7 mei 2025, 15:49:40

Witwang gepareld

Gestart door Hanna, 23 oktober 2003, 00:03:06

« vorige - volgende »

Hanna

Niels is een valkje van 7-8 maand.  Hij is door z'n eerste rui en heeft dus zijn definitieve kleuren.
Hier volgt een foto.
De kweker had mij gezegd dat het een mannetje was, maar ik heb al gehoord dat mannetjes nooit in de mutatie 'witwang-gepareld' voorkomen.  Toch vertoont hij redelijk wat 'machogedrag, maar hij is niet geïnteresseerd in het vrouwtje.  (of hij weet alleszinds niet wat te doen)
Weten jullie wat Niels is?  

Stijn dc

hello

als dat de definitieve kleuren zijn, dan is hij, ik kan beter zeggen zij, een vrouwtje, omdat een mannetje zijn parels verliest na de eerste jeugdrui!
veel plezier met je valkje, tis een echte beautie!

SDC:D

Tara

Volgens mij heeft Stijn gelijk, het is een popje. Lijkt wat op m'n Tysia ... Maar volgens mij, is jouwe er nog eens lacewing gepareld bovenop, want ze lijkt best lange parels te hebben niet? Mannetjes bestaan best wel, maar vaker zie je die niet, omdat zij hun parels verliezen, en eerder lijken op gewone witkoppen. Daarom zegt die dat ze niet bestaan. Maar als ze jong zijn, kan je best merken, dat een mannetje zijn parels verliest bij het verouderen. Normaal zou je valkje als het een man zou zijn bij deze oude al parels hebben verloren, wat niet het geval is, dus heb je veel kans, dat het een popje is.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Hanna,

Soms veliezen ze de parels pas na een of 2 jaar dus het is nog niet zeker at het is maar zijn gedrag is natuurlijk de beste manier om dat te bekijken.
Maar zonder meer een heel mooi valkje om te zien :-)

Groetjes, Paul

daan

Toch twijfel ik ook hoor, hij/zij heeft wel een behoorlijk witte kop, en dat hebben alleen mannen weer.  En jij zegt ook van dat machogedrag ik ben benieud hoor.
Het is in ieder geval een beauty van een valk.

Groetjes Daan

Barbara

29 oktober 2003, 05:14:42 #5 Last Edit: 29 oktober 2003, 05:15:53 by Barbara
Wat een mooi beessie zeg! En ik denk idd dat ie lacewing gepareld is Tara, net als mijn Croky! Verder denk ik ook dat het eerder een popje is omdat ie nog zo heel veel parels heeft, hij heeft er vast geen een verloren? Maar het zou wel kunnen dat ie ze later nog begint te verliezen, maar meestal dus niet.