2 mei 2025, 16:45:16

ei ei ei........van wie is dat ei

Gestart door Vogellovertje, 23 oktober 2003, 22:32:56

« vorige - volgende »

Tara

Hallo Inger,

zit je met een boek bij je dan :D.

Heb ook al meegemaakt, mijn geparelde man mocht toen ie volwassen genoeg was bij de andere valken, was dan zo'n 9 weken, en dan ging een oudere valk al op hem kruipen, terwijl hij zelf een man was :D.

Het uiterlijke verschil is in ieder geval al duidelijk te zien bij mijn kwartels. Volgens mij zijn ze zo'n 3-4 maanden oud dan. Hmm wie weet volgend jaar ::). Kan ik dan ook leuke kwartelbaby's hebben, en ook steeds zeggen zoals Loraien ei nummer zoveel ligt er :D. Zou wel leuk zijn, en kwartels zijn makkelijker weg te krijgen dan duiven :).

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ja dat klopt, kwartels verkoop je beter dan duiven (haantjes wat lastiger). Maar zeker als je natuurbroed hebt (hen broedt zelf de eieren uit en zorgt voor de jongen) is daar ook meer vraag naar, denk ik.
Ik heb er zelf destijds speciaal naar moeten zoeken, want ze worden veel in broedmachines uitgebroed en kunstmatig grootgebracht. Hierdoor broeden de kwartels steeds minder goed (instinct wordt 'weggefokt' als het ware).

Ik hoop dat het volgend jaar bij jou ook lukt dat ze zelf gaan broeden, want dat is echt heel leuk die jonge kwarteltjes!
Ze zal wel in iedergeval eieren leggen, mocht ze niet gaan broeden, dan kun je de eieren altijd nog opeten, schijnt een delicatesse te zijn... :P

(ik zal eerlijk zeggen dat ik nog nooit een kwartelei geproefd heb, trekt me niet zo..)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Hoi Tara,
Voor de laatste vraag, dacht ik maar even op te zoeken, want er staan hier allemaal vogelboeken om mee heen (ben een beetje een boekenfreak).
Heb vandaag nog een mooi boek over valkjes gekocht over kweken (genetica) en mutaties, er staan veel mooie foto's in.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Vogellovertje

hey mensen....

Het word hier steeds leuker..
Ei nummer 8 ligt er nu inmiddels weer ahahah :D
1 uur geleden schoten 2 kwartels hun eigen weer af hahaa

Wij hebben een boek uit de bieb gehaald met hele mooie fotos van valkjes in het wild ...
Het vald op dat het altijd wilde wildkleuren zijn

Egbert is een wipkip
Hij klom op jeltje tot 3 keer aantoe!!!!!!!!!!!!
ooooooo  :'( hij bedriegd mijn dizzy...wacht maar!!

kusjeeeeeeeeees loraine

Saskia

Daarom heten ze ook wildkleur.Andere kleuren overleven niet in het wild.Die vallen teveel op voor roofdieren.Leuk al die eitjes.

Groetjes, Saskia

Speedy

Goedemorgen Loraine,

Tja, nog 4 eieren te gaan he?  :D ;D
Dan gaan ze broeden....dus toch waar...12 kleine kwarteltjes straks op de bodem.
Ik blijf het volgen hoor.

Groetjes,
    Trudie

VaLKPaRKieTJe

Hoi,

Ik heb het idee, dat zolang Calimero er nog niet op zit te broeden dat ze nog niet klaar is met leggen.
Ik schat een kleine kans dat ze niet gaat zitten broeden, aangezien ze nu al vaak in het hokje zit om over haar eitjes te waken.

Tjah Trudie, 12 kwartels....hihihihi, lijkt me wel errug leuk, alleen ze mogen niet op zand hem dat eten ze op en gaan eraan dood, dus ze moeten apart en op houtsnippers ofzo.

Groetjes, Mariette

Speedy

Hoi Mariette,

O? dat wist ik niet?
Jeetje, dus dat is straks nog oppassen geblazen.
Hm...nou ik geloof dat het wel goed komt, zodra er echt wat uit komt.
Lijkt me schitterend.

Groetjes,
   Trudie

VaLKPaRKieTJe

Hey Trudie,

Ah joh, geeft toch niet, van mekaar leer je toch??
Niet iedereen weet alles, en als iedereen een beetje weet dan maakt dat bij elkaar een heleboel.

Maar goed, dan weet je dat, dat jonge kwarteltjes niet op zand mogen. Wie weet wat voor rare dingen je tegenkomt als je ze uiteindelijk hebt, misschien proberen ze zich door het tralies te wringen ofzo..?? Hihihi, je weet natuurlijk nooit wat voor kleine donderstralen het worden he.
Maar hier in huis zorgt kleine donder Chico er wel voor dat het donderstraaltjes worden. :D

Groetjes, Mariette

VaLKPaRKieTJe

Hey,

Inmiddels liggen er nu 12 eitjes, en ze zijn nog niet gaan broeden.
Mijn moeder zegt dat ze niet gaan broeden en dan ze na dat 9e eitje niks meer zouden leggen ook, nou, er liggen er nu al 12... wie weet?? ::)

Groetjes, Mariette

Paul

9 november 2003, 03:43:41 #70 Last Edit: 9 november 2003, 03:44:08 by Paul
Hoi Mariette,

Misschien gaan die van jou wel door tot 20 eitjes en dan pas broeden  :D
Ik hoop dat ze alsnog aan het broeden gaan dat zou wel heel leuk zijn.

Groetjes, Paul

Hermes_Lucy_nest

wow ik dacht nie dat dat zoveel eitjes legden :o
hmm nu nog maar hopen dat ze broeden en hihi dat ze allemaal uitkomen :P :D
suc6

Valérie

Speedy

Als er echt niks meer gebeurt...kunnen de eitjes dan beter weggehaald worden? kwartels gaan misschien maar door en hoe is het voor het vrouwtje? kan ze daar ook niet uitgeput van raken?

Weten jullie nu inmiddels van wie de eitjes zijn?

Groetjes,
    Trudie

VaLKPaRKieTJe

Hey allemaal,

Hey Paul,

20 kwartels, hahaha :D, ik zie het al helemaal voor me, zie je een grote kwartel lopen met 20 van die ukkies erachter, in een rijtje. ;D Zou wel een giller wezen he.

Hey Valerkiet,

Mja, laten we maar hopen dat mama een helder moment krijgt en op de eitjes gaat zitten broeden, zou wel leuk zijn als ze dat deed.

Hey Trudie,

Ik ben er zeker van dat het Calimero is maar nu zegt mijn moeder weer dat het Moppie zou kunnen zijn omdat ze zo rustig is, al is ze dat altijd al geweest, beetje rustig.
Calimero is degene die er steeds in het hokje zit enzo.
Er gebeurd nog wel wat hoor, ze hadden 3 dagen geen eitjes gelegd en toen in 1 dag 2 eitjes, en de volgende dag nog 1, en Calimero zit wel vaak in het huisje, maar daadwerkelijk broeden, nee, niet dat ik weet.
Ik kijk het nog wel even aan, wie weet gaat ze binnekort wel driftig zitten broeden.

Groetjes, Mariette

Hermes_Lucy_nest

zou leuk zijn hihi ik zie ze al allemaal tegelijk uit het ei springen :D ;D :D
waahahahahahah achter moeder kwartel aan ;)
nu lig ik echt wel plat :D
ahahah arme moeder kwartel :P