19 juli 2025, 14:05:10

Paniek in de kooi

Gestart door Bello, 12 februari 2008, 22:14:46

« vorige - volgende »

Bello

Vandaag is ons eerste jonkie Benji uitgevlogen.
Toen we net in bed lagen hoorden we een enorm kabaal beneden.

Cato en Dobi waren beide uit het blok gekomen en samen met Jannes en Catka was het een gillende en vliegende bende.

Er brand s'nachts altijd een lampje in de kamer.

We hebben overal het licht aangedaan, ik de kooi opengemaakt en en voor een de jonkies eruit gehaald om te contoleren. Gelukkig hadden ze niets.

Catka heeft een pijnlijke vleugel, maar gelukkig niet gebroken.

Jannes heeft zijn eerste vleugelpennen (links) kapot en die hebben we ingesprayd met pleisterspray (er kwam geen bloed meer uit) maar zaten onder het bloed (wel met mijn ovenwanten aan want hij was erg link en beet),  daarna heb ik hem gewoon met mijn handen geknuffeld en toen werd hij rustig.

De jonkies heb ik gekalmeerd en alle 3 terug in het blok gezet, ondanks dat Benji uitgevlogen was.

Nu hebben we een extra schemerlamp aangelaten.
Wat kan ik vanacht doen als er weer paniek uitbreekt?

Dorothé

ps. ik weet niet of dit berichtje heir goed staat maar dat zien we  wel.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Yvon

Hoi hoi

Helaas kan je weinig doen.  :-\
Die paniekaanvallen zijn moeilijk te voorkomen,tenzij je weet waardoor het komt.
Je zou wel eventueel de speeltjes eruit kunnen halen.
Kunnen ze daar iig niet tegenaan vliegen/fladderen.
Een lampje heb je al aanstaan.
Verders zou ik het niet weten.
Wel Jannes zijn vleugelpennen in de gaten houden.
Hopelijk kunnen jullie nog rustig slapen vannacht.

Slaapse !!
Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Bello

Hoi Yvon,

hm dat zeg je net tegen een goeie.
Slapen doe ik zeker niet gerust, de slaapkamerdeur zal open blijven.

oei oei afgelopen nacht heb ik al niet geslapen....

okido er hangt een groot speeltje in dat haal ik er ff uit.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Gerda

Hoi Dorothe,

Bij mij is bij het eerste nestje hetzelfde gebeurd. En ik weet bijna 100% zeker dat dit bij mij kwam doordat de kleintjes in het blok vleugeloefeningen deden. Het gebeurde 's avonds al een keer en G en N die in de kooi zaten schrokken er toen al enorm van.

Grisha had zelfs door de schrik midden in de nacht 6 handpennen verloren aan 1 kant, ze kon niet meer vliegen.

Afgelopen jaar had ik G en N voor de nacht in een andere kooi, dus niet vlak bij het blok (alleen voor de nacht dus!!) en toen ging het goed.

Hopenlijk schrikken ze niet meer en gaat alles goed. Het is voor jezelf vaak nog meer schrikken dan voor de valkjes.

Liefs, Gerda

Bello

Bedankt voor de berichtjes.

Helaas denk ik dat we een reuzachtig probleem krijgen als we de jongen ergens anders in zetten voor de nacht.

Jannes is nu heel erg beschermend voor zijn jongen en hij wijkt niet van hun zijde.

We laten de extra lamp  s'nachts aan.......

Maar als het weer gebeurd heeft Jannes gewoon pech...
dan maar apart en rustig slapen voor de valkjes.

Dorothé

Lisa

Hoe is het hier? Is er nog paniek geweest?

Liefs Lisa

Bello

ff afkloppen

maar tot nu toe is alles rustig gebleven.

Dorothé