7 mei 2025, 00:42:25

Marie's Valkjes

Gestart door mariejj, 25 februari 2008, 21:34:21

« vorige - volgende »

mariejj

1 maart 2008, 16:33:40 #30 Last Edit: 1 maart 2008, 18:29:55 by Gerda

foto grootte aangepast - Gerda

wanneer je voor de foto in plaats van alleen [img] neerzet [img width=480 height=360] dan wordt de foto in een mooi formaat weergegeven.
Geld alleen voor beeldverhouding foto 3:4

Rianne

Anke

Hoi Marie,
Donsje met uitzicht ;D
Wat een lief donsje, hij groeit inderdaad hard!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

hij is ook in zijn uppie dus word lekker verwent door zijn pleegouders  ;D 
Ik heb hem ook nog maar 1 keer met een lege krop gezien en toen werd hij snel daarna gevoert en ik hoor ook vaak voergeluiden  dus dat gaat goed  ;D
Prima pleegouders dus tot nu toe  ;D

Ik kan haast niet wachten tot hij/zij veertjes krijgt  ::)

mariejj

2 maart 2008, 13:06:16 #34 Last Edit: 2 maart 2008, 13:11:48 by mariejj
Nou Macy wou niet langer meer wachten tot ik een geschikte man had gevonden voor haar!  Ze heeft net gepaart met........ Jimmy!  :o  :o  :o  :o

Daar ben ik eigelijk niet zo blij mee  :-\ ik hoop dat ze het alleen voor t pleziertje deed  en niet dat ze een hecht koppel worden  :-X

Ik had al het vermoeden maar het is net bevestigd,, het ei op de bodem is van Daisy,,   Ik heb het al omgewisselt  en ik verwacht straks/vanavond het 2de ei  ::)

Anke

Citaat van: mariejj op  2 maart 2008, 13:06:16
Nou Macy wou niet langer meer wachten tot ik een geschikte man had gevonden voor haar!  Ze heeft net gepaart met........ Jimmy!  :o  :o  :o  :o

Daar ben ik eigelijk niet zo blij mee  :-\ ik hoop dat ze het alleen voor t pleziertje deed  en niet dat ze een hecht koppel worden  :-X

Hoi Marie,
Fijn dat de pleegouders zo'n goed werk doen!
Hi hi die veertjes wat duurt dat dan lang he? :)
Jij hebt dus ook al van die eigenwijze valkjes...
Zitten de koppels bij jou allemaal door elkaar in een voliere?
Dat lijkt me lastig als je zelf koppeltjes in gedachten hebt ::)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

Citaat van: *Anke* op  2 maart 2008, 13:12:39
Citaat van: mariejj op  2 maart 2008, 13:06:16

Hoi Marie,
Fijn dat de pleegouders zo'n goed werk doen!
Hi hi die veertjes wat duurt dat dan lang he? :)
Jij hebt dus ook al van die eigenwijze valkjes...
Zitten de koppels bij jou allemaal door elkaar in een voliere?
Dat lijkt me lastig als je zelf koppeltjes in gedachten hebt ::)
Groetjes Anke

Hoi Anke,

Ik heb ze nu in meerdere kamervolieres zitten want de voliere moet nog inelkaar gezet worden..
Kooi 1   Timmy & Tessy  + blok met jong
Kooi 2   Bailey & Becky  + blok
Kooi 3   De 6 nieuwe valkjes + 2 kwartels  (erg druk in de kooi maarja het gaat goed  :))
Kooi 4   Jimmy & Jessy & Macy  (ik dacht dat J&J een koppel waren  :o  maarja Macy was vrijgezel en Jimmy vind haar dus blijkbaar leuker dan Jessy)

En Macy is juist de valk waarbij ik een geschikte man zoek vanwege de mutatie  ;D omdat van haar nog niet zeker is hoe het komt dat ze bleke wangetjes heeft  ::) ;D

Als de voliere er is kan ik in de kamervolieres de koppels apart doen en kweken  ;)

Ik had juist de namen bij elkaar uitgezocht dat elk koppel met dezelfde letters begonnen  maarja als ze van partner gaan ruilen klopt het niet meer  :-\

groetjes marie

mariejj

Hij/Zij had vanochtend 1 oogje een beetje open!  ;D en kan niet meer stil zitten  :o de hele tijd zat hij rondjes te draaien op me hand  ;D ::)

Anke

Hoi Marie,
Aaaaaaaah lieffffffffffffff :-* :-* :-*
Groetjes Anke

kimmie

Hoi Marie,

Wat een schatje...
Wat groeien ze hard he...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

mariejj

Citaat van: *Anke* op  4 maart 2008, 17:51:56
Hoi Marie,
Aaaaaaaah lieffffffffffffff :-* :-* :-*
Groetjes Anke
Citaat van: kimmie op  4 maart 2008, 18:45:49
Hoi Marie,

Wat een schatje...
Wat groeien ze hard he...

Groetjes Kim

;D ;DHij/zij groeit echt heel hard!;D ;D ;D

3de ei van Daisy is er !  :)
een joekel van een ei!  :o gelukkig heeft ze het er zelf uitgekregen  :-\  ze doet voorderest niks met de eieren maar ze liggen wel bijelkaar.

en de sepia gaat hard in die kooi! (6 valken)   al 3 sepia's in 2 weken tijd  :o  moet gauw weer nieuwe halen  ;D

Bailey & Becky

De sepia gaat iets harder dan normaal,, voorderest nog niet veel bijzonders.  Ze zitten veel met zijn 2en bovenop het blok.  ::)  waarschijnlijk binnenkort eieren (hopelijk bevrucht :-\);D

Anke

Hoi Marie,
Hier ook al spanning rond eitjes zie ik :)
Groetjes Anke

mariejj

Volgens mij loop hij/zij een beetje achter,, op de foto's bij 'kweken' heeft het jong al een paar pennetjes en het jong hier nog niet.  Het word wel goed gevoert maar weinig eivoer,,  :-\ alle 2 de oogjes gaan afentoe een klein beetje open  ;D

Daisy heeft nu 4 eieren,, ze doet er niks mee ze legt ze alleen afentoe bij elkaar omdat de kwartels er steeds doorheen rennen  ::)

Bailey en Becky hebben nog niks.  :(  ;)

kimmie

Hoi Marie,

Hoe oud is hij/zij nu...?

Mijne lopen ook alle 5 wat achter, maar dat gaat hartstikke goed...

De jongste was woensdag 2 weken oud...
Maar volgens het kweekschema lijkt hij op dag 10...

Zolang hij gezond is en goed blijft aankomen zou ik me nog geen zorgen maken...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

mariejj

Citaat van: kimmie op  8 maart 2008, 02:54:07
Hoi Marie,

Hoe oud is hij/zij nu...?

Mijne lopen ook alle 5 wat achter, maar dat gaat hartstikke goed...

De jongste was woensdag 2 weken oud...
Maar volgens het kweekschema lijkt hij op dag 10...

Zolang hij gezond is en goed blijft aankomen zou ik me nog geen zorgen maken...

Groetjes Kim

Hoi Kim,

hij is nu 11 dagen oud, maar Rianne was hier net en zij zei ook al dat het jong op de foto's bij 'kweken' erg snel gaat.
En dat het jong hier er goed uitziet  ;D

Hoi allemaal
De kwartels hebben ook een ei gelegd  ::)  pff,, wat een eierfabrieken hier!  de zebravinken leggen ook steeds eieren  :-\ maarja niet zo gek ook want ze hebben natuurlijk veel licht en warmte hier  ::)  Jammer dat B&B het nog niet snappen  ;D

groetjes Marie