7 juli 2025, 00:21:03

Marie's Valkjes

Gestart door mariejj, 25 februari 2008, 21:34:21

« vorige - volgende »

C@rl@

:)Dan heb ik meteen een vraagje, vanaf hoe oud gaan ze dat meestal doen, want Duck is zondagavond een tijd bezig geweest met brabbelen, zo leuk, het was af en toe net of hij zat te giechelen. ;D

mariejj

Dat verschilt van valkje tot valkje  ;)  ik heb een mannetje die hoor je nooit,  1tje die pas na een paar maanden opeens de hele dag zijn longentjes uit zijn lijfje fluit,  en nu opeens Storm die met zijn 7 weekjes al behoorlijk begon te brabbelen  ;D 
Maar ik weet wel dat als jijzelf ga fluiten dat ze daarop reageren  ;) 

mariejj

Vandaag Storm en Amy mee naar boven genomen want daar kan ik betere foto's maken,,, maar vandaag niet door het slechte weer ::)
Er zijn er maar een paar gelukt

Storm, heeft vandaag geleert dat dat gekriebel in zijn nekje toch wel erg leuk is  ;D

Nieuwe hobby van Storm, houtsnippers uit de mand gooien!

Even richten en gooien maar!!

Cindy kwam ook even kijken (links)   en rechts Amy

Boze Cindy!   maar Amy verdedigd zich goed.

Mooie Cindy  :-*

En mooie Amy  :-*   hem/haar ga ik dna laten testen  ;)

samantha21

hey!

vind storm nou wel het kroelen leuker worden?

wat een doerak is het zeg, die snippers uit de mand gooien  ;D

zo te zien gaat het met amy ook goed he! ze ziet er ook erg mooi uit!

marjow

euke foto's heb je weer gemaakt van je valkjes!!
En je woont volgens mij ook leuk :D
Als ik dat zo snel door het raam kon zien!!
Lekker ruimte om je heen :D
heerlijk :P

Liefs Marjow

Onze Rocky

mariejj

Citaat van: samantha21 op 26 november 2008, 18:11:31
hey!

vind storm nou wel het kroelen leuker worden?

wat een doerak is het zeg, die snippers uit de mand gooien  ;D

zo te zien gaat het met amy ook goed he! ze ziet er ook erg mooi uit!

Heej

Ja meestal vond hij het niet leuk en ging gauw weg, maar gister bleef hij zitten en vond hij het lekker  ;D
ben benieuwt of het vandaag weer lukt  :D

Citaat van: marjow op 27 november 2008, 09:57:56
euke foto's heb je weer gemaakt van je valkjes!!
En je woont volgens mij ook leuk :D
Als ik dat zo snel door het raam kon zien!!
Lekker ruimte om je heen :D
heerlijk :P

Liefs Marjow

Heej

Ja ik woon op een boerderij  ;D 
we hebben gemiddelt 100 koeien aan de melk, en dan nog zon 60 stuks jongvee.  Ik heb ook nog 2 geitjes 2 pony's en kippen, 2 honden en er lopen 3 konijnen.   ;D
En opzich woon ik nog geneens afgelegen, op 10 minuutjes fietsen hebben we winkels scholen en een station.  ;)

mariejj

Heej

Ik heb net Amy gepest  :( heb wat veertjes uitgetrokken voor een dna test  ;) :D
Amy en Storm vliegen nou weer lekker los, en hebben net geleert dat ze op mijn schouders kunnen landen dat dat makkelijker is dan bijv,, aan de muur hangend  ;D
Ze moeten nog wel wennen dat ik afentoe ook opsta en loop bijv,, en dat dat niet eng is. Maar ik vind toch wel erg leuk dat ze nou al zo graag bij me zitten.  ;D
Ze zitten zich nou lekker te poetsen  :D

groetjes Marie

marjow

Leuk Leuk Leuk :D
een boerderij.. & ook nog koetjes..

Ik ben helemaal gek van koetjes..
heb van alles van koeien.. & heb toen ik nog bij mn moeders woonde zelfs en muur met koeienvlekken beschilderd..
HaHa.. gekte :P

Mn vriend komt ook van een koeienboerderij.. hebben ook melkkoeien..
Mn vriend had zelf ook een aantal koeien.. en toen ik nog maar net iets met hem had kreeg 1 van z'n koeien een kalfje en die heeft hij marjolein genoemd.. Liefff togh :D
Hele stamboom aangepast...
laatst kreeg marjolein een kalfje.. echter was het een stiertje dus die moest weer weg.. jammer jammer..
Nu maar hopen dat marjolein een beetje veel melk geeft :P

Even weer trug naar de valkjes :P haha
Dus een dna test.. spannend!!
en het is ook wel heel eng als je opstaat..
dat vind Rocky ook eng.. maar het begint steeds meer te wennen.. eerst hield hij alles in de gaten maar nu is hij wat meer op z'n gemakje..

