wanneer starten met afbouw van handvoeding

Gestart door tante to, 14 februari 2008, 18:49:42

« vorige - volgende »

tante to

daar ben ik weer. het probleem van speidpootjes is al voor een deel verholpen, bedankt allemaal voor jullie adviezen.
nu zit ik al weer vooruit te denken, en kan nergens achterhalen wanneer is de valkjes langzaam van de papvoeding af kan halen en starten met zaad en trosgiest. wie heeft hier een goed advies voor. miranda

Lin

Hoi wij hebben een speciaal deel over handopfok waar je informatie kan vinden. Hier vind je een stuk erover.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

tante to

bedankt voor de tip. er staat in wat ikzoek. miranda

Lin

Je jongen heb je toch gevoerd vanaf week 1? Hoe oud zijn ze eigenlijk? in je andere topic zeg je twee weken dat je jongen oud zijn.

tante to

ik heb 2 jongen. nr 1 heeft de eerste drie dagen eten gehad, want toen kwam nr 2. de ouders lieten nr 1 links liggen. nr 2 heeft een week lang eten van de ouders gekregen.  de oudste is nu 2 en 1/2 week en nr is 2 weken oud. en ja het is vroeg maar ik denk en kijk graag vooruit, mn omdat ik tijdens mijn werk naar huis gaat om te voeren. miran

Lin

Vooruit denken is altijd goed. Maar rond de 5/6 weken komen pas de zaadjes in beeld. Kan nog wel tot de 9e week handopfok worden omdat ze al vroeg pap kregen.  Hoeveel wegen ze nu?

tante to

oke, 43 en 32. gram en maken nu een enorme groeisprong.