Kuiserkes Valkparkieten -Het kleintje doet het goed...

Gestart door kuiserke, 21 februari 2008, 20:01:36

« vorige - volgende »

kuiserke

 :) bedankt Eric is toch een schatje hé  ;)

Anke

Hoi,
Ik ben volgens mij al heel lang niet meer in je dagboekje geweest :-[
Wat een gave voliere!!!! ;D
Daar zullen je valkjes wel heeeel blij mee zijn.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kuiserke

Hallo Anke,
De valkjes niet alleen ik ook,  nu hebben zij en ik veel meer rust. Ze hadden teveel last van de parkieten.
bedankt voor je krabbel in mijn dagboek

kuiserke

Hallo, het is lang geleden , en het broedzeizoen ial een tijdje bezeig. De valkparkieten doen hun best ik heb al 14 kleintjes waarvan er al 5 uit de blokken zijn. Ik heb wel een koppels die 2 jongen plut het derde komen ze niet aan. Ik wrijf ze nu in met uiercreme en het gaat al beter....ik vertel zo verder

Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

samantha21


kuiserke

 :) In begin van het nieuwe jaar kreeg ik een telefoontje van Eric zijn neef.Ze hadden al 10 jaar een valkje, opeens hadden ze geen plaats meer voor het arme diertje. Ze hadden hun huis opgeknapt..
Ze vroegen of ik hem wilde voor in de volièreanders gingen ze hem laten vliegen.Ik zei direct breng hem maar.
Toen ze met het valkje aankwamen, vroeg ik of hij tam was...Inderdaad hij was tam...ze gingen met hun mouw in de kooi voor hem te nemen.
Ik nam hem direct over maar zonder mouw Ik stak hem in de en uit de kooi.Het valkje  kon dus niet in de volière , hij zou zich niet kunnen verweren.
Hij heeft  een mooie plaats in de wintertuin gegeven bij mijn andere drie valkjes...
Deze week hebben ze me nog twee valkjes gebracht ...van iemand die overleden is ....in ben zowat een opvangcenter. Deze valkjes krijgen nu wat meer aandacht zo dat ze zich op hun gemakje voelen.
Mijn vriendin is gestopt met het kweken van valkparkieten,  ze  had een zeer mooi koppel die heeft ze bij mij gebracht. Bij haar hebben ze nooit gebroed, ik heb 5 jongen van hun gekregen hele mooie witkoppen denk ik
Ik heb een heel goed broedseizoen gehad , de laatste zijn aan het uitkomen...
Wel een tegenslag dat  ze eentje hebben afgestoten ...ik ben hem nu met de hand aan het grootbrengen hij was ongeveer 4 weken toen ik hem uit de volière genomen heb...
Dat was het zowat een beetje , ik was niet online wegen gezondheid problemen maar mijn vogels heb ik altijd goed verzorgt... gelukkig heb ik hen als een verzetje..
De kleine hummeltjes komen al allemaal bij mij uit mijn handen eten, kruipen op mijn armen zitten op mijn hoofd en schouders en spelen met mijn ketting..Het zal weer moeilijk zijn om ze weg te doen, er moeten veel valkjes weg anders geraak ik overbevolkt.
Mijn kleine parkietjes zijn slecht gestart,  die hebben hun schade ingehaald in de tweede ronde t zal aan het weer gelegen zijn....de foto's volgen
Groetjes Anita - kuiserke

kuiserke

28 september 2011, 07:59:16 #82 Last Edit: 28 september 2011, 08:00:47 by kuiserke
 :) Quikske begint nu maar pas vogel te worden, waar ik mee bedoel als hij eet zit hij nu te fladderen en te krijsen als de anderen.
In het begin moest ik hem in een doekje steken anders at hij niet, het is zalig zoals hij het nu doet. Hij begint al trosgiert te eten maar heel op het gemakje, liefste dat hij doet na zijn eten is bij mij op mijn schouder zitten , hij heeft nog geen grijpreflex en evenwicht zoals het moet zijn, kan nog niet op een stok zitten....Daarom krijgt hij dagelijkse oefeningen op mijn vinger...ik hoop dat het betert ...even op het forum vragen.

kuiserke

Quickske blijft maar aan de pap, ik dacht op een gegeven moment dat hij aan het eten was...
Hij zat met zijn bek in het zaadbakje en at trosgierst.
Hij woog 80 gr en ben dan naar 2 voedingen  gegaan ....
toen zag ik dat er iets mis ging.
Quikske begon af te vallen en redelijk vlug naar 68 gram....
Direct paniek, en terug naar 3 voedingen...
Ik ga de tekst ook op het forum plaatsen zodat ik daar vlug hulp krijg.
Ondertussen weegt hij al terug 77 gram en blijft na 8 weken pap maar eten...

