7 mei 2025, 21:47:41

Marie's Valkjes

Gestart door mariejj, 25 februari 2008, 21:34:21

« vorige - volgende »

Rianne

En? Zit het ringetje er nog om? :)

mariejj

Citaat van: Rianne op  8 maart 2008, 19:21:55
En? Zit het ringetje er nog om? :)

Haha nee  :P k heb het er weer omgedaan maar ik denk dat ie er zo weer af ligt  ::)  maarja anders morgen of overmorgen  ;D

mariejj

Hoi,

Het gaat snel hier,, hij/zij heeft al pennetjes van het kuifje en de vleugels hebben al een kleurtje  ;D oogjes zijn ook afentoe open!
Je ziet echt verschil tussen sochtends en savonds  zo snel gaat het!  :o
Zo het ringetje zit er nu nog wel om sinds gistermiddag!  ;D

pleeg pa en ma  gaan er wel erg vaak/lang vanaf  :-\ maar ze voeren wel heel goed dus hopelijk zit het snel in de veertjes dat het zichzelf warm houd  ;D

Daisy heeft 5 eieren  en begint wat te broeden maar gelukkig niet zo veel  :D ::)

De kwartels hebben 3 eieren,, ::)

kimmie

Hoi Marie,

Wat groeit hij hard :D
Zo zagen die van mij er ook uit met 2 weken...
En nu een week verder zitten ze allemaal in de pennetjes en hebben sommige al veertjes ;D

Geniet er van hoor, want het gaat veels te snel...

Wat goed dat het ringetje blijft zitten, hier ging hij met een beetje moeite om...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

mariejj

15 maart 2008, 12:32:09 #49 Last Edit: 15 maart 2008, 12:34:04 by mariejj
Hoi Kimmie
Ja het gaat té snel  :P
Vooral de pennetjes zie je snel groeien,,  ;D

11 Maart:

En nou eindelijk een keer foto's die mooi duidelijk zijn!  ;DVandaag 15 Maart:

Bailey en Becky hebben nog steeds geen eieren,,  ::) misschien dat ik het blok weg haal en dat ze het over een tijdje weer krijgen. Ze tonen ook geen interesse erin ze zitten er alleen een beetje bovenop.  ::)

Daisy heeft er nog een 6de ei bijgelegd,, maar niet 2 dagen na het 5de?   ::)

De kwartels hebben 4 eieren  ::)

Gisterochtend was er paniek in de kooien,, ze gingen toch tekeer!  :o en waarom dat weet ik niet  :-\
maarja Tessy is nu dus 9! slagpennen? kwijt !  :o

groetjes Marie

Anke

Hoi Marie,
Wat een leuke foto van je donsje. :-*
Jammer dat B&B nog geen eitjes hebben...

Paniek in de tent, dat is hier ook vaak, en waar ze dan van schrikken?? Geen idee...
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kimmie

Hoi Marie,

Ik kwam even bij je kijken...

En Daisy heeft er al 6 :o ze heeft er zin in ;D

Straks mag je wangetjes gaan kijken, spannend hoor...!!

Groetjes Kim

mariejj

Citaat van: *Anke* op 15 maart 2008, 12:45:41
Hoi Marie,
Wat een leuke foto van je donsje. :-*

Paniek in de tent, dat is hier ook vaak, en waar ze dan van schrikken?? Geen idee...
Groetjes Anke

Hoi Anke,,

Tja het word wel een probleem eigelijk dat ze steeds schrikken,,  het is wel opvallend dat het steeds rond 5 a 6 uur sóchtends is  ::) vooral als ze (grote) veren verliezen word het lastig,,  :-\

Citaat van: kimmie op 16 maart 2008, 20:18:27
Hoi Marie,

Ik kwam even bij je kijken...

En Daisy heeft er al 6 :o ze heeft er zin in ;D

Straks mag je wangetjes gaan kijken, spannend hoor...!!