Liefs Marjow

Onze Rocky

mariejj

27 november 2008, 14:32:20 #623 Last Edit: 27 november 2008, 14:39:28 by mariejj
Ik krijg altijd van andere koeiendingen voor me verjaardag  ;D
Wij hadden ook een koe die Marie-Jose (dat is me echte naam ;))  heette,, alleen die kreeg een dode tweeling en later is ze zelf ook dood gegaan  :(   
Best wel grappig is dat al onze koeien mak zijn,,  omdat ik alle kalveren tam maak (die verzorg ik namelijk) ;D  Maar dat vind me vader niet leuk want die houd er niet van als er koeien aandacht bij hem vragen  ::)

Maarja,, ik ga nu ook teveel offtopic  ;D
Ik zal even kijken of ik vanmiddag nog even foto's kan maken van de valkjes  :D

C@rl@

leuk op een boerderij met zoveel dieren.
Heb je ze zelf op je schouder gezet, of kwamen ze er toevallig terecht? ::)
De 2 grasjes zitten er ook regelmatig maar ik wil het Duck en Daffy natuurlijk ook leren.
Echt kroelen in hun nek gaat ook nog niet maar wel zachtjes aaien terwijl ze op mijn hand aan de trosgierst zitten :)

mariejj

Citaat van: parkietengek op 28 november 2008, 00:50:52
leuk op een boerderij met zoveel dieren.
Heb je ze zelf op je schouder gezet, of kwamen ze er toevallig terecht? ::)
De 2 grasjes zitten er ook regelmatig maar ik wil het Duck en Daffy natuurlijk ook leren.
Echt kroelen in hun nek gaat ook nog niet maar wel zachtjes aaien terwijl ze op mijn hand aan de trosgierst zitten :)

Ik nam ze vanaf +- 4 weken even bij me dus ze waren al aan mij en me handen gewent, later toen ze ouder werden gaan ze natuurlijk meer vliegen enz, en dan ging ik naar ze toe en liet ze op me hand stappen en ging ergens met ze zitten. Toen bleven ze ook bij me zitten enz,  maar nou komen ze zelf naar me toe  ;D

Citaat van: Anke op 25 november 2008, 10:41:19
Citaat van: mariejj op 25 november 2008, 00:50:56
Hoi Anke,

Ik denk het niet  :-\

:'( :'(

Hoi Anke,, we hoeven niet  :'( te zijn maar we kunnen nou  ;D zijn!!
Want ik zag leven!!    wel een beetje vreemd dat er in het 1ste eitje minder te zien is als in het 3de eitje  ::) maar goed het leven is er wel!!  :D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Cisse is nog steeds een vervelende kleine schreeuwerd ::) 8)
Ik ben te laat met Dallon te ringen  :(   maarja dan maar zonder ring  ;)
Damani loopt nog steeds wat achter, en die is nog te klein om te ringen.  :-\

C@rl@

wauw als ik dat ook maar voor elkaar heb, lijkt me geweldig.......ik kan ze wel op mijn hand de kooi uit nemen, maar dan gaan ze even later toch vliegen, of Nelly vliegt rakelings over een valkje waardoor ze gaan vliegen, maar het is zo leuk en ik wil niets forceren, vandaag heeft Duck een tijd in de open deuropening gezeten en zitten kijken zonder dat hij ging vliegen........morgen weinig tijd maar het weekeinde hoop ik dat ze weer lekker door de kamer gaan vliegen, want dat vind ik toch nog wel een beetje eng hoor, want het gaat best nog onbeholpen.

Dierenfreackske

Hoi Marie , leuke en mooie foto's heb je gemaakt hoor ! Whaaauuuuw , op een boerderij is het wel leuk om te wonen met al die dieren he ! Wat gaaf dat je de jonge valkjes tam maakt hoor ! Grtjs Ann

Anke

Hoi Marie,
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes!!!!
Oooh dat gaat weer spannend worden ::) ::)
*duim,duim,duim,duim*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Jaaaaaaaaa...heel spannend he ! Ik duim voor Anke mee ! Grtjs Ann