6 mei 2024, 11:56:17

Agresief!!!!!

Gestart door Rube, 17 maart 2008, 13:49:41

« vorige - volgende »

Rube

Hoi ons valkje spike is de laatste tijd zeer agresief zeker in zijn voliere.Waneer we hem naar binnen halen is de agresie al veel minder maar hij moet toch altijd eens een tik tegen de vinger kunnen geven voor hij opstapt. Het lijkt dus dat hij schrik heeft van onze handen maar kusjes op zijn hooft geven en zo lukt wel aaien niet te laat mee begonne en dit wilt hij dus niet.Waneer we aan zijn kooi komen bigint hij hevig met zijn vleugels te fladderen dit is sinds de agressie is toegenomen.Zover ik weet is dit om een popje te verlijden niet?

ZIJN ER TIPS?????

alvast bedankt!

Sanna

Hallo Rube,

Het klinkt alsof jouw valkje aan het puberen is. Een paar dingen zijn me niet duidelijk:

- staat zijn voliere in huis of buiten?
- is hij alleen of heb je meer valkjes?

Heb je het stappenplan al eens geprobeerd?
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Groetjes, Sanna

Rube

Ja ons valkje zit buiten.Ik weet het niet echt ideaal maar hij word hier elke dag uitgehaald.En ja hij is gekortwiekt en ik weet dat hier veel tegenstanders van zijn maar ja met die dingen staat je in het begin allemaal niet zo stil en hij moet wel gekortwiekt zijn om er buiten mee bezig te zijn en mee naar binnen genomen te worden.Ik wil hier niemand mee beledigen of kwaad overkomen hoor ;)

Nu hiermee is het probleem niet opgelost :)
Maar het probleem word alleen maar erger hij fladdert altijd hevig met zijn vleugels (vroeger vaak maar niet altijd) en deze week was hij volop aan het paren met zijn drinkbakje.
Ook heeft hij last van diaree.Ik vermoed door stress want het is al een tijdje afwisselend zonder gevolgen.

Het lijkt een echt probleemgevaletje hè :-\


En wat het stappenplan betreft weet niet maar ons valkje is 4 jaar en van welke stap zou ik dan moeten beginnen?

bedankt voor je reactie,ik hoop nog iets te horen

andere raad is ook welkom
groetjes

lynette

21 maart 2008, 23:46:40 #3 Last Edit: 21 maart 2008, 23:52:14 by LyNNy
Hoi,

wat fijn dat je vaak met hem bezig bent.

Is jou valkje misschien ergens van geschrokken? misschien kan hij dit in verband leggen met mensen en misschien dat hij daarom zo reageer. Ik hoop dat het probleem snel gevonden is.

En ik lees ook dat je hem gekortwiekt heb. indd zijn daar de meningen over gedeeld  bij mij valkjes ( 12 waarvan er 7 binnen in huis zitten er 6)
die binnen zitten zijn gekortwiekt wel zo dat ze nog wel gewoon kunnen vliegen maar niet zo hard en niet heel ver

En je valkje heeft diaree krijgt hij soms groenvoer waar veel vocht in zit of drinkt hij veel, zoniet zou ik toch even een dierenarts raadplegen want diaree bij een vogel kan nare gevolgen hebben.

En paren met zijn drinkbakje hihi
Is jou valkje een vrijgezelle vogel? En het gebeurt wel vaker hoor dat vogels op die manier hun hormonen kwijt raken. ;)
Ik heb een oudere valkje in huis gehad die een aantal jaren alleen heeft gezeten die paarde ook met dingen in zijn kooi omdat hij geen partner had in die tijd dat hij alleen zat.

Ik hoop dat ik je een beetje antwoord heb gegeven op je vragen.



Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen