Waarschijnlijk oorzaak van Saffier's aanvallen ontdekt!

Gestart door Lentemorgen, 15 februari 2008, 19:39:29

« vorige - volgende »

Lentemorgen

15 februari 2008, 19:39:29 Last Edit: 15 februari 2008, 19:42:47 by Lentemorgen
Ja, ik ben er dus waarschijnlijk (het is dus nog niet helemaal zeker) achter waardoor Saffier af en toe een aanval krijgt waarbij hij bijna het leven laat!!  :o :o

En het is waarschijnlijk....kaars.. ja je leest het goed. Geen brandende kaarsen hoor, maar kaarsen die op de kast staan. Vandaag ontdekte ik dat er allemaal hoekjes uit zijn aan de zijkant. Precies de kant die ik vanaf de bank niet kan zien.  :-\

Waardoor ik denk dat het kaarsen zijn: Ik had ze eerst altijd op de salontafel staan. Saffier liep daar altijd overheen en zat er dus aan. In die tijd begon hij aanvallen te krijgen, maar omdat ik dacht dat het iets van een verkoudheid was, heb ik de link toen niet gelegd. Ik heb de kaarsen toen wel weggehaald, maar hij had toen inmiddels al een maand geen aanval meer gehad, vandaar dat ik niet dacht dat het daarvan kon komen.

Toen was de kaars op de kast nog heel en daar kwam hij ook nooit. Echter kreeg hij 3 weken geleden de laatste aanval, en 2 weken geleden ontdekte ik dat er hoekjes ontbreken van de kaars op de kast. Ik heb deze kaars dus ook gelijk uit de weg geruimd, en nu durf ik voorzichtig te zeggen dat hij geen aanvallen meer heeft gehad. Hij heeft vanaf 25 januari (geloof ik) geen aanvallen meer gehad.

Eenerzijds voel ik me erg schuldig dat ik het niet eerder in de gaten heb gehad dat het de kaarsen waren, maar anderzijds ben ik er natuurlijk niet zeker van of die dit kunnen veroorzaken. Zijn er mensen die hier wel eens van hebben gehoord?

Overigens gaat het nu supergoed met Saffier!  :D
Volgende maand is hij alweer een jaar, en heeft hij 5 aanvallen overleefd.

Anke

Hoi,
Mijn valkjes zaten steeds te knagen kaarsvet dat op een kandelaar zat. Ik heb hem toen weggehaald omdat het me niet goed leek.
Ik heb nooit iets gemerkt dat ze er ziek van werden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi hoi,

ook mijn valkjes hebben aan kaarsen gebeten en flink hoor en ook hier is er nooit een valkje ziek van geworden.

Groetjes Anja

Kirsten

Hoi,

Ik denk inderdaad heel goed dat hij daar de aanvallen van zou kunnen hebben gekregen. Kaarsvet is uiteraard heel taai en verteerd heel slecht. Logische gedachte dan ook dat hij het er benauwd van kreeg.
Je hebt goed opgelet hoor en je moet je zeker niet schuldig voelen. Gevaren zitten overal in huis, maar je kunt nooit alles uitsluiten.

Wat fijn dat hij nu geen aanvallen meer heeft gehad, ik duim dat dat zo blijft.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Yvette

Ik heb zelf geen kaarsen meer staan in de woonkamer en ook geen geurkaarsen

jose

Ik heb ook kaarsen staan die helemaal gekarteld zijn.
Nee Snoopy ie er nooit ziek van geworden.
Maar mischien heeft Saffier er een allegie tegen dat kan natuurlijk.