18 juni 2025, 19:44:06

Blok...? als warmte houder?

Gestart door Timmety, 24 oktober 2003, 16:06:39

« vorige - volgende »

Timmety

Hoi
Ik heb een vraag..
Een valkparkieten fokker adviseerde mij om de blok in de kooit te doen.
Tegen de kauw..
Maar ik vraag me af gaan ze dan nie broeden??
Tim

mastolk

Hoi,
Heb je een buitenvoillere? Dat je er een blok in wil hangen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat ze dan willen gaan broeden (tenminste als ze broeds zijn).
Maar tegen de kou kan ik me wel voorstellen dat je er iets in kunt hangen, al kunnen valkjes tot 10 graden vorst verdragen dus wat dat betreft......
Maar als je een buitenvoillere hebt, en geen binnenverblijf tja, dan lijkt het me wel verstandig.

Groeten Margrietha

Stijn dc

hello

dat blok mag je ophangen hoor.
valkjes zijn enkel broeds onder invloed van licht en warmte, veel warmte, en ook meer dan 10 a 12 uur licht, dus ik denk niet dat ze gaan broeden hoor!

SDC:D

mastolk

Hoi Stijn,

Ik lees je reactie net. Maar hoe zit dat nou precies? Als je dus WEL een nestje wil dan moet je er ook een warmtelamp bij hangen, en zorgen dat de ruimte 10-12 uur per dag verlicht is!?!?!? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Zoveel verstand heb ik er ook nog niet van, maar misschien kun je het ff uitleggen?

Bedankt MArgrietha

Stijn dc

hello

neenee, die warmte en die uren licht krijgen ze automatisch als het kweekseizoen is, zo van maart tot september,dan is het ook niet te koud voor jonkies.
je kan die broedlust inderdaad opwekken, maar dat zou ik niet aanraden, laat alles maar natuurlijk verlopen!

Tara

Hoi Timmety,