6 juli 2025, 23:41:36

Marie's Valkjes

Gestart door mariejj, 25 februari 2008, 21:34:21

« vorige - volgende »

Arno

Hoi,

Nu maar hopen op een geel donsje  ;)

Mooie foto's trouwens

Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

kimmie

Spannend zo'n piep eitje...!!

Wat is Candy mooi...!!

Ricky (of Lindy) wordt ook erg mooi...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

•=Bonnie=•

mariejj

Het eitje piept niet meer  :'(  en beweegt ook niet meer :'(
:censuur  en ik had juist hoop gekregen omdat hij/zij  verder  kwam dan het vorige nestje,,
Ik ben het nou echt ff goed zat,, al die onbevruchte nesten (verschillende  koppels)  en dan al 2 bevruchte nesten waar niks uit gekomen is en nou misschien wel het 3de nest wat niks word  :'(
ik wacht de laatste eieren af,, en dan gaan alle blokken weg.

@Bonnie

Met Kenny gaat het prima, hij zit lekker naast een paar andere op de hoogste stok in de kooi.
Ik heb hem al even bij me gehad, moest hem eerst wel even vasthouden maar langzaam kon ik hem kroelen (oogjes gingen dicht  :D)  en toen haalde ik voorzichtig me hand weg,
vloog ie weg  ::)

Anke

Hoi Marie,
Wat jammer dat het eitje niet meer piept en beweegt :(
Hopelijk gaat het met de volgende eitjes beter.

Fijn dat het goed gaat met Kenny!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Wat zonde dat het ei niet meer piept. Ga je het nog open maken? Misschien een rare vraag hoor, maar misschien wil je wel weten wat voor kleur dons er in zat.

Mooi valkje is Kenny, wat voor mutatie is het precies? :)

mariejj

Citaat van: Rianne op 11 juli 2008, 10:25:42
Wat zonde dat het ei niet meer piept. Ga je het nog open maken? Misschien een rare vraag hoor, maar misschien wil je wel weten wat voor kleur dons er in zat.

Mooi valkje is Kenny, wat voor mutatie is het precies? :)

Is geen rare vraag hoor  ;)  de vorige eieren heb ik ook opengemaakt.  :)
Maar nu wacht ik nog even (voor de zekerheid ::)) en er liggen nog 3 andere eitjes waar misschien nog wel wat uitkomt,,?

Kenny is een (zwaar) bonte witmasker,  zijn ouders zijn ook zwaar bonte witmaskers. (Pim&Roos van Bonnie)
Of bedoel je Candy die staat hierboven met foto's., Hij is een wildkleur man split bronze fallow X1 cinnamon (kans geelwang) X2 opaline  ;D

Rianne

Oh, dan was het Candy die ik op de foto's zag. :)

Kimm

hoi marie,

hoe gaat het met de eitjes?
is die ene toch echt helemaal opgehouden met geluid maken?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

•=Bonnie=•

Citaat van: mariejj op 10 juli 2008, 22:10:13@Bonnie

Met Kenny gaat het prima, hij zit lekker naast een paar andere op de hoogste stok in de kooi.
Ik heb hem al even bij me gehad, moest hem eerst wel even vasthouden maar langzaam kon ik hem kroelen (oogjes gingen dicht  :D)  en toen haalde ik voorzichtig me hand weg,
vloog ie weg  ::)

Nou dat kroelen is al heel wat! Zonder gillen en bijten... dat zal best goed komen dus  :D

Balen van je eitje :(

mariejj

Hoi

Ik heb Candy en Kenny toch maar gekortwiekt,, ze gingen steeds op een houten balk zitten en dan moet ik op een stoel staan om ze te pakken (en dan snel wegvliegen he!) 
Dus nu kunnen ze nog wel vliegen maar niet zo hoog dat ze op de balk kunnen,,   :)

@Bonnie
Kenny probeert afentoe te bijten maar dat is heeel zachtjes  ::) ;D

De eieren van D&M zien er allemaal niet goed meer uit,  :'(
Scooby&Shirley die er 5 hebben zijn onbevrucht.  :-\

Kenny, Candy en Cindy:

groetjes Marie

Anke

Hoi Marie,
Wat een leuke foto's van je schatjes :-*
Wat jammer van de eitjes :'(
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

HoiHoi

De palen van de schuur voor de valkjes zitten in de grond!  ;D

Davey&Macy hun eieren heb ik opengemaakt : 1 gele en 3 witte donsjes met zwarte ogen. Waarvan 1 al bijna klaar was,, er zat nog een klein stukje eidooier buiten het buikje. :-\
Ik ga een luchtbevochtiger kopen want zo kan ik niet meer kweken op me kamer. :(

Scooby&Shirley hun 5 eieren heb ik weggegooit, ze waren onbevrucht. Vreemd na zoveel paringen.  ???

Daisy heb ik weer terug gezet bij Danny,, en Becky dus weer in de grote kooi gezet.
Hun omkoppelen ging dus toch niet zoals ik had gehoopt.

De grasjes hebben nog niks, ik heb gisteren het blok opengezet misschien dat ze dan er een keer ingaan?

groetjes Marie

mariejj

18 juli 2008, 22:07:25 #208 Last Edit: 18 juli 2008, 22:11:52 by mariejj
Hoi

Zo ik heb me luchtbevochtiger!!  ;D ;D
De luchtvochtigheid op me kamer was 49%   en nu hij aanstaat zo rond de 65%   :)
Nu kunnen de eitjes weer komen,,  ;D

Ik heb ook een nieuwe camera  ;D
Ik moet er nog even aan wennen hoe alles werkt dus verwacht nog geen super foto's  :P

Candy Kenny en Cindy  (even alle 3 door elkaar,, geen zin om de namen eronder te zetten) :
Oja Cindy heeft een klein kuifje  :( maar ik heb al weer 3 nieuwe kuifpennetjes gezien! Hopelijk word de kuif wat groter dan ie nu is  :o

Danny&Daisy:

En roxy:

groetjes Marie

Anke

Hoi Marie,
Wat een mooie foto's!!!
Fijn dat je nu een luchtbevochtiger hebt, dan gaat het vast goed komen met de eitjes :)
Groetjes Anke