12 mei 2025, 05:58:05

Tamarinde enzo

Gestart door Salkoo, 25 oktober 2003, 02:44:53

« vorige - volgende »

Salkoo

Dag luitjes,

even een vraagje, maar dan in stukjes. er zijn een aantal soorten fruit, die niet op de wel of niet lijsten terug te vinden zijn, of verschillende dingen geven, dus even voor alle duidelijkheid:

mag een valkparkiet:

-tamarinde
-longan (zal vast geen probleem zijn, maar toch......)
-banaan
-passiefruit
-ananas
-brocolli
 ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
groetjes Salina

Tara

CitaatDag luitjes,

even een vraagje, maar dan in stukjes. er zijn een aantal soorten fruit, die niet op de wel of niet lijsten terug te vinden zijn, of verschillende dingen geven, dus even voor alle duidelijkheid:

mag een valkparkiet:

-tamarinde
-longan (zal vast geen probleem zijn, maar toch......)
-banaan
-passiefruit
-ananas
-brocolli
 ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
groetjes Salina

Hoi Salina,

Tamarinde: Het lijkt me niet giftig, maar ik zou het niet geven, zolang je geen zeker antwoord hebt.

Longan: Je kan er een beetje geven, maar niet te veel, i.v.m. diarree. Wel pellen he :D

Banaan: Banaan kan volgens mij ook geen kwaad, maar ook niet te veel geven dan.

Passiefruit: Zou ik niet geven, zitten veel soorten in die niet echt lekker zijn voor mens en valk, waarvan de valk waarschijnlijk ook diarree krijgt.

Ananas: Ananas kan ook geen kwaad, maar ook niet te veel geven.

Brocolli: Volgens mij gaan ze dit toch niet lusten :D. Maar het kan geen kwaad, maar net zoals sla, niet te veel geven.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Salkoo en Tara,

Misschien een rare vraag, maar wat is tamarinde en longan?
Hier heb ik nog nooit van gehoord.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi Marianne,

Tamarinde is dit op de bijlage ... Dit mag je volgens mij niet geven aan de valk. Ik zie het nu wat duidelijker, ik zou het niet geven.

Tara

En dit is longan .... Soort fruit. Ken je vast wel, maar de naam kende ik ook niet, heb het opgezocht.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tara,

Bedankt.
Longan is dus een soort litchi, als ik het goed zie.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

bannanne

hoy salkoo ik weet niet ofdat je longan of tamarinde mag geven maar wat je niet weet zou ik toch best niet geven hoor je weet maar nooit ik zou er van kapot gaan moest pino sterven aan iets wat hij niet mag eten
conclusie : best niet doen

Salkoo

Dank je wel voor jullie reacties, ik geef het dus maar gewoon niet. wel zo veilig en ik riskeer liever niets. ;D

Groetjes Salina