Silkes Valkjes | Geelwangen te koop! Binnenkort 3 nieuwe aanwisten =D

Gestart door Silke *, 11 februari 2008, 19:50:04

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Silke ...Micky zijn oogje ziet er heel wat beter uit dan gisteren hoor , gelukkig maar ! Ik heb ook heel erg genoten van je lieve foto's die je gemaakt hebt ! Ze zijn zo mooi !
Hele leuke voilere ook ...da's mooi he zo'n huisje als voilere ! Je valkjes zijn dan ook heel mooi !Grtjs Ann



Sally

hallo Silke,

Micky zijn oogje is al vele beter zeg! wat een opluchting.
En je andere foto's zijn ook heel erg mooi, ik heb ervan genoten!

Groetjes Sally

Anja

Hoi Silke,

Gelukkig viel de verwonding mee. Das weer een opluchting. Dat van Yvon dat weet ik nog hoor.

Je hebt weer hele mooie foto's geplaatst. Je hebt ook een hele mooie voliere.

Groetjes Anja

*~Jeanine~*

Hoi Silke,

Super mooie foto's weer.
We hebben er weer heel erg van genoten ;)

Silke *

Hoi!

Weer een tijdje geleden zeg, ik moest zelf op zoek naar mijn eigen boekje  ;D
Internet nog altijd afgesloten...!


Met de valkjes is alles in orde  :)
Ze gaan weer allemaal hun eigen gangetje in de volière zonder geruzie en gevecht, gelukkig!

Bedankt voor al jullie lieve reacties!  :-*
Ben ook erg blij dat Micky nu weer in orde is enzo...
Én dat jullie de foto's mooi vonden  ;D

Blijkbaar was Fluffy ook tot bloedens toe aangevallen! Haar nagels en pootje bloedden verschrikkelijk en er was een plukje veertjes uit haar wangen getrokken (van Timo ook trouwens).

En met Micky, dat gaat beter en beter met de dag hè  ;D

Maar Yvon...
Citaat van: *Yvon op 17 februari 2008, 20:05:05



Dit is toch wel écht verschrikkelijk! Ben je daarmee naar de dierenarts gegaan??



Vorige week dinsdag lag er wéér een ei in de volière! Op de grond in het binnenhok en het was niet gebroken zoals de vorige keer. Heb het maar meteen weggesmeten!




Dan..ivm de regeling over de koppels en volière enzo:

Midden maart gaan we 3 blokken in de volière hangen voor:

Timo & Fluffy
Punky & Lientje
Micky & Melanietje

Die zijn al allemaal kweekrijp en kunnen dan ook al direct een nestje maken. Dit zijn ook de koppels die al interesse hebben in het kweken en de blokken!


Diëgo & Amoré zou ik voorlopig nog een korte periode laten zitten in de volière bij de rest.
Waar die dan moeten kweken? Ik had gedacht aan een ruime kweekkooi (alhoewel ik dit niet leuk vind voor ze..). Daar mogen ze dan rond april in en kunnen daar kweken. (Amoré is toch maar kweekrijp in juni). Wanner het kweekseizoen gedaan is, mogen zij weer in de volière zodat ze niet hun hele leven in een kweekkooi zitten!

Dat was het weer  ;D

Ik vind het vreselijk vervelend, maar ik moet nu gaan eten + nog een hele hoop doen voor school. Wanner ik nog eens even stiekem op de computer kan..dan zien jullie me wel weer verschijnen en berichtjes posten  ;)

Groetjes
Silke

Dierenfreackske

Hoi Silke ...wat leuk dat je midden maart de blokken in de voilere hangt voor je drie kweekkoppeltjes! Ik hoop echt dat het allemaal meevalt bij je en dat ze heel mooie jongen hebben ! Maar daar twijfel ik niet aan  hoor ! Alvast iets om naar uit te kijken he ! Hoe is het met Fluffy haar verwondingen ? Is het genezen ondertussen ? Grtjs Ann



Anke

Hoi Silke,
Spannend hoor midden maart blokken in de voliere :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Jij gaat de blokken over 2 weken ophangen dus.  :D
Wij wss volgende week al.  :P
Dat met Tino (foto) was idd zo erg dat we ermee naar de da moesten rennen.  :-\
Hij had een sneetje in zijn ooglid,in zijn oog was een behoorlijk bloedbadje.  :'(

Veel succes alvast !!  ;D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Silke *

Hoi hoi allemaal!

