28 april 2024, 20:33:59

Hout soort voor binnenzijde nachthok

Gestart door Suzanne, 26 oktober 2003, 20:06:31

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

We zijn bezig met het bouwen van een voliere. Het nachthok wordt geisoleerd, en willen we aan de binnenzijde afwerken met platen MDF. Alleen nu is mijn vraag: is MDF als binnenwand schadelijk voor valkparkieten? Kunnen ze uberhaupt wel knagen aan MDF of is dat te glad voor hun snavels?
Hoop dat iemand het antwoord weet.  ::)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Ik heb geen verstand van hout, maar ik weet wel, mijn hout is beschermd tegen vocht, het is het enige hout waar geen regen in kan, en dat heb ik, dus dat mag, als het hetzelfde is als het jouwe, zal dat ook wel mogen dan zeker :). Veel plezier met je volière ;).

Paul

Hoi Suzanne,

Ik heb zelf een broedhok stanaard gekocht en dat is gedeeltelijk gemaakt van spaanplaat.
Mdf is natuurlijk wat fijner van structuur maar net zoiets dus dat zal denk ik wel mogen dan.
Ze zullen het wel kapot kunnen maken want zelfs heel hard houd knagen ze soms nog aan stukken :-(
Aan een plaat mdf zullen ze in het midden inderdaad geen houvast krijgen dus dat laten ze meestal wel heel.

Groetjes, Paul