28 april 2024, 02:46:35

welke vogel bij valkje?

Gestart door Amy, 9 maart 2008, 17:08:40

« vorige - volgende »

Amy

hallo ik vroeg me af welke vogels bij valkparkieten kunnen.
maar ik wil ook weten wat de nadelen en voordelen zijn van deze vogels.Ik heb momenteel twee ventjes zitten(valkjes)van 1 jaar

zoals bv:een grasparkiet kan erbij maar veroorzaakt veel stress bij valkjes.

in ieder geval al bedankt
mvg amy
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Anja

Hoi Amy,

Het beste kun je een valkjparkiet erbij nemen ipv een andere soort vogel.

Groetjes Anja

Saar

Hoi Amy,
Waar wil je de valkjes en eventuele andere vogelsoorten in houden???
Groetjes Saar

Amy

ik heb een papegaaikooi van 1 meter 20 hoog en 1 meter breed.(zijkant is  60 cm)
mvgamy
ps: ik weet dat een valkparkiet erbij kan maar mijn vraag was meer welke andere vogel er eventueel bijkan.
grtz
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Mara

HOi Amy

Het beste is natuurlijk een valkparkietje. Maar bourkes kunnen volgens mij er ook goed bij, zijn wat rustigere vogels. Verder zou ik het zo ook niet weten, heb zelf een gemengde voliere maar zou die combinatie niet aanraden die ik er zelf in heb zitten.

Mara

Amy

ja bourke's had ik ook opt oog vond deze wel mooi van kleur ook.deze en grasparkieten waren de enigen vanwaar ik weet dat ze erbij kunnen(alhoewel grasparkieten niet echt aangeraden wordt door de meesten)

ik hoop dat er nog meer mensen ideen hebben hierover en de na en voordelen kennen

groetjes en bedankt
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Mara

Hoi Amy

Je kunt eens mijn boekje lezen, ik heb een gemengde (buiten)voliere met valkjes, grasjes, roodruggen en rosella's. Het wordt afgeraden door de meesten en ergens kan ik me daar ook wel in vinden, voorkomen is beter dan genezen en in dit geval denk ik er ook zo over. Want wat als je gaat kweken in je papegaaienkooi en er onstaat stress, dat wil je echt niet. Ook valkjes kunnen ruzie hebben, maar dan nog. Valkjes spreken een andere taal dan rosella's of grasparkieten. Dus ook mijn advies is, als je ze samen in een kooi wilt zetten, kies dan voor een valkparkiet. Heb je aparte kooien, dat heb ik binnen ook, dan kun je een valkje en een grasje nemen. Die zitten bij mij binnen in aparte kooien, alleen als ze los mogen, dan zitten ze samen in de kooi.

Groetjes

Mara

Saar

Hoi Amy,
Ik zou alleen valkparkieten in die kooi houden :)
Je moet kijken naar de tralieafstand. En als het echt een papegaaien kooi is, kan je er geen kleinere vogels bij plaatsen want dan heb je de kans dat ze telkens ontsnappen en dan is niet veilig en geen pretje als ze de vogels iedere keer moet vangen. Hoeveel cm zit er tussen de tralies?
Groetjes Saar :-*

Amy

1 cm of iets meer
weet het niet heb het niet gemeten
groetjes en bedankt
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Dierenfreackske

Hoi ..ik zou ook alleen valkparkieten in de papegaaikooi
houden . Ik zou niet direct weten wat er nog bij kan .
Ik zelf heb wel grasjes maar die zitten in een smallere kooi want in de valkparkietenkooi kunnen ze zo ontsnappen , ze kunnen 'er gewoon tussenglippen he ! Grtjs Ann