kuiserke

19 december 2011, 14:58:05 #84 Last Edit: 19 december 2011, 15:06:09 by kuiserke
 :( Na eeen ziekenhuisopname...zit ik nog steeds met quickske en de nieuwe vogel met een rietje (strootje) rond zijn verern ik ga er zo snel mogelijk een foto van nemen voor op het Forum....De andere vogels doen het goed ik moet zo snel mogelijk nog valkparkieten weg doen uit de voliere....Ik hoop mijn hobby te kunnen blijven uitvoeren...maar het mag niet te koste zijn van mijn beestjes... :'(

kuiserke

 :'( Het gaat niet zo goed mee Quikske is dus blind....
had ik me maar niet laten ompraten door mijn schoonbroer ...
hij zei dat hij wel zag...maar ja als als ...het is nu zo.
Ik zal nu moeten uitzoeken heveel keer per dag ik hem moet voeren aangezien hij het niet zelf kan. Zijn gewicht is niet zo goed, ik ben nu begonnen met eivoer en graantjes..
Hopelijk komt zijn gewicht nu naar boven ik geef hem 3x eten per dag zou dat genoeg zijn?
Ik hou jullie op de hoogte!!! ???

kuiserke

Hallo, sinds aan het overschakelen ben ging alles goed tot vandaag....
deze morgen maakte hij een raar geluid (blijkbaar krampen)
daarna was het diaree dat er tevoorschijn kwam....
Wat ga ik nu moeten doen, hij heeft al zo afgezien en toch is het zo een liefje...

kuiserke

:'( Vandaag Quickske moeten laten inslapen...
na zes maand doet het toch pijn.
Ik heb dan ook alles gedaan wat er in mijn macht lag....
ik heb er zelfs veel slaap voor gelaten ...
dat in dan moest inboeten met veel pijn.
Ik deed het met veel liefde maar het heeft niet mogen zijn.
Hij begon af te zien,
ik vroeg me af voor wie doe ik het nu nog voor hem of voor mij...
Ik heb de juiste beslissing genomen...dat denk ik toch  :-[

kuiserke

 :) hallo allemaal,
Ik heb me dus een kafmolen aangeschaft de prijs was 89€ wel in een roestvrije plaat of zoiets...
ik heb er van verschoten dat er nog zoveel voer in mijn graan zat.
Graan  dat ik anders allemaal weg deed.
Dus een goede aanrader zeker voor mijn valkparkieten.
Ik heb ook 3 poppen aangeschaft voor mijn witkoppen.
Ik kon het ook niet laten om een koppel geelwangen aan te schaffen,
Het  popje is nog wat te jong, dus de man geeft hem een witkop pop genomen.
Welke jongen zouden er daar uit verder vloeien??

kuiserke

Dag dagboekje, dag allemaal
Het gaat hier niet zo goed, drie dierenartsen verder en mijn vogels blijven ziek ...
Niks aan te zien maar hun stoelgang van sommigen is niet normaal.
Ik heb al van alles gedaan, na de tweede dierenarts werd alles ok. Toen heb ik de blokken opgehangen bij de valk en de grasparkieten.
De jongen stierven één naar één .
Opeens was het weer beter , dan werd het eerste valkje afgestoten.
Jammer genoeg heeft deze het niet gehaald.
Toen ik maandag terug op controle ging zag ik dit beestje in een hoekje zitten...
Ik zag dat er een andere pop in de blok zat en het valkje was al aan het bloeden in de nek.
Ik heb deze onmiddellijk verwijderd en met handopfok begonnen.
In het begin was dat wennen voor dat kleintje maar nu na 4 dagen eet hij bijna de spuit op.
Ik hoop dat ik wat meer geluk heb ...
De eieren ben ik allemaal aan het wegnemen om te stoppen met broeden nog een paar kleintjes zitten in de blok.
Ik reinig de blok iedere dag om infecties te vermijden, en probeer de kleintjes zolang mogelijk bij de ouders te laten.
Ik kijk of ze gevoed worden, de schrik zit er nu wel goed in.
Bij de grasjes gaat alles vlot, daar zijn er al kleintjes vanuit gekomen.
De volgende dierenarts is op komst, in het labo vinden ze niks ongewoon in de stoelgang.
Ze hebben geen wormen, maar de hoeveelheid is veel te veel als ze hun stoelgang maken.
Alhoewel er ook zijn die goed zijn, je ziet er niks aan ...
Ik weet dus niet de welke die ziek is , anders zou ik deze apart in kooien kunnen stoppen.
Ze hebben al 3 kuren gehad met een antibioticum, voor de broedperiode het is iets raar.
De bodem word eerst geschuurd met gewoon water, 
dan met bleekwater dat ik wat laat intrekken waar ik bij ben.
Ik ga niet uit de volière tot alles droog is dan krijgen ze witzand.
Alles word iedere dag gereinigd, drinkwater, schaal van eivoer, eetbakjes enz..
Ik weet echt niet meer wat te doen ik ben radeloos...
Hoe hebben ze dat gekregen?
Hier wat foto's van het kleintje
Eerste dag





Dag 4 handopfok