Russisch jongetje (7) kan enkel tjilpen

Gestart door Peter, 29 februari 2008, 07:34:30

« vorige - volgende »

Peter

Een zevenjarig Russisch jongetje kan enkel communiceren via getjilp. Niet te verwonderen, als je moeder je hele leven lang 'opvoedt' in een virtuele volière. Welzijnswerkers troffen het verwaarloosde kind aan in een klein appartement in Volgograd, omgeven door tientallen vogels met de bijhorende uitwerpselen. Mensentaal verstaat de stakker niet. Enkel door te tjilpen en met zijn armen te zwaaien, probeert hij contact te maken.

Volgens maatschappelijk werker Galina Volskaya behandelde zijn 31-jarige moeder hem gewoon als een van de vele huisdieren. Nooit sprak ze een woord met hem. Fysiek geweld werd hem niet aangedaan, maar aan het zogenaamde 'Mowgly'-syndroom (het Jungle Book-personage dat opgevoed werd door wilde dieren; nvdr) lijdt hij des te meer. De 'vogelspreker' brengt zijn dagen tegenwoordig door in een asiel, maar zal zo spoedig mogelijk overgeplaatst worden naar een psychologisch centrum. (svm)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/187773/2008/02/28/Russisch-jongetje-7-kan-enkel-tjilpen.dhtml

Sanna

Goss....... arme jong :'(
Volgens mij is op die leeftijd nog wel een taal aan te leren. Ik heb wel eens een documentaire gezien van een man die als klein kind in het oerwoud verdwaald was geraakt en uiteindelijk volgens mij bij apen terecht was gekomen (ergens in de 19e eeuw dacht ik). Toen hij gevonden werd, was hij volgens mij al tegen de 20. Met heel veel geduld is hem min of aangeleerd om menselijke taal te begrijpen, maar het ging heel moeizaam. Meeste tijd begreep hij er niks van. Spreken is helemaal niet gelukt. Hij was al te oud om nog het principe van menselijke taal te kunnen leren.

Groetjes, Sanna

Rianne

Het is te hopen dat hij nog iets kan leren. Gelukkig is hij nog jong.
Maar zo niet, is er voor hem geen fijne toekomst weggelegd, gesticht hier, opvang daar... :-\