Het is weer een tijdje geleden dat ik nog op het forum zit... dat mis ik toch enorm, zeker nu het kweekseizoen bij iedereen binnenkort start/is gestart en bij mij ook.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Eventjes over de valkjes zelf;

Ann, Fluffy haar verwondingen zijn helemaal genezen, maar die van Micky waren toch een pak erger! Zijn oogje is nu in feite volledig genezen en zijn neusje is nogaltijd wat zielig om aan te zien, maar toch al een stuk beter.


Ik wou het jullie al eerder vertellen, maar vorige week dinsdag was er weer iets "ergs" gaande...

Ik kwam thuis als gewoonlijk, gaf de valkjes eten ed. toen ik zag dat Amoré & Lientje allebei óok een ontstoken oogje hadden! Dan wel nog van alle2 aan de zelfde kant ook..

Ik wou geen risico's nemen en meteen de dierenarts bellen omdat ik dacht dat er sprake van de papegaaienziekte was!

Hier dicht in de buurt woont een heel goede dierenarts die ook Flokke (kat) heeft genezen, dus die wou ik terug opbellen. Bleek dat we nergens meer een telefoonnummer of naam hadden staan en de andere dierenarts in de buurt heeft geen verstand van kleine beestjes, dus die wou ik al zéker niet contacteren.

Welgoed, een dag of 2 verstreek en de oogjes werden maar beter en beter... gelukkig!

Rene zei me dat het wss komt door het schelpenzand en dat klopt, ik had nog maar pas nieuw schelenzand in de volière gedaan..



De andere valkjes stellen het goed en wel en Melanietjes kuif groeit en groeit maar  :P
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Maandag hadden we een vrij dagje en omdat het kweekseizoen hier binnenkort start besloot ik maar de volière een gigantische schoonmaakbeurt te geven! Hup, ik naar buiten met een emmer water, handschoentjes, schrobber, scheursponsje, product.... en poetsen maar  ;D

Nu zitten ze ook weer proper en kunnen de blokken zo snel mogelijk worden opgehangen. Wss wacht ik tot volgend weekend, hangt af van het weer hier!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Ahja, zo dat was het weer voor eventjes  :)

Groetjes
Silke



Anke

Hoi Silke,
Wat een narigheid ontstoken oogjes :o
Gelukkig is het vanzelf weer overgegaan.
Spannend.... de blokken erin!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Balen joh!!

Goed in de gaten houden hoor, ontstoken oogjes is heel erg besmettelijk bij vogels.  :-\

Sterkte ermee.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Silke ...wat ben ik blij te horen dat alles goed is met je ! O wat sneu zeg van Lientje en Amore ! Wat een lange kuif heeft Melanie nu dan want ze had al zo'n mooie he ! Grtjs Ann



Sharon

Hoi Silke

hoe is het hier? Alles nog steeds goed hoop ik? Ik hoop maar dat er geen nare voorvallen meer zijn gebeurd in je volière hoor!

Enne... is je kweekseizoen al begonnen?

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


valkjuh

eey silke! 8)
hoest met de valkjes? :D
heb je de kweekblokken er al ingehangen? ;D

groetjes davey :-*

Silke *

19 maart 2008, 13:57:44 #74 Last Edit: 19 maart 2008, 14:04:28 by Silke *
Hoi Allemaal,

Hier gaat alles goed, geen nare voorvallen meer en vanmiddag zal ik de blokken ophangen!

Internet nog altijd afgesloten, ik vind geen tijd meer om dus alle boekjes bij te lezen aangezien ik voor heel snel even op de pc van mijn moeder zit.

Het spijt me dit te zeggen, maar ik kan mijn eigen boekje niet bijhouden en al zeker niet jullie boekjes, dus ik stop ermee denk ik...
Ik vind gewoon de tijd niet om bij iedereen te reageren, ik lees af en toe wel eens wat bij, maar dat is niet genoeg.

Ik plaats misschien nog foto's van de jonkies en als ik eitjes heb, maar echt sorry, meer kan ik niet doen.


Groetjes
Silke