27 april 2024, 11:59:37

ei ei ei........van wie is dat ei

Gestart door Vogellovertje, 23 oktober 2003, 22:32:56

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Das niet zo fijn, maar ja, je kan er opzich niet veel aan doen volgens mij. Je kan zo'n beestje moeilijk met vleugelboeien aan de voliere ketenen zodat ze niet per ongeluk onder je voeten terecht kunnen komen. :-/

Maar dat popje, is die nu alleen? Of heb je er alweer een nieuw vriendje voor?

Alleen vrag ik me nu af of je het wel voelt als je op een kwartel jong staat, zo klein als ze schijnen te zijn... ;)

Tara

Hoi,

ik zou zeggen vraag het je maar niet af, het is een naar gevoel. Nee het vrouwtje heb ik betrapt .... Dan bleef het mannetje over, en nou een nieuw vrouwtje, snap je? Want zebravinkjes mogen niet alleen zijn, dan kwijnen ze weg van verdriet .... Zeker als hun partner er niet meer is :(.

VaLKPaRKieTJe

Ohw, maar wat bedoelde je dan met een popje met traantjes? De aftekening soms? Lijkt me wel een leuk gezicht, die aftekening dan.

Maar goed, met het mannetje gaat alles weer goed, ik hoop van wel, al gaan we nu een beetje offtopic. ::)

Ik ga naar bed nu, maar morgen ben ik weer op het forum aanwezig.
Spreek je morgen dus weer denk ik.

Welterusten en een  :-* voor je vogeltjes.

Groetjes, Mariette

Tara

Hoi Mariette,

we gaan inderdaad een beetje off topic dus ga ik nog maar reageren op je laatste vraag: het is inderdaad de aftekening, het is net of er mascara is uitgelopen, daarom 'traantjes' :D. Nou in ieder geval welterusten :).

Groetjes, Tara

Vogellovertje

oke hier hoef ik ook niet meer te informeren....van ei nummer 4 wisten jullie zeker al he?
Ik heb nu alleen dizzys dagboek meer...
 :'(ik vind jullie op de hoogte houden  samen met dizzy juist leuk maar elke keer als ik kom is het allemaal al gedaan..

nuja..mensen wil je op de hoogtekomen van ons villatje vogelvreugd ..check dizzys dagboek

kusjes  loraine en de beestenboel


Tara

Heeeej wat een schattig eitje :D. Maar mag je dat wel vastnemen? Want bij valkparkieteneieren is het zo dat als je ze vastneemt, ze kunnen bederven :-/

Vogellovertje

ja dat mag ze broeden pas als alle eieren er zijn

VaLKPaRKieTJe

Je weet dat in je hand de eitjes warm worden en als je ze daarna weer terug legt weer koud?
Al hou je ze maar even vast, het gebeurd toch, maar goed.

Foto's van het hele nestje komen zodra Calimero apart zit hoor, dus nog even geduld en laat alles maar goed gaan, dan komen er ook foto's van jongen. ;D

Groetjes, Mariette

VaLKPaRKieTJe

Ei nummer 5 ligt in het hokje!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kom net thuis en mijn nieuwsgierigheid won het van mijn geduld, dus gelijk naar de voliere en in het hokje kijken en ja hoor, daar lag ie, nummer 5. :D

Tara

Wat leuk, gefeliciteerd hoor, spannend!!!

Vogellovertje


Hermes_Lucy_nest

aaaah wat leuk!! ik wou dat ik kwartels had ::)
maar jeh in een kamervoliere op wieltjes :P
nog 119 dagen en we begingen met een voliere te bouwen :P
dan neem ik zeker kwarteltjes ;D

Speedy

Wij hebben ook een kamervoliere op wieltjes hoor...en ik heb er 3 in zitten....dus het is mogelijk....

groetjes,
   Trudie

Sander

Hello

Kwarteltjes kunnen inderdaad in een kamervoliere gehouden worden maar omdat kwartels nogal schuw zijn komen ze beter tot hun recht in een voliere met veel hoekjes en schuilplaatsjes. Ik heb 5 jaar lang kwarteltjes gehad en 1 jonkie gehad. Maar toen kwam meneer de goudfazant en zette z'n poot erop. Grrrr...

groetjes
sander