10 juli 2025, 05:29:05

Marie's Valkjes

Gestart door mariejj, 25 februari 2008, 21:34:21

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Marie,
Een luchtvochtigheidsmeter is inderdaad een hygrometer.
Ik heb hem bij het tuincentrum gekocht.
Wat gaaf je ringen!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi hoi,

Leuk dat Cindy een popje is. Dus nu op zoek naar een ventje zonder cinnamon begrijp ik. Succes ermee.

Jammer van de donsjes in het ei zeg. Dat zijn de minder leuke kanten van het kweken.

Klasse dat de ringen al binnen zijn. Hoop voor je dat nu alles goed mag gaan.

Groetejs Anja

mariejj

Ik heb een ventje voor Cindy gevonden!!! ;D ;D ;D
Helaas wel met cinnamon, maar goed ik kan anders nog heel lang zoeken  :-\ ::)

Het is een Wildkleur split Bronze Fallow x1 Cinnamon (kans Geelwang) x2 Opaline (misschien Lutino)
Omdat de splits niet zeker zijn ga ik de berekening van hem en Cindy niet neerzetten.  (Maar als alles goed gaat kunnen er super mooie jongen uit komen waaronder een fallow geelwang man!!)  Maar daar komen we dus volgend jaar pas achter.  En als die splits er niet zijn dan krijgen ze alle 2 gewoon een andere partner  ;)

Dit word hem, nu 4 weekjes oud:

Caroline

Vind je het niet jammer .... zo'n prachtig geelwangetje en dan een kanssplit geelwang erbij plaatsen??

Dan zocht ik liever nog ever verder denk ik.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mariejj

Citaat van: Caroline op 11 juni 2008, 23:26:27
Vind je het niet jammer .... zo'n prachtig geelwangetje en dan een kanssplit geelwang erbij plaatsen??

Dan zocht ik liever nog ever verder denk ik.  ;)

Ach ik ben er niet zo moeilijk in,,   als er wat leuks uit komt is dat mooi meegenomen, en al komen er alleen de gewonere mutaties uit dan is dat niet zon ramp,, er zijn ergere dingen als dat  ;)
Ik kan ze altijd nog van partner wisselen,,  ::)
Ik richt me er niet op om er een bepaalde mutatie uit te kweken dan is het alleen maar nog leuker als er wel wat moois uitkomt.
En het is ook een uitdaging, als ik alles al zou weten wat er uitkomt dan is er al een gedeelte van de spanning weg.
:D
groetjes Marie

Anja

Gefeliciteerd met je nieuwe ventje. Hij is wel mooi hoor.
Volgend jaar kijk jij de donsjes uit het ei ;D ;D ;D ;D

Groetejs Anja

xx-inge-xx

mooi valkje hoor en nog bedankt voor je redactie  ;)

•=Bonnie=•

Met Kenny gaat het super hoor :) Hij is nog redelijk tam, vliegt wel weg als ik heb wil laten opstappen maar kan met mijn hoofd nog wel tot vlakbij komen. Hij heeft zo'n lief koppie :)

mariejj

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 12 juni 2008, 10:37:39
Met Kenny gaat het super hoor :) Hij is nog redelijk tam, vliegt wel weg als ik heb wil laten opstappen maar kan met mijn hoofd nog wel tot vlakbij komen. Hij heeft zo'n lief koppie :)

Dus je hoofd is niet zo eng  ;) ;D
Ik denk dat ik hem samen zet met Cindy die is tam dus dan zal hij misschien wat sneller tam worden  :D pfoe daar krijg ik nog een hele klus aan want hij komt rond de zelfde tijd als het andere valkje die ik ook tam ga maken ;D

Citaat van: Anja op 12 juni 2008, 09:06:52

Gefeliciteerd met je nieuwe ventje. Hij is wel mooi hoor.
Volgend jaar kijk jij de donsjes uit het ei ;D ;D ;D ;D

Groetejs Anja

Dankje  :D
Ja ik kan niet wachten tot het zover is  ;D
Citaat van: xx-inge-xx op 12 juni 2008, 10:17:59
mooi valkje hoor en nog bedankt voor je redactie  ;)

;D ;D

Omdat het nog wel een tijdje duurt voordat de buitenvoliere staat. Was ik op zoek gegaan naar een 'nieuwe' kooi  ;D
Maandagavond word deze kooi gebracht, niet gek toch voor 100 euro  (plus nog 15 voor het brengen) :D ;D

groetjes marie

Anja

Anke

Hoi Marie,
Het ventje voor Cindy is een lekker ding hoor ;D
Ik ben benieuwd hoe de jongen van Cindy en haar man eruit zullen gaan zien.

