Sietskes Valkjes 2008, STOPPEN MET HOBBY :(

Gestart door Quendi, 16 februari 2008, 15:24:07

« vorige - volgende »

*Esther*

En? Heb je al getest?

Heb je nog dominant pastellen vrij? evt witmasker of split?

gr Esther

Quendi

Hoi Esther,

Ik ga 1 jong ruilen met iemand anders, tegen een pale fallow witmasker. Die pale fallow witmasker kan ik dan tegenover mijn bleekmasker split witmasker pale fallow (split ino) zetten.

Deze dominant pastel EF jong is niet split voor witmasker. Ik heb er 2 van, welke ik ga ruilen weet ik nog niet. Ik laat ze beide testen en wil dan een popje houden als die er bij zit. Die wil ik dan tegenover een witmasker mutatie zetten. Liefst witmasker dominant pastel, maarja, die moet ik dan eerst zien te vinden.

Groetjes Sietske

Quendi

Gisteren lagen er al weer 2 eitjes bij mijn bleekmasker koppel!!!!  ;D ;D

Quendi

Ik weet inmiddels zeker dat mijn bleekmasker een mannetje is, en dus naast split pale fallow, ook split is voor ino. Hieruit kan ik dus bleekmasker lutino's kweken! Zelfs bleekmasker pale fallows (en bleekmasker lutino pale fallow).

Ik zoek voor hem dan ook een mooie witmasker pale fallow pop.

Groetjes Sietske


Quendi

24 augustus wordt als het goed is het eerste jong geboren uit mijn bleekmasker koppel. Ze hebben 4 eieren waarvan zeker 3 bevrucht! Ik hoop zo dat er weer bleekmasker tussen zit!

Groetjes Sietske

Quendi

Alle 4 bevrucht!!

Het oudste jong probeert al het ei uit te komen want er zitten allemaal bartjes in van binnenuit en hij piept  ;D!

Owww ik hoop zo op gele donsjes!! (en dan met rode ogen ;), maar dat zal wel niet)

Ik zit alleen met 1 groot probleem.... Wanneer de jongen 10 dagen oud zijn, om ze te ringen, ben ik op vakantie en mijn moeder die kan/durft het niet.... Om een bleekmasker NIET te ringen zou zeker niet handig zijn....

Misschien iemand uit de buurt die wilt ringen???

Groetjes Sietske

Caroline

Helaas .... ik woon niet in de buurt .... anders had ik het graag voor je gedaan.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

I_Xyzyx_I

Hoi Sietske

Gefeliciteerd met alle bevruchte eitjes ;D

En misschien kun je een goede kennis vragen of die ze wil ringen, met een beetje gepriegel lukt het bijna iedereen wel :D. En de vogels moeten natuurlijk ook gevoerd worden dus er moet toch iemand bij de vogels komen elke dag ;)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Quendi

Hoi Caroline,

Toch bedankt  ;). Maar ik heb al een ideetje. Wanneer ik weg ga, zijn de jongen zo ongeveer 8-9 dagen oud. Dan doe ik ze alvast een ring om en plak ik dat vast met een klein pleistertje en dan niet omringend om de poot, maar in de lengte. Dan blijft dat hopelijk een paar dagen zitten. Dan durft mijn moeder ze wel na een paar dagen (wanneer ze 11-12 dagen oud zijn?) los te maken. Dan zitten de ringetjes vast en komen ze niet meer los. Goed idee??

Hoi Jasper,
Mijn moeder voert gewoon de vogels hoor ;). Ze vind het ringen alleen eng omdat ze bang is de teentjes te breken.

Groetjes Sietske

I_Xyzyx_I

Hoi Sietske

Ik denk dat een pleistertje inderdaad ook wel zal werken, hopen dat de ouders het er niet af gaan trekken :P .

Maar zoveel valt er toch niet aan zo'n pootje te breken? Gewoon voorzichtig het pootje er door wriemelen. Naja mijn ouders zou ik ook niet zover krijgen denk ik, mijn pa rent al weg als mormel door de kamer vliegt ;D

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Quendi

Gisteren het eerste donsje geboren!! Een witmasker split pale fallow (indien man, ook split lutino)

Groetjes Sietske

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met je donsje!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies


Quendi

Marlies, Anke en Caroline, bedankt  ;D.

Het tweede (witte) donsje is inmiddels ook geboren.

Groetjes Sietske