6 juli 2025, 10:37:40

Marie's Valkjes

Gestart door mariejj, 25 februari 2008, 21:34:21

« vorige - volgende »

mariejj

13 november 2008, 19:13:26 #525 Last Edit: 13 november 2008, 19:25:00 by mariejj
Dinsdag heeft Rianne de 4 eieren van Ayko&Tiaro gebracht,,
We hebben ze bij Scooby&Shirley gelegd want dat is me enigste koppel die aan het broeden zijn,  en dan zou ik ze later bij een ander koppel leggen.
Maar we wisten niet hoelang de eieren al bebroed waren,,  nou ik weet het nou wel  ::)  er piept/tikt namelijk een eitje!  :o

Wat nu?   zon klein jonkie red het natuurlijk nooit bij zon grote lummel van 14 dagen oud  ???
En de anderen hebben nog steeds geen eieren,,

Ik weet niet of S&S op de eieren blijven zitten als ik het oude jong bij T&T zet in de hoop dat zij hem gaan voeren,,  :-\

Oja ik heb ook nog wat foto's gemaakt die zal ik vanavond plaatsen  ;)

Anke

Hoi,
Oeps... nu al een donsje onderweg, dat is wel een verrassing :o
Hebben T&T en al eieren??
Want als dat niet zo is denk ik dat ze het jong van S&S niet zullen gaan voeren.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Ik denk dat je weinig keuze hebt nu je de eitjes er eenmaal hebt liggen.  ;)

Ik heb hier ook een jong van 26 okt. en een nest waarvan de jongste is geboren op 8 nov. dit is ook 13 dagen verschil .... ze zitten niet samen in één blok, ze zijn van 2 koppels maar ze zitten wel samen in een mandje als ik de blokken 's morgens verschoon en ik moet wel zeggen, de grote lummel is wel heel voorzichtig met de kleine hummels hoor. Als ik geen keuze had, zou ik het wel aandurven denk ik.  ;)

Succes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mariejj

Wat een stress geeft onze hobby toch he  ;D

@Anke,  Nee geen eieren, maar nog wel 2 jongen van 6 weken en hard bezig met paren, dus wel in de broedstemming. 

@Caroline,   Ja maar dat is maar voor eventjes he,,  :-\ ;)

Maar goed,, ik heb ook nog wat leuke foto's  ;D

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

samantha21

nog meer jonkies, drukke boel! ;D maar wel leuk!

en natuurlijk weer leuke foto's!  ;)

Dierenfreackske

Hoi Marie , wat een leuke donsjesfoto's en gezellig die foto's in de ring , paren ze daar op ook ? Grtjs Ann

Rianne

:o HUH?!? Nu al?? We hadden ook echt niet een paar dagen moeten wachten, dan waren ze hier in de kou geboren. Ik hoop dat het goed gaat met het oudere jong er bij.

mariejj

Het eitje piept/tikt nog steeds maar is niks meer opgeschoten dan gisteren, het heeft enkel een gaatje van een mm gemaakt, met het eivlies ook al stuk. Mocht het straks niks meer zijn opgeschoten zal ik het helpen.
Een ander eitje hoorde ik ook al wat rommelen,, maar nog niet duidelijk piepen of tikken.  :D

Sydney&Sendy  (het cinn. bont geelwang koppel)  hebben hun eerste eitje gelegd.  Ik heb het verwisselt voor een nepeitje, zodat ik het later bij een ander koppel kan leggen.
Het is wel een vreemd eitje  ::)

Anke

Hoi Marie,
Een donsje kan er soms wel 48 uur over doen om uit het ei te komen.
Een donsje uit het ei helpen is heel riscant. Als het donsje namelijk de eierdooier nog niet heeft opgenomen dan zal het zeker sterven.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

Citaat van: Anke op 14 november 2008, 19:39:39
Hoi Marie,
Een donsje kan er soms wel 48 uur over doen om uit het ei te komen.
Een donsje uit het ei helpen is heel riscant. Als het donsje namelijk de eierdooier nog niet heeft opgenomen dan zal het zeker sterven.
Groetjes Anke

Er zit al een gat in het ei dus het eivlies droogt dan in,, met risico dat het jong daardoor er niet meer uitkomt. 
Als er alleen barstjes zouden zitten dan help ik niet, maar met een gaatje erin wel.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Marie,
Vergeet ik helemaal te zeggen dat ik je foto's erg leuk vind :)
En.... wat zie ik nu.... Sidney en Sendy een eitje ;D
Nu ben ik wel nieuwsgierig: hoezo is het een vreemd eitje?
Groetjes Anke

mariejj

Citaat van: Caroline op 14 november 2008, 19:55:55
Succes!!!

Dankje  :)

Citaat van: Anke op 14 november 2008, 20:01:12
Hoi Marie,
Vergeet ik helemaal te zeggen dat ik je foto's erg leuk vind :)
En.... wat zie ik nu.... Sidney en Sendy een eitje ;D
Nu ben ik wel nieuwsgierig: hoezo is het een vreemd eitje?
Groetjes Anke

Het eitje is langwerpig (wat een raar woord ::))   

Rianne

Donsje lees ik? Maar heb je nu wel een pleegkoppel voor je geelwangeitjes? Ja toch?