Enneh die kooi, echt heel mooi!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

18 juni 2008, 18:18:36 #161 Last Edit: 18 juni 2008, 18:26:08 by mariejj
Hoi

Het is me eindelijk gelukt om goede foto's te maken!!! Anders waren ze altijd bewogen,, weet nog steeds niet waarom :-\

Gistermiddag heb ik de 'nieuwe' kooi inelkaar gezet,,  was nog een heel klusje ben er een hele tijd mee bezig geweest  :o  Daarna natuurlijk ingericht en vogeltjes erin  ;D
Toen ook nog 2 andere kooien opnieuw ingericht met nieuwe takken.  :D   En vanmiddag heb ik in de laatste 2 kooien nieuwe takken gedaan en schoongemaakt.  Pfoe,, het is wel behoorlijk veel werk  :-X
Dus ik heb er natuurlijk foto's van gemaakt!  ;D 39 foto's! ;D
(Danny&Daisy hun 3 eieren waren onbevrucht,, meer info staat straks bij de foto's  ;))

Hoe de kooien nu staan op me kamer (wit dakje is de nieuwe kooi):

De goud/zwart kooi;  met Jimmy&Jessy en Cindy:

Jessy:

Kroelen met Cindy:

Jimmy (Cindy met haar koppie ervoor, en dat doet ze elke keer;D):

De goud/bruin kooi; met Scooby&Shirley en een blok!:

S&S lekker aan het dutten:

Shirley  rek en strek:

Zo genoeg beweging voor vandaag en nu weer lekker slapen:

De witte dak kooi; met Timmy&Tessy Percy&Patty Bailey, Daisy,  grasjes: Lucky&Lesly, kwartels: Charley&Cathy en de 5 zebravinkjes:

Pff hebben ze een grote kooi gaan ze met ze alle op 1 stok zitten:

Tessy:

Bailey en Daisy  (word misschien een koppel?):

Percy&Patty:

Lucky&Lesly ( :censuur ze plukken elkaar  :-X):

zebravinkjes:

Charley&Cathy:

Kooi met groen dakje; met Danny en Becky!  ;D  Omdat Daisy geen goede eieren legt heb ik haar verwisselt met Becky.
Uit D&B komen opalinecinnamonwitmaskers zowel man als pop, witmasker mannen en witmaskerlutino (albino) poppen.  ;D

Danny en Becky:

Danny:

Becky:

Kooi met rode dakje; Davey&Macy, ze onderzoeken het blok al en zitten weer regelmatig met zn 2e erin  ;D ook vind ik Macy al weer een eierkontje hebben  ;)

Davey&Macy:

Macy:

En het fotomodel Cindy wou weer graag op de foto!  ;D:

Zo dat was voorlopig wel genoeg denk?  :D

groetjes Marie

Anke

Hoi Marie,
Wat een leuke foto's van je valkjes!!
Hi hi jouw slaapkamer gaat al steeds meer op mijn valkjes achterkamer lijken ;D
Jammer dat de eitjes van D&D onbevrucht zijn :(
Groetjes Anke

Anja

Wat heb ik intens genoten van je fotoreportage. Geweldig hoor.

En hoe kun je nu zeggen dat dit voorlopig wel genoeg is zeg. We krijgen er hier nooit genoeg van.

Cindy is mijn favoriet hoor. Ik vind haar een prachtig valkje.

Groetejs Anja

mariejj

Citaat van: Anke op 18 juni 2008, 18:43:19
Hoi Marie,
Wat een leuke foto's van je valkjes!!
Hi hi jouw slaapkamer gaat al steeds meer op mijn valkjes achterkamer lijken ;D
Jammer dat de eitjes van D&D onbevrucht zijn :(
Groetjes Anke

Hoi Anke,

Dankje  :)
Haha is het nog een slaapkamer dan?  ::) er staat alleen een bed en voorderest alles vogelspulletjes  ;D
En tja D&D het is jammer maarja,,  misschien krijg ik nu mooiere jongen want Danny en Becky hebben alle 2 hele grote kuiven  :o ik heb Becky gister nog gewogen want ik moest haar toch vangen,, ze woog 130 gram!  ;D

Citaat van: Anja op 18 juni 2008, 18:51:27

Wat heb ik intens genoten van je fotoreportage. Geweldig hoor.

En hoe kun je nu zeggen dat dit voorlopig wel genoeg is zeg. We krijgen er hier nooit genoeg van.

Cindy is mijn favoriet hoor. Ik vind haar een prachtig valkje.

Groetejs Anja

Hoi Anja,

Misschien dat ik nog wat foto's ga maken  ;)

Cindy is ook mijn favoriet  ;)  maar niet tegen de andere valkjes zeggen hoor,, anders worden ze jaloers  ;D

Ik heb nog 3 foto's voor julie  ;)

Het wildkleurtje heeft de naam Candy gekregen!  Ik vind het niet zon hele mooie naam maar het bleef maar hangen in me hoofd  dusja dat zegt toch al genoeg? :)
Het is de voorste,, wat een ondeugend valkje he!

En Kenny:

groetjes Marie