27 april 2024, 08:54:18

Wiebke

Gestart door ave, 14 maart 2008, 20:06:52

« vorige - volgende »

ave

Hallo Allemaal!

Ik had me een tijdje terug al voorgesteld op dit forum.
Maar ik ben er ondertussen al achter dat dit forum erg verslavend werkt  ;D

Dus vandaar dat ik dacht: ik ga ook eens proberen een dagboekje te beginnen.

Ik verwacht binnenkort mijn eerste valkje, een wildkleur geparelde. Hij of zij is nu zes weken oud en sinds vandaag bij de ouders weg. Als alles goed gaat en hij eet goed zelfstandig kan ik het woensdag ophalen.
Ik kan haast niet wachten!!
Ik heb de kooi en een doos vol speeltjes al klaar staan.
Als jullie nog leuke tips voor me hebben..... hoor ik die graag!


Hier alvast wat foto's (ik had begrepen dat jullie daar wel van houden ;)):







Groetjes,
An

Sharon

Hoi An

welkom op dit forum!
Wat een prachtig valkje krijg je binnenkort zeg! Hij/ zij is echt erg mooi! Wel ontzettend zielig dat hij/ zij zo is geplukt. Hopelijk zijn de veertjes snel weer aangegroeid!

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


ave

Hoi Sharon,

Dat hoop ik eigenlijk ook. Komt het vaker voor dat ze zo geplukt worden en hoe snel groeit dit dan meestal weer aan?

Groetjes,
An

•=Bonnie=•

Vooral de valkjes zelf zijn erg verslavend :) Veel plezier op het forum en heel veel voorpret nog voor je eigen valkje komt :)


ave

Dank je wel Bonnie! Dat zal zeker lukken. Ik ben al volop aan het lezen over alle in's en out's.
Ik heb vandaag de kooi schoongemaakt en ingericht, dus nu nog 4 nachtjes slapen en dan is het zover!

Groetjes,
An

Anke

Hoi Ave,
Wat leuk dat je een valkje krijgt.
Wiebke is inderdaad erg geplukt.
Maak je geen zorgen het groeit allemaal weer aan :)
Voor je het weet heeft hij overal weer prachtige veren!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi An

Welkom op dit gezellige en leerzame forum. Leuke foto's van je valkje zeg.

Mara

Anja

Hoi An,

Toch een boekje begonnen? Leuk zeg. Nog een paar nachtjes en dan heb je ook een valkje.

Je hebt erg mooe foto's geplaatst en daar houden wij idd wel van. Jammer dat het valkje geplukt is maar och de veertjes groeien wel terug hoor.

Groetjes Anja

danielle

Hoi An,
Welkom  ;D .
Super leuk dat je een nieuw valkje krijgt! Spannend he?
Je haalt je valkje bij valparkietenkwekerij de valk?
Ik kijk daar namelijk altijd nog op de site en zag de foto van jou valkje  ;D .
Ik heb daar mijn eerste valkje Tommie vandaan, helaas 4 maanden geleden overleden.
Hij was echt meteen super tam toen ik hem kreeg. Die vrouw daar steekt daar veel energie in en Tommie was echt een geweldig valkje. Ik wil je wel alvast zeggen, dat ze hun valkjes wel kortwieken. Tegen mij hadden ze dat namelijk niet verteld en ik was toen heel verbaast toen ik hem op ging halen, vandaar dat ik het even zeg. Tommie kon na de eerste rui wel weer als de beste vliegen.

Groetjes Danielle

ave

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ben blij te horen dat de veren weer snel zullen aangroeien  ;D Dan wordt het vast een heel mooi valkje!

Hoi Anja,

idd op aanraden van jou ook maar een boekje begonnen  ;) Ik vond jullie boekjes zo leuk met al die mooie foto's dat ik dacht: dat wil ik ook. En gezien het feit dat het mijn eerste valkje wordt kan ik nog een hoop van jullie leren!

Hoi Danielle,
Hij komt idd bij de Valk vandaan. Ik vond Herman en Jura hele aardige mensen, we konden alle vragen stellen die we wilden. Daarnaast zag het er daar heel netjes uit en zijn ze idd veel met de jonge valkjes bezig. Dat kortwieken vind ik niet zo erg. Het heeft ook wel zijn voordelen. Ik moet er zelf nog even over nadenken of ik het kortwieken ga bijhouden of dat ik het laat aangroeien.......  ??? Beide hebben hun voor en nadelen!
Ik ben vorig weekend bij ons aanstaande valkje wezen kijken, toen kon hij/zij al heel stoer op mijn vinger zitten. Nog wel een beetje wiebelig ;D En ik kon het zelfs al een beetje aaien!
Echt super leuk. Mijn vriend wordt gek van me want ik heb het bijna nergens anders meer over!  ;)
Hoe oud is Tommie eigenlijk geworden?

Groetjes,
An

danielle

HOi An,
Ik heb alleen Jura gezien, ze is zeker een aardige vrouw en het zag er erg mooi en goed verzorgd uit. Ik was echt verbaast dat ze zoveel jonkies zo tam kon maken. Tommie heeft ook echt nooit angst voor mensen gekend. Ja je moet zelf kijken of je het kortwieken fijn vind.
Ik zelf vind het echt leuk als ze ook lekker kunnen vliegen. Maar dat hoef je dan pas na 5 maanden te beslissen.
Wat leuk dat je je valkje al hebt gezien  :D . Heb je al een naam voor hem?

TOmmie was net geen jaar geworden. Hij was aan de megabacterie overleden, dat is een gemene/ hardnekkige schimmel  :-\ .
Dit heeft hij trouwens niet van de kweker opgelopen (anders was hij al veel eerder ziek geworden), daar hoef je dus niet bang voor te zijn.

Moeilijk dat wachten he, ik ben nu ook op mijn nieuwe valkje aan het wachten, maar ik moet nog ongeveer een maand wachten, dus dat is nog veel moeilijker  :P

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi An ....wat leuk dat je een dagboekje begint voor Wiebke ....ze is heel erg geplukt maar het komt er inderdaad  allemaal weer snel aan hoor ! , geen zorgen he !
Grtjs Ann



Wilma1

Jouw Wiebke wordt zeker weten een mooi valkjes. Zelfs nu zónder veertjes ziet ze er schattig uit  ;)

:) Wilma
e


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

lynette

Hoi Hoi

wat leuk dat je een dagboekje bent begonnen
bij werkte het forum ook al snel verslavend  ;D
kijk maar uit want mijn vriend klaagt ook al over dat ik niet zonder de pc (valkparkieten forum) kan haha
en indd foto's zijn we helemaal gek op
en wat een leuke naam zeg Wiebke
en wachten duurt lang he

nou succes met wachten

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

danielle

En kun je Wiebke morgen ophalen?