9 mei 2025, 05:43:54

nagels geknipt

Gestart door FroukjeH, 15 maart 2008, 18:27:07

« vorige - volgende »

FroukjeH

:'( heb voor het eerst de nagels van mijn vaklkjes geknipt. Nu heb ik 1 nageltje te kort geknipt. Het bloeden was even gestopt maar begint nu weer. Ze zit ook steeds op 1 poot nu. Help wat moet ik doen???????????

Kaatje

15 maart 2008, 18:31:09 #1 Last Edit: 15 maart 2008, 18:35:39 by Kaatje
Hoi Froukje,

Heel snel naar de DA, dit moet dicht geschroeid worden anders bloed je valkje dood ... misschien dat je bloem in huis hebt zodat je het weer even tijdelijk kan stoppen maar dit moet dus echt proffecioneel dichtgeschroeid worden ... anders gaat het straks 's nachts bloeden of ze gaat er aan pulken en dat betekent onherroepelijk het einde ...

Sorry maar ik kan je hierin niet gerust stellen want hiermee moet je dus echt een DA of beter nog een VA !

Ik zou direct gaan bellen en langs gaan want dit is dus echt spoed hoor !! Heel veel sterkte met je valkje !!

Groetjes Karin

Kaatje

Oja en nog even vergeten ... nooit meer de nageltjes van je valk knippen ... koop een slijtstok voor zijn snavel en nagels !!

FroukjeH

bedankt ga nu naar de DA

Kaatje

Graag gedaan hoor,

Hiernaast staan dierenartsen daar kan je er één uitzoeken of natuurlijk naar je eigen DA gaan, ... maar doe het echt, ik kan namelijk een verhaal van iemand waar dit zelfs bij de DA is gebeurt, de DA had het niet goed dicht geschroeid en het valkje is er 's nachts ( door het opnieuw bloeden ) alsnog aan overleden  :'(

Succes !!

Groetjes Karin

Anja

Als je in het leven van de nagel hebt geknipt dan kun je het volgende doen:

Een waxinelichtje aan steken. Als het wat gesmolten is het lichtje uitblazen en het nageltje van je valkje er in doen. Dan eruit halen en het bloeden stopt. Dat is wat ik altijd doe.

Vertrouw je het niet raadpleeg dan een VA.

Sterkte ermee.

Groetjes Anja

FroukjeH

bedankt voor de adviezen
Ben bij de dierenarts geweest. Heeft haar onder narcose gebracht en toen de nagels dichtgeschroeid. Allemaal voor de zekerheid.
Hoop dat het nu goed gaat

Anja

Gelukkig is het gedicht. Dat is weer een zorg minder.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Froukje,

Fijn om te lezen dat de DA de nagels heeft dichtgeschroeid, je kunt hierbij beter het zekere voor het onzekere nemen !! Wat Anja zei kan misschien ook maar bij een diepere wonde lijkt me dit niet afdoende, ... je hebt zeker de juiste beslissing gemaakt en vindt dit echt super van je dat je zo snel gereageerd hebt !!

Anja, ... ik wist niet dat jij de nagels van je vogels zelf knipte, lijkt me erg eng om te doen hoor, zelfs mijn dierenarts raadde met dit ten strengste af  ::)

Groetjes, Karin

Anja

Citaat van: Kaatje op 15 maart 2008, 20:51:30
Hoi Froukje,

Fijn om te lezen dat de DA de nagels heeft dichtgeschroeid, je kunt hierbij beter het zekere voor het onzekere nemen !! Wat Anja zei kan misschien ook maar bij een diepere wonde lijkt me dit niet afdoende, ... je hebt zeker de juiste beslissing gemaakt en vindt dit echt super van je dat je zo snel gereageerd hebt !!

Anja, ... ik wist niet dat jij de nagels van je vogels zelf knipte, lijkt me erg eng om te doen hoor, zelfs mijn dierenarts raadde met dit ten strengste af  ::)

Groetjes, Karin

Hoi karin,

Dat valt wel mee hoor dat het eng is. ik doe het niet bij alle valkjes. Bij de meeste valkjes slijten de nagels op de slijtstokken maar ik heb er een paar bij waar dat niet gebeurd. Die knip ik met een grote nagelknipper. Het gaat wel eens mis en een waxinelichtje is dan voldoende. Bij een diepere wond is het raadzaam om een VA te raadplegen.

Groetjes Anja

Kaatje

Thanks Anja,

Jij bent gewoon heel makkelijk met dit soort dingen zoals vleugels knippen en nagels, ... ik ben echt een schijtlijster wat dat betreft en zou er dus dan ook echt niet aan durven te beginnen ...

Nou wiek ik mijn valkjes natuurlijk niet dus dat scheelt, en de nageltjes lijken hier ook goed te slijten dus dat scheelt dan ook weer  ;)

Maar het is me nu dus duidelijk !! Bedankt  ;)

Groetjes, Karin

FroukjeH

gelukkig ben ik niet de enige waar het wel eens mis gaat :-\ Voelde me al heeeeeeeeeeel schuldig.
Ze eet en drinkt normaal en is ook in aktie. Dus....... ik hoop dat het nu goed is.
Wat zijn slijtstokken en waar haal ik die? Klinkt veiliger dan nagels knippen.

Kaatje

Hoi Froukje,

Natuurlijk kan het ooit eens mis gaan en natuurlijk voel je je dan schuldig maar je hebt direct en goed gehandeld en nu gaat het gewoon allemaal goed komen, dus dat is ook een hele geruststelling, toch !?

Slijtstokken zijn van de stokken die van een soort steen zijn, ... ze hebben vaak bobbels en voelen aan als een soort schuurpapier of eeltvijl .... je hebt ze in allerlei kleuren en zijn erg gebruiksvriendelijk en zitten lekker voor hun pootjes  :D

Ze zijn ook bijna in elke dierenwinkel te koop volgens mij !!

Succes en geef je valkje maar een dikke troostknuffel  :-*

Groetjes, Karin

FroukjeH

:) Ga morgen direct kijken bij de dierenwinkel. Ze is helemaal de oude. Niets geen last van stress. Was zo weer uit de kooi vanmorgen om op haar speeltoestel te gaan zitten samen met mijn andere valkje.

Kaatje

Hoi Froukje,

Fijn hoor om te lezen dat alles heel goed afgelopen is, door het dichtschroeien kunnen er ook geen bacterieën meer bij dus sla je eigenlijk 2 vliegen in 1 klap  ;)

Gewoon even vragen dan weten ze vast wat je bedoelt !

Groetjes, Karin