Sietskes Valkjes 2008, STOPPEN MET HOBBY :(

Gestart door Quendi, 16 februari 2008, 15:24:07

« vorige - volgende »

Quendi

16 februari 2008, 15:24:07 Last Edit: 16 oktober 2008, 18:50:19 by Quendi
Hoi Iedereen,

Vanaf nu ben ik weer actief in mijn eigen dagboek. En dit keer een nieuwe over de kweek van dit jaar (2008 dus).

Voor degene die mij nog niet kennen:
Ik ben Sietske Markenstein. Samenwonen met mijn vriend Frank in Almere Haven. Ik kweek enkele jaren met valkparkieten en richt mij vooral op de zeldzamere mutaties. Vooral omdat ik gek ben op genetica.

Ik heb een kleine voliére in de tuin van 3 x 1 x 2 meter buiten. En binnen in de schuur zit een aangesloten nachthok van 60 cm diep, 1 meter hoog en 2,5 meter breed.

Wildkleur Dominant Pastel EF X Wildkleur


Witmasker Pale Fallow X Lutino Bleekmasker split Witmasker

Deze koppels zijn van partners gewisseld, dus de foto's kloppen niet.
Geelwang?/Bleekmasker split Witmasker X Bleekmasker split Witmasker


En een paar vrijgezelle vogels:

Wildkleur split bleekmasker witmasker split pale fallow lutino man


Cinnamon getekende witmasker man, mogelijk split ino. Ik zoek voor hem nog een geschikte partner.


Dominant pastel EF witmasker man (komt zaterdag) Hier heb ik nog geen geschikte partner voor gevonden


Witmasker pale fallow pop (komt ook zaterdag)
Dit popje koppel ik dan aan de wildkleur split bleekmasker witmasker.

Ook heb ik een site. En dit is em:
http://sietskesvalkjes.nl/

Groetjes Sietske

Silke *

Wat 'n mooie valkjes zegt  :o

Ivm met je twijfels tussen geelwangen of bleekmaskers, heb je uit die koppels nog nooit gekweekt mss?
Je kunt ook veertjes laten opsturen naar een bepaald labo waar ze dit bekijken  ;)

Veel succes met de kweek!

Groetjes
Silke

Mara

Hoi Sietske

Ik ga proberen om je weer te volgen, heb ik vorig jaar ook gedaan al heb ik toen misschien niets of niet zo veel gereageerd.

Je hebt prachtige valkjes!

Mara

Quendi

Dank je voor jullie complimentjes ;).

En Silke,

Ik heb van het geelwang/bleekmasker mannetje al eerde een nestje gehad, maar toen werd de moeder ziek en is het jong in het ei nooit geboren. Dit jong was een witmasker. Waardoor ik dus wist dat deze man split is voor witmasker.

En het lutino geelwang/bleekmasker popje heeft een jong gehad met de witmasker pale fallow, en daar kwam ook een witmasker jong uit. Dus deze pop is ook split voor witmasker.

Maar uit witmaskers kan ik dus niet zien wat de ouders zijn. Dan kunnen het alsnog geelwangen of bleekmaskers zijn ;).

De lutino en de grijze geelwang/bleekmasker popjes zijn als het goed is zusjes. Ik heb ze per ongeluk op een vogelmarkt gekocht. Deze vind je nooit op een markt, dus zou sterk zijn als ze ook nog eens GEEN familie van elkaar zijn. Dus ga er eigenlijk vanuit dat ze dezelfde mutatie hebben, behalve dat 1 zusje dan lutino is.

Als 1 van de zusjes met de witmasker pale fallow gaat, wat eigenlijk wel zeker is. Dan moet ik wachten tot er een jong uitkomt met geel dons. Heeft deze gele wangen, dan zijn de zusjes bleekmasker. Want de witmasker pale fallow is geen split voor geelwang. Dus kan er nooit een geelwang jong uitkomen. En aangezien bleekmasker dominant is tegenover witmasker, komen er uit dit koppel dus alleen witmaskers en bleekmasker uit. (mits de zusjes bleekmasker zijn).

Snap je het allemaal nog? ;)

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Hey Sietske :)

Leuk dat je er weer bent :)

Quendi

Ik heb een nieuw kweekkoppel erbij!!

Eens niet een zeldzame mutatie  ;). Het is een bonte man en ik denk ook opaline, vanwege de vlekkerige veren. En een wildkleur split bont vrouwtje.

Ik heb ze overgenomen van een familielid omdat die erg allergisch ervoor was.
Ze hebben altijd binnen gezeten dus blijven ze voorlopig nog binnen omdat het buiten voor ze te koud is. Daarna komen ze in een kweekhok. Ze hebben al gepaard heb ik gehoord. Dus een koppeltje is het wel  :).



Gr Sietske

•=Bonnie=•

Gefeliciteerd met je nieuwe koppel :)

Kimm

die zien er erg mooi uit hoor! ik bedoel de valkjes die jij al had maar ook die je nu hebt opgevangen ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Hoi Sietske,

leuk dat je weer een dagboek bent begonnen! :D Ik ga je weer volgen dit jaar ;)

*Esther*

Leuk! Bonte valkjes.
Krijg ik dit seizoen hopelijk ook veel van!

gr Esther

•=Bonnie=•

Ga jij nog naar de beurs Siets?

*Esther*

 ;)
Mijn broer heet Sieds ;)

Quendi

Ehhh welke beurs? Zeker nu geweest nu het zondag is en het meestal op zondag plaatsvindt?

Ik heb het nieuwe koppel inmiddels in een kweekkooi zitten met kweekblok erin in de schuur. Daar is het nooit echt koud en ze zitten goed beschut. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen.

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

de beurs in Zwolle die afgelopen zaterdag was.

Quendi

Hallo iedereen,

Zondag 16 maart heb ik de blokken erin gehangen. Zoals altijd flink gekrijs en gevecht om de blokken. De eerste paring ook weer gezien. Ik heb heel benieuwd.
4 koppels zitten gezamelijk met de 2 catharinakoppels. 1 koppel, de pale fallow witmasker en de geelwang/bleekmasker grijze pop zitten apart. En het wildkleur en bonte mannetje zitten apart.

Groetjes Sietske