3 mei 2025, 03:23:24

Astma

Gestart door xx-inge-xx, 26 februari 2008, 23:41:33

« vorige - volgende »

xx-inge-xx

hallo,
ik ben nieuw op deze site en heb me aangemeld omdat ik wel leuk vind om alles door te lezen.
ik heb zelf geen valkparkiet maar zal er wel 1 willen hebben.
helaas heeft mijn vader een soort astma en kan het helaas niet door gaan.
wel vroeg mij af of er nog meer mensen een valkparkietje hebben en met iemand die astma heeft in huis heeft.
misschien dat er oplossingen ervoor zijn.
denk dat er geen oplossingen ervoor zijn maar wou het toch even proberen.
Groetjes Inge.

ankje

hoi hoi
ik heb ook zware astma en heb op het moment 4 valkjes, en nog een hoop dieren. als ik er last van heb dan gebruik ik mijn pompjes wat vaker, maar over het algemeen heb ik weinig last van de valkjes,en een huis zonder dieren bestaat voor mij gewoon niet, ik hoop voor je dat je je vader nog omgepraat krijgt  :P groetjes ankie

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

xx-inge-xx

hoi anke en anderen,
wel super dat ondanks je astma nog wel dieren kunt nemen.
wij hebben thuis wel twee honden.
mijn moeder zegt dat de schelpenzand & andere vloerbedekking zo stoffig wordt en dat mijn vader daardoor er zo last van krijgt. klopt dat of valt het wel wat mee?

Kaatje

Hoi Inge,

In plaats van schelpenzand, wat tegenwoordig toch niet meer veel gebruikt wordt omdat dit in de oogjes van de valkjes en of vogels terecht kan komen en dan kan gaan ontsteken, worden er tegenwoordig beukensnippers gebruikt !

Dit scheelt aanzienlijk met stof doen opwaaien, zelf heb ik periodiek ook last van astmatische bronchitus en daar heb ik ook mijn discussen voor ( seretide en ventolin ) en ik heb ook vier valkjes !!

Groetjes Karin

xx-inge-xx

ik las ergens op een site dat schelpenzand ervoor zorgt dat er geen geurtjes komen dan moet wat anijs bij?.
maar ik ben blij om te horen dat er toch nog mogelijkheden zijn om een valkparkiet aan te schaffen :) :)
ik ga er even flink in verdiepen.
een vriendin heeft ook een valkje en daar ben ik al helemaal weg van.
vandaar dat ik ook een valkje wil.

Rianne

Als de kooi gaat stinken, moet je m echt verschonen ;)
Ik denk dat bijna iedereen hier wel beukensnippers gebruikt. Ben er erg over te spreken.
Als ik de kooien ga verschonen, spray ik eerst de snippers nat zodat het minder stuift. Mijn kooien staan namelijk boven, dus gaat het eerst in een vuilniszak.
Ik heb ook een buitenvoliere en daar liggen ook snippers in.

xx-inge-xx

ja dat snap ik haha.
maar ik las dat op een site, dat je het daarvoor kunt gebruiken. maar ik zit er dus helemaal naast oeps.
ik zal alles wel goed door lezen want zo te zien heb ik nog veel te leren over de valkjes. :)

ankje

hoi ik zelf gebruik ook beukensnippers en ik heb geen vloerbedekking maar tegels, en hier leven 3 honden 4 katten 4 valkjes, konijnen ,cavia's allemaal doorelkaar ik denk ook dat als je alles gaat weglaten je geen weerstand kunt opbouwen voor bepaalde dingen, dan kun je dadelijk nergens meer komen want overal hangt stof, misschien kun je met je ouders praten om een valkje op je kamer te zetten. veel sucses

xx-inge-xx

van mijn moeder mag ik geen vogel op mijn slaapkamer hebben.
volgens haar is dat slecht voor je gezondheid.
ik vroeg mij of dit waar is?

ankje

volgens mij als je je kamer lucht en goed doet stofzuigen kan het volgens mij niet zo veel kwaad. ik had vroeger ook een dwergpapegaai op mijn kamer en heb er nooit last van gehad. met luchten moet je dan wel voorzichtig zijn dat het valkje niet in de tocht staat want das gevaarlijk voor het valkje

Anke

Hoi,
Ik heb al jarenlang astma en al jaren valkparkieten.
Toen ik klein woonde sliep ik zelfs bijna naast de kooi :)
Zoals gezegd, goed luchten en stofzuigen en je kan best valkjes houden als je astma hebt :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Inge,

Heb je je moeder al kunnen overtuigen !? Ik hoop dat je nu snel toestemming krijgt om een valkje te mogen aanschaffen, ... ze zijn zo sweet  :D

Groetjes en succes !!

Karin

SANDRA

hallo,
Ik heb zelf ook astma en we hebben zelf een kat en twee valkjes,en we hebben nergens last van.
Ik moet wel mijn pufertjes blijven in nemen.
en je kan via de huisarts ook pilletjes halen tegen alergie.
  groetjes   sandra ;)

Rianne

Niet voor elke allergie kun je pillen krijgen. Mijn moeder heeft alveolitis, ook een soort allergie maar hier kun je niks tegen doen. Ze heeft haar valkjes weg moeten doen. Je longen gaan ervan kapot, je wordt steeds benauwder en je kan er aan sterven op langere termijn. Let dus goed op als je een allergische reactie krijgt!

ml1ntje

Hoi, zelf heb ik al 4 jaar een popje en sinds dinsdag hebben we er een maatje bij gekocht voor onze schat. Ik heb astma en ook nog eens een allergie voor huisstofmijt. Zelf heb ik geen last van de vogels en bij mij liggen er ook beukensnippers op de bodem. Ik heb zelf meer last van mijn stofzuigerbak legen dan als ik de vogelvoilere verschoon. Dino zit ook hele avonden bij me en zit zichzelf te poetsen en dan heb ik geen last van de losse pluizen.

Wat ik wel als advies wil geven, is dat ook al gaat het bij een ander goed wil dat natuurlijk niet zeggen dat het dan bij jou ook werkt. Natuurlijk zou het fijn zijn als het zou lukken, want het is een verijking van je leven vind ik zelf.  ;D

Misschien kun je je vader eens meenemen naar iemand die vogels heeft? Als hij dat wil tenminste.

Veel succes ermee!! :D