12 mei 2025, 17:21:33

Wil niet meer bij mij zitten?

Gestart door noa, 11 maart 2008, 20:11:26

« vorige - volgende »

noa

Hallo allemaal

Mijn valkje noa is de allerliefste die er is en ik heb haar uit de dierenwinkel en toen zeiden ze dat ze nog zeker niet ouder was dan 9 weken en dat ze daar kwam toen ze 6 weken oud was dus ze had daar 3 weken alleen gezeten.'

Na een week of 6 had ik haar al tam, ze kwam naar me toe, als ze niet naar mij toe kwam, ging ik haar halen en ze stapte dan goed en vlot op mijn vinger en dan kon ze urenlang op mijn schoot met broodlipjes spelen, en mocht haar kroelen(alleen op de kooi) en kusjes geven.

Pas ging ik naar de dierenwinkel om te vragen of ze een precieze geboorte datum van haar hadden en toen ik het uitlegde hoe ze er ook al weer uitzag, zeiden ze dat ze dus al 3 maanden daar gezeten had en toen ik uitlegde dat hun iets anders gezegd hadden kon dat ook wel zo zijn beetje onduidelijk dus maar ze kan dus ook al 7 maanden zijn i.p.v 4,5 maar ondanks alles doet min lieverd het super maar om dit lange verhaal af te ronden, sinds 1 week wil ze niet meer bij mij zitten als ik haar op mijn schoot wil zetten vliegt ze meteen naar de kooi terug en zo ken ik haar niet, op de kooi mag ik haar meteen kroelen en het liefst heel lang maar ze wil absoluut niet meer bij mij zitten.

ook als ik haar uit mijn hand laat eten maakt ze een piep piep piep geluidje en dan gaat het kuifje plat en kopje omlaag en staartje een beetje omhoog, is dit misschien bedel gedrag??

Wie kan mij helpen.

Groetjes joyce

Inge88

Dit klinkt meer als broeds gedrag... kippetje zitten ook wel genoemd. In dat geval zal je valkje waarschijnlijk eerder 7 maanden oud zijn.

trienke

ook als ik haar uit mijn hand laat eten maakt ze een piep piep piep geluidje en dan gaat het kuifje plat en kopje omlaag en staartje een beetje omhoog, is dit misschien bedel gedrag??

Dit lijkt mij kippetjes gedrag, De rest kan ik niet verklaren van gedrag.
Mischien dat ze toch wat ouder is dan 7 maand.

Ik hoop dat iemand anders je er verder mee kan helpen

Groetjes Trienke

noa

11 maart 2008, 20:33:26 #3 Last Edit: 11 maart 2008, 20:35:45 by noa
oke bedankt dan is dat al duidelijk dan weet ik meteen dat ze een vrouwtje is haha en weet iemand mischien waarom ze ineens niet meer bij mij wil zitten en wat ik daaraan kan doen.

trienke

Het kan ook zijn dat je valkparkiet in de pubertijd zit, maar dat gaat na een tijd wel weer over.

Je kunt het blijven proberen met trosgierst, maar ook niet te veel tegen haar zin in.

Groetjes Trienke

noa

11 maart 2008, 20:51:26 #5 Last Edit: 11 maart 2008, 20:53:38 by noa
vanaf welke leeftijd komen valkjes dan in de pubertijd? ze komt wel meteen als ik iets aan het eten ben, hmm misschien is het wel pubergedrag ja. ;D :)

trienke

is verschillend denk ik, ongeveer denk rond die leeftijd, soms wat later

noa

nog een vraagje, als ik haar op de kooi aan het kroelen ben, en ik stop en wil weg lopen dan gaat ze met haar vleugels klapperen  en die staan dan wijd uit, is dat gedrag wat een vrouwtje of mannetje doet, en ze roept ook als ik de kamer uitloop.

trienke

Kun je mischien een foto plaatsen van je valkparkiet. Word het ons een stuk duidelijker ;)

Groetjes Trienke

noa

16 maart 2008, 18:40:10 #9 Last Edit: 16 maart 2008, 18:41:42 by noa
Ik heb het geprobeerd maar ik heb het juiste programma er niet voor, en het is alweer een stuk beter.

Ik ben er nog meer met noa bezig geweest dan anders en ze speelt heel leuk op haar speelparadijs dus heb geen reden meer om me zorgen te maken

en ben er ook achter dat het klapperen met haar vleugeltjes na het kroelen een teken is van: hee ga daar eens gauw weer mee door want ik vindt het veels te lekker  ;D :)