Kuiserkes Valkparkieten -Het kleintje doet het goed...

Gestart door kuiserke, 21 februari 2008, 20:01:36

« vorige - volgende »

Gerdy

he wat vervelend allemaal zeg...maar je hebt witzand op de bodem?..ik dat gewoon zand of speelzand ?

gr gerdy

kuiserke

Hallo, gerdy
Het zijn nog schavelingen, om hem nog wat warm te houden ...Op welke leeftijd schakel je over op witzant?
groetjes Anita

kuiserke

 :) Het kleine valkje heb ik Peewee genoemd, hij is ongelofelijk.
Hij eet als geen ander, ik noem het eerder schrokken.
Hij staat op zes voedingen wegens zijn ondergewicht, nu begint hij pas wat bij te komen.
Om de drie uur staat hij echt te springen en te fladderen om te eten .
Als ik de spuit moet bijvullen springt hij bijna op tafel,
dan moet ik hem er natuurlijk bij zetten ik zou niet willen dat hij valt.
Ik heb er echt veel plezier van maar ik ben ontzettend moe....
toch geef ik niet op hij moet er door komen.
Ik heb er echt wel mijn plezier in hem zo te zien veranderen, wat wil je nog meer als je zo een diertje kan redden...
groetjes Anita -kuiserke

kuiserke

 :) Peewee gaat goed vooruit :)
:) Hij kent me als geen ander, gisteren moest ik een operatie in mijn mond laten doen.
Eric mijn man heeft hem sociaal verlof genomen om de kleine Peewee te voeden.
Het verliep vlot, hij krijste minder ....
het is dus zeker om aandacht te vragen dat hij blijft krijsen
Hij zal gezegd hebben wat krijgen we nu , Eric deed het met heel veel liefde.
Ik moet veel rusten dus hij zal het dit weekend nog een paar keer moeten overnemen.
Ik ben er gerust in nu, het is toch altijd afwachten hoe ze zich zullen gedragen als iemand anders hem eten geeft...
Deze morgen met zijn krop volledig leeg woog hij 66 gram, vorige week was dat nog 49 dus hij gaat er goed op vooruit.
We zijn nu 9 dagen bezig , ik hoop hem erdoor te krijgen.

??? :'(Voor de vierde keer moet de dierenarts komen voor de volière, al de jongen gaan dood  :'( ze vinden niks. Al Labo onderzoeken gebeurd , ze hebben geen wormen , van sommige is de stoelgang goed en andere is het wat aan de dunnere kant...stoelgang is onderzocht ...het is echt vervelend ik ben aan het stoppen met broeden... neem alle eieren weg ik ben bang als ik de blokken ga verwijderen dat ze de andere jongen  gaan aanvallen zoals het bij Peewee wad de hals aan aan het bloeden..
Ze zijn nog te klein om ze zelf op te kweken ....waren ze maar wat groter...
Aan de vogels zelf zie je niks...
Groetjes Anita



Savanna-c

Ik heb je hele dagboek gelezen en ik lees bijna alleen maar slecht nieuws jammer, ik vind het echt heel erg voor je en ik hoop dat ze allemaal beter worden en dat ze de oorzaak vinden , wel een lief kuikentje!

Maar veel sterkte met de valkjes, grasjes en jijzelf!