20 juli 2025, 00:30:25

Valktastic update 2009

Gestart door trienke, 9 maart 2008, 12:43:05

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Trienke

Je hebt weer mooie foto's geplaatst.

GRoetjes

Mara

trienke

Hoi Kaatje

JA zeker een goed gevoel, heb er echt zin in dat die kleintjes uit hun eitjes kruipen, en groot zien worden.

Hoi Bonnie
Ze kwamen inderdaad bij nanda vandaan. Ik meende dat hij hun niet als koppel heeft gekocht maar als jong. De fallow geelwang is schijnbaar al iets ouder, maar lukt me niet om goed op haar ring te kunnen kijken en onnodig vangen geeft alleen maar stress mee. De man is van 2006.

Hoi Mara

Dankje

trienke

Hallo allemaal

en dan nu de stand van de eitjes en een leuke ontdekking:

Friemel en frutsel: 4 eitjes
Ik meende dat friemel en frutsel geen bevruchte eitjes konden maken, maar vandaag zie ik ineens in 2 eitjes rood :o  :-X Dus toch bevrucht, en heb ik dan ook een bevrucht eitje weggegooid >:(.
Maar nu weet ik dus ook dat ze wel vruchtbaar zijn  ;D

Flip en Flippie: 4 eitjes 1 bevrucht
Romeo en Julia: 3 eitjes
Beatle en juiceL 2 eitjes
Poekiewoekie en Luti: 1 eitje
En dan de fallow geelwang, heb eindelijk eens namen voor ze bedacht yellow en vlekje: hebben 2 eitjes :)

De stand is 16 eitjes

Alleen Willem en Wilma en Binkie en lucky hebben nog geen eitjes gelegt.

Groetjes Trienke

Kaatje

Hoi Trienke,

Dat is supernieuws zeg !! Hmmmm lekker veel donsjes en fijn dat de eitjes waarvan je dacht dat het eigenlijk niet kon, toch bevrucht zijn  :D

Gezellig en spannend boekje dit zeg !!

Groetjes, Karin

Anja

Hoi Trienke,

Wowie wat een boel eitjes al. Spannend zeg.

Frutsel en Friemel kunnen dus zeker wel voor bevruchte eitjes zorgen. We gaan er maar vanuit dat het eitje wat je hebt weggegooid niet bevrucht was.

Groetjes Anja

♥Debby♥

zo he.. dat is een fikse eiervoorraad zeg.... Spannend hoor!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi Trienke,
Het gaat goed hier lees ik.
Wat gaaf dat friemel en frutsel toch bevruchte eitjes kunnen maken :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Wat een schitterende foto's !!  ;D
En wat gaat het goed met de eitjes-stand !!  :o ;D
Leuk dat je eitjes waarvan je dacht dat ze onbevrucht zullen zijn,toch bevrucht zijn. (leuke zin  ;D )

Wat dacht je van Yellow en Spot ?
Is maar een ideetje hoor.  ;)

Hoe is het met je ene meneer binnenvalkje ?  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

trienke

Hoi Kaatje
Leuk he :)

Hoi anja
Ja zeker spannend heb er echt zin in, in al die piepende jonkies

Hoi Anke
Het gaat zeker goed hier, en echt gaaf ja dat die eitjes bevrucht zijn, sta er nog verbaasd voor te kijke :)

Hoi Yvon
Hierbij doop ik vlekje om in spot :p klinkt inderdaat erg leuk :)

Hallo allemaal
het gaat hier goed. De eitjes stand is alweer omhoog gegaan.

Friemel en Frutsel: 4
Flip en Flippie: 4
Romeo en Julia: 4
Yellow en Spot (voorheen vlekje): 2
Bealte en juice 2
Poekiewoekie 2

Totaal 18 eitjes.

Vandaag heb ik nog een valkje apart gezet, Een jong nog van vorige jaar, die zich steeds verstopte tussen al die wildkleurtjes :p. Ik kwam er achter dat er 3 wildkleur mannetjes om julia heen zat. Het mannetje is ook gewond aan zijn pootje, maar ziet er verder goed uit.
Het is nu in iedergeval rustig in de voliere.

Met sparky die zaterdag gepakt was door een kat, gaat het super mee. Hij heeft helemaal geen last van zijn pootje, en het wondje is ook mooi dicht. Sparky begint zijn praatjes ook weer terug te krijgen die even weg waren door de schrik.

Helaas is die kat die hem gepakt had sinds zatedagmiddag al weg en niet meer thuis gekomen :-\ Normaal staat ze om de half uur voor de deur om in huis te gaan.
Ik maak me wel zorgen om haar, dit zijn we niet gewend.

Groetjes Trienke

moonwitch (diana)

Hoi Trienke

Zo zie je maar weer met wat frutselen en friemelen, komt het uiteindelijk toch nog goed ;D.
Gelukkig is het goed afgelopen met sparky.
Ff een ander vraagje, ben je nadat het gebeurd is flink tegen de kat uitgevaren. Ik heb wel eens gehoord, dat als ze heel erg op hun donder krijgen ze wegvluchten en niet terug komen.
Hopelijk is dat bij jou niet het geval :(.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

trienke

Hoi Diana

Nee ik heb haar alleen maar opgepakt en er uit gezet. Het was mijn eigen fout Ik had beter op moeten letten.
Dus ik weet echt niet waar ze zou zijn, en de reden waarom ze weg is. Zeld vermoeden we dat ze er niet meer is, omdat ze altijd thuis komt :-X

Groetjes Trienke

moonwitch (diana)

Hoi Trienke

Ik hoop echt voor je dat er niks gebeurd is, en dat ze toch weer snel thuis komt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

trienke

trienke

Goed nieuws

de kat is terug, waarschijnlijk bij iemand ergens vast gezeten.
Ze was in ieder geval dolblij terug te zijn, en ik ook ;D

Groetjes trienke

Kaatje

Hoi Trienke,

:o :o :o 18 eitjes nu al ....dat beloofd wat zeg !! Fijn dat Sparkle er in ieder geval niets aan over heeft gehouden en ik ben ook heel erg blij voor jou dat je kat weer terug is !! Je bent toch stapel op je beestjes !!

Ik denk dat het is wat jij zelf al zei en dat is dat ze misschien ergens in een schuurtje is gaan zitten en daar een nachtje of dagje vast gezeten heeft !!

Wat zal je blij geweest zijn toen ze ineens voor de deur stond  :D

Groetjes, Karin