De valkjes uit spijkenisse tweede nestje een kleintje

Gestart door marvin, 4 maart 2008, 12:07:33

« vorige - volgende »

marvin

Hallo allemaal,

Ik zal ons eerst even voorstellen:

Ik ben Yippie en ongeveer twee jaar geleden ben ik uit het eitje gekropen.

Mijn naam is Yoeppie en ik ben bij onze baasjes gekomen omdat Yippie erg alleen was. Yoeppie komt uit een netje van Linda

Omdat onze baasjes het zo gezellig vonden kwam een half jaar later ik Kukel nummer 3 van het stel.

Twee mannen en een vrouwtje ging niet echt goed dus gingen onze baasjes opzoek naar de laatste van ons vier en dat moest een vrouwtje zijn. Gelukkig was ik Kieky nog niet gereserveerd bij Rianne en mocht ik mee naar Spijkenisse.

Dit is ons begin van een gezellige tijd eind juni kwam het eerste nestje van Yippie en Yoeppie.
Dat waren drie eitje die zijn uitgekomen alleen na een week of wat kwamen we er achter dat een van de jongen een gekke pootje had hiij bleef hem maar recht houden en kon hem niet buigen. Later werd de poot alleen maar op de rug gegooit en daar zit ie nu nog steeeds Door deze handicap kreeg hij ook minder te eten maar met een beetje hulp van ons is dit hem geworden

Binky

Groetjes,
Andrea en Marvin

De eerste foto's van 2008

Na een lange tijd niets van ons te hebben laten horen willen we hierbij vertellen dat alles goed met ons gaat.
We hebben ons eerste eieren van het jaar en als het goed is komen daar over een week of 3 weer kleintje uit.

De ouders zijn yippie en kukel maar ons yoeppie zit op de eieren als yippie er van af is. We kunnen ze ook niet apart zetten want dan gaat er een sirene de hele dag dus nu maar hopen dat het goed gaat.

Foto van Yippie en Kukel

Yoeppie op het nest, ook al is hij niet de vader hij gedraagt zich wel zo en zo kunnen de eieren en de kleintjes (als de eieren bevrucht zijn) het redden.

Daarnaast hebben Kieky en binky ook nog gezellig bij ons wonen.
Kieky is een heel lief valkje geworden dat absoluut niet bang is voor mensen. En graag gekriebelt wordt in het nekje en af en toe ook onder de vleugels.

Foto's van Kieky

Na een was beurt onder de kraan gaan we nog even verder in het haar we zijn toch nog niet schoon genoeg.

Binky leeft erg goed op een pootje en met de andere op zijn rug. We zijn elke dag nog blij dat we dit schatje een kans hebben gegeven

De foto's van Binky

Kroelen met de baas is toch wel zijn grootste hobby.

Groetjes Andrea en de valkjes

Anke

Hallo,
Wat een leuke valkjes hebben jullie zeg :)
Ik ben benieuwd naar hun verdere avonturen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

marvin

Dank je wel

We zijn er ook erg blij mee ook al zijn ze met z'n allen erg goed in het slopen van planten.

Groetjes,
Andrea

Anke

Hoi Marvin,
Hier slopen ze het hele huis, kijk maar eens naar de foto's in mijn dagboekje ;D
Maar  dat nemen we voor lief want we kunnen onze lieverds niet missen toch :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

marvin

Hoi Anke,

Bij ons ook alleen de planten zijn de favoriet en daarna alles wat van hout is.

Maar wij kunnen ze zeker niet meer missen. ;D

Groetjes,
Andrea

Rianne

Hoi Andrea,

leuk om Kieky en natuurlijk ook je andere valkjes weer eens te zien. :D
Grappig ding hoor die Binky, klimt hij ook door de kooi heen of kan hij dat niet?

marvin

Binky klimt door de hele kooi
Slaapt 's nachts  op of in een van de voer bakken die we hebben hangen.

Hij hinkt ook over de stokken en overdag wil dit kleintje ook nog weleens zonder ondersteuning op stok slapen.

Alleen hij heeft een pootje op zijn rug maar verder doet hij goed met de rest mee.

Groetjes,
Andrea

marvin

Jippie drie van de vier zijn bevrucht nu nog twee weken geduld en dan als alles goed gaat hebben onze schatjes weer kleintjes. ;D

Groetjes,
Andrea en de valkjes

Rianne

marvin

•=Bonnie=•

marvin

Dank je wel.
We zijn erg nieuwsgierig.

Groetjes,
Andrea

Rianne

marvin

Het eerste eitje is vandaag uitgekomen
;D

Groetjes,
Andrea

•=Bonnie=•

whoohooo  :D  van harte gefeliciteerd :)

En, wat voor kleur heeft het donsje en welke kleur hebben de oogjes?