke)ideeën?
Ik heb ook al een touwtje met kraaltjes in het hokje gehangen.
Hij/zij speelt er af en toe mee.
Is dit goed?
Ik had graag wat meer antwoorden gekregen.

Groetjes Valkjegame
Mijn valkje Kucu.
She is my best friend!!

mieke rosie

Hoi,
Ik haal bij ons achter vaak een tak van de knotwil en geef ze die om te knagen. Vinden ze heerlijk. Ik heb in een mandarijnendoos twee gaten gemaakt en daar een wilgentak doorheen gestoken met kralen en een belletje eraan. In de door ligt een prop papier en een leeg doorje van medicijnen. Allemaal spullen die ik vroeger weggooide en waarin ik nu speelgoed zie voor mijn valkjes. Anzichtkaarten knabbelen is ook een grote hobby van ze. Kortom, als ze maar kunnen slopen.
Groeten en succes, Mieke Rosie

mieke rosie

Hé Sanna,
Wat een ontzettend leuke speeldingen heb je gemaakt. Brengt mij ook op ideeën! Bedankt.
gr. Mieke

valkjegame

Dit zijn heel leuke ideeën. ;D ;D
Maar heb je ideeën met bamboe of takken.
Dat heb ik veel.En houten planken kan ik halen in de buurt.
Dit zijn de basis dingen die ik heb. :) ;)
Misschien weet je hier iets mee? :D ::)
Groetjes Valkjegame
Mijn valkje Kucu.
She is my best friend!!

Annelies

Hoi Sanna

Super gaaf ideeen ga er zeker mee aan de gang.

Valkjegame succes met speeltjes maken.

Gr. Annelies

Sanna

Hier staan ook nog wat leuke ideetjes:

www.fluffies.org

Groetjes, Sanna

valkjegame

dank je voor de site ;D.
Zijn er nog ideeën of site's? :)
Wil je ze hier dan zetten? :D
Dank u  ;D

valkjegame