29 mei 2024, 11:22:16

Even voor stellen en vraag!!

Gestart door Reynald, 6 maart 2008, 20:56:42

« vorige - volgende »

Reynald

Hoi ik ben reynald en heb sinds kort een valkparkiet! Ik zal er eerst even bij vertellen dat wij hiervoor een grasparkiet hadden die tam was en kon praten... Dat was altijd heel leuk dus wouden we weer een vogel maar dan wat anders: Een valkparkiet! Nou hebben wij een in de winkel gekocht...en willen we hem tam maken. We hebben de valkparkiet eerst een week laten wennen aan de omgeving en zijn toen begonnen met het trosgierst. In het begin ging dit heel goed!! hij wou zelfs naar 3 dagen al op onze vinger zitten! Maar nu... het trosgierst is een soort obsessie.. als ik nu met mijn vinger in de kooi kom zet hij zn vleugels op en wil mij aanvallen. Hoe kan dit? en hoe moet ik hier mee omgaan?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!! :)

Reynald ;)

talitha

ik geloof dat hij verontwaardigt is dat hij ineen keer geen trosgierst mee krijgt als je hem op de vinger wilt.
ik zou proberen het trosgierst geven af te bouwen. pas geven als hij op je hand stapt anders niet.

groetjes talitha

Anieksel

Misschien ook beter om heel rustig met je hand in de kooi te gaan en stap voor stap dichterbij komen.. Mocht hij bijten, niet gelijk wegtrekken.. ook al doet het soms pijn. Anders heeft hij gewonnen en blijft ie t doen..