Groetjes Kim

Hoi Kim,

Leuk dat je even langskwam :P
Ja ik probeer nu al te kijken  ::) er zitten al piepkleine pennetjes! nog een weekje  ;D Ik ben nu steeds foto's van Andy en het valkje van Rianne aan het bekijken om dingen te vergelijken  ;D ;D
volgens mij kan ik hem/haar niet meer weg doen,, ik vind hem/haar zo leuk  :-[ ;D

Bailey en Becky
zij hebben geen blok meer,,  :(  ze hebben er weinig interesse in (en in elkaar! ???)  ::)   en zo te zien missen ze het blok geneens  ::) misschien over een paar weekjes weer proberen?

Scooby en Shirley
zij zitten nou apart met het blok  :D
Heel lief koppeltje,,

Daisy
tja,, zoveel mannen in de kooi maar geen 1 interesse in haar  ::)  ze heeft nog steeds 6 eieren,,      Ik hoop niet dat het een legkipje word zoals ik bij anderen lees  :o

Macy
Is nog steeds vreselijk in de rui!  :o
Ik heb haar niet meer zien wipwappen met Jimmy,, maarja wie weet wat ze doen als ik er niet ben  ::)

groetjes Marie

Rianne

Zo hey, die is hard gegroeit in een week! :D En inderdaad, nu maar wangen kijken! Zou toch heel frappant zijn als dit ook een geelwang is. :)

mariejj

Citaat van: Rianne op 16 maart 2008, 21:56:51
Zo hey, die is hard gegroeit in een week! :D En inderdaad, nu maar wangen kijken! Zou toch heel frappant zijn als dit ook een geelwang is. :)

ehm,, er is toch meer kans op een geelwang (opaline cinnamon geelwang)  dan op een 'gewone' geparelde ?

De wangen zien nu nog steeds geel  ;D  en er zijn al stukjes veren te zien,, vooral in het kuifje  ;D  Maar ik denk dat het een geparelde geelwang is!  ;D weet het niet 100% zeker want het blijft moelijk te zien met zo weinig veertjes,, maar toch  ::) ;D

Donker veertje??!!! :

Saar

kimmie

Hoi Marie,

Wat zou dat gaaf zijn...!!

Zijn wangen lijken idd heel erg geel :D
Hopelijk blijft dat ook zo..

Groetjes Kim

Rianne

Èh, de kans op een gewone geparelde geelwang is eigenlijk nihil, volgens de berekening kunnen die er namelijk helemaal niet uitkomen ??? Waar ik wel van sta te kijken is dat dit nu gepareld geelwang nr 3 is. Toeval bestaat niet? Echt wel ;D

•=Bonnie=•

LOL ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld :D

mariejj

Citaat van: Rianne op 19 maart 2008, 10:22:34
Èh, de kans op een gewone geparelde geelwang is eigenlijk nihil, volgens de berekening kunnen die er namelijk helemaal niet uitkomen ??? Waar ik wel van sta te kijken is dat dit nu gepareld geelwang nr 3 is. Toeval bestaat niet? Echt wel ;D

nee, gepareld (dus geen geelwang) zei ik  ;)

Jij zei: 'Zou toch heel frappant zijn als dit ook een geelwang is.'     
Maar er was meer kans op een geelwang (oftewel gepareld cinnamon geelwang wat volgens de berekening er uit zou komen, 66,6 %)  dan op een geparelde (33,3%).
Of jij bedoelde dat het frappant zou zijn als het ook een geparelde geelwang zou zijn.
Maar goed dat maakt niks uit want blijkbaar denken D&D er heel anders over hoe ze hun genen doorgeven!   ;D

Hoi Allemaal,

Het jong ziet er nog steeds uit als een geparelde geelwang,,  donkere veertjes,, dus geen cinnamon!  Nu hopen dat de wangen geel blijven  ::) ik weet niet wanneer ze bij een valkje met orange wangen, orange zouden worden?

groetjes marie