6 mei 2024, 00:43:05

fluiten met uitstrekken vleugels

Gestart door koko, 3 maart 2008, 20:30:01

« vorige - volgende »

koko

Mijn valkje is nu een maand of 8 en bij mij geboren en zit nog samen met vader en moeder in voliere.
Sinds hij zichzelf heeft ontdekt in de spiegel in de huiskamer, gaat hij steeds als hij los rond mag vliegen voor de spiegel zitten fluiten en strekt daarbij ritmisch zijn vleugels. Het deuntje is steeds hetzelfde en op dezelfde toon strekt hij zijn vleugels. Hij krijgt daarbij soms 'antwoord' van pa, die dan vrolijk gaat meedoen vanuit de kamervoliere. Waarom doet mijn valkje dit?

Pongo

Hoi,

Nu hij de spiegel heeft ontdekt kan het zijn dat hij een andere vogel ziet. Hij snapt natuurlijk niet dat hij dat zelf is. Hij wil dan misschien indruk maken op die 'ander'. Daarom zeggen ze ook altijd dat je geen spiegeltjes in de kooi op moet hangen want die gaan ze dan zien als maatjes. Het is beter dat ze richten op jou of op een ander valkje ipv zichzelf. Is alleen maar frustrerend voor die vogels als ze constant zichzelf zien daar ze er niks meer kunnen natuurlijk.

Wij hadden het ook een tijdje, namelijk met het deurtje van de oven. We hebben het hem afgeleerd omdat erboven het gasfornuis zit en dat natuurlijk heel gevaarlijk is. En nou komt hij er niet meer in de buurt.

Succes ermee.

Groetjes