28 april 2024, 11:12:15

slijm

Gestart door mariejj, 12 februari 2008, 21:33:54

« vorige - volgende »

mariejj

Vanavond  spuugde 1 van me valken een klodder slijm uit.  :-\ Ik kon niet meer zien of er wat in zat want het lag op de bodem van de kooi waar al zaad enz. lag..  Het slijm is wel helder en de valk ziet er niet ziek uit, wel is er een touw van de touwladder doorgeknaagd..  :-\
Dus ik denk dat hij wat stukjes touw heeft binnengekregen en die er weer uitgespuugd heeft.  ::)
Touwladder ga ik nu meteen uit de kooi halen maar heeft er nog iemand wat tips?
Het is een mannetje wat op eieren zit te broeden dus ik hoop dat alles gauw weer goed met hem is  :-\

Lauwers

hoi,

mijn mannetje hoeste ook slijmen op, bij hem is het van zijn schildklier die niet goed werkt. Slijmen ophoesten kan ook kropziekte zijn, dit is zeer gevaarlijk omdat valkjes er snel aan sterven zonder medicatie (ze zeggen binnen de 24 uur)

ik wil je helemaal niet bang maken, maar ik was in het begin ook erg geschrokken toen ik info zocht over valkjes en slijmen ophoesten. Gelukkig is het bij mijnen Charlie niet erg. Er bestaan druppels voor.

Valkjes kunnen ook eten ophoesten, mss probeerde ie dat omdat hij blijkbaar zit te broeden, hij is misschien aan het oefenen :)

Als je het hem blijft zien doen, mss best naar een dierenarts gaan. Door die slijmen kunnen ze ook hun kopje gaan besmeuren, pluimen liggen dan glad gestreken, dat is helemaal niet erg.

Groetjes,
Davina

mariejj

Hoi Davina

Ik denk(hoop) niet dat het zo iets is  :-\

Maar ik heb niks meer gezien en hij ziet er niet ziek uit..  ;D

groetjes marie