20 juli 2025, 12:25:53

Mijn 6-tal EN Kietje (Foto's!!)

Gestart door Sally, 11 februari 2008, 13:37:22

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Sally,

Sterkte met je ernstige overweging!
Wat het ook is, bespreken met anderen kan idd erg belangrijk zijn :)

Groetjes, Marian

Sally

Hoi Marian,

Idd bespreken met anderen is meestal wel nodig.
het gaat eigenlijk om mijn koppeltje Kenji en Pietje die elkaar goed plukken.
Ik kan het gewoon niet meer aanhoren, en aanzien dat ik aan het overwegen ben (was) om ze uit elkaar te halen, en 1 van bijde te herplaatsen. Al vind ik dit zo'n moeilijke keuze.
Ik zou dan Kenji weg doen, omdat ik anders met 2 ventjes zit en 1 popje, en ik bang ben dat er misschien ruzie kan komen.
Maar langst de andere kant als ik Pietje hier laat is het probleem Dipsy die verliefd is op Pietje nog steeds niet opgelost.
Nu ben ik aan het denken om ze samen te herplaatsen, maar dan bij iemand in een grote voliere, en dan hopen dat ze stoppen met elkaar te plukken, omdat ze dan veel meer ruimte hebben.
Maargoed, dit alles ga ik eerst met Christine bespreken.
Het valt me heel erg zwaar om ze weg te doen, dus wil ik eerst nog iets proberen, en dus heb ik vandaag Dipsy en Demi bij Kenji gezet, en Pietje appart gezet in het kooitje waar Demi en Dipsy in zaten.
Dit ga ik nu een paar weken aanzien, en dan hopen dat ze alsnog ophouden met elkaar te plukken... Anders ga ik toch mijn ernstige overweging waarmaken, met heel veel pijn in mn hart. :(.

Liefs,
Sally

*Manon*

Wat een zwaar besluit,  ik hoop dat het op de manier waarop je het nu probeert gaat werken, zodat je geen afstand hoeft te doen van je schatjes.

Groetjes Manon

Caroline

Ik vind het nogal een besluit ....  :-\

Samen herplaatsen heeft helaas helemaal geen nut, dan kun je ze beter samen houden.  ;)

Uit ervaring weet ik dat koppeltjes elkaar toch opzoeken, hoeveel ruimte ze ook hebben en dat degene die geplukt gaat, wel gilt maar niet weg vliegt.  :-\ Hier had ik ook een koppel, de pop plukte de man voor meer dan 1/3 deel van zijn hele lijfje kaal, er zat werkelijk op hele stukken geen veer meer. In een grote papegaaienkooi of zelfs als ze los waren, ze deed het overal. Ik heb hun gescheiden, Eros kreeg een nieuw popje van me, Chica de boosdoener zette in de grote kooi in de huiskamer bij div. vrijgezelle popjes. Zij is nu heel close met haar zusje, ze eten, slapen en kroelen samen maar plukken doet Chica haar niet.  :D

Dan kun je denk ik nog beter, mocht je niet meer willen kweken, de 2 popjes apart zetten en de 2 mannen apart.

Heel veel sterkte met je besluit.

Groetjesssssssssss

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Hoi Caroline,

Ik begrijp je helemaal, en ik snap ook dat ze naar elkaar blijven gaan ook al zitten ze in zo'n grote ruimte. Ik dacht, kan altijd is proberen, maar net zoals je zegt, dat gaat dus niks uithalen..
Nu is hier het probleem dat er tijdelijk wel 2 kooien mogen staan, bv als ik eens een nestje wil ofzo. Maar mn ouders hebben liefst gewoon 1 kooi. Dus ze opsplitsen heeft geen nut.
Nu zit Pietje wel appart hoor, maar is weer maar tijdelijk om te kijken of het gepluk gaan ophouden of niet. Waar ik eigenlijk wel voor vrees, want telkens ik ze los laat gaan ze elkaar weer opzoeken, en beginnen ze weer lekker te plukken.
Dus ik ga wel iets moeten verzinnen..
Ik wacht nog tot Christine thuis is van vakantie, en dan ga ik dit met haar bespreken, en als het nodig is een nieuw huisje voor Kenji zoeken. Dan mag Pietje als vrijgezelle dame door het leven gaan, en krijgt ze misschien een vriendinnetje.
Ze blijft dan nog wel appart zitten tot Demi Dipsy's hartje verovert heeft, want hij is nogaltijd very in love met ons Pietje..
Ook nog zo'n probleemgeval :P.

Nu heb ik gistere nieuwe foto's gemaakt en ga ik effe stoppen met zeveren. :P

Dipsy lekker smullen van een boterham

Staren naar de muur

Pietje komt erbij en dan krijg je dit te zien

Als dit nu geen macho is , dan weet ik het ook niet meer. :P

Maar hij heeft zo'n lief koppie

Begint toch geler te worden he? Of denk ik dit maar?

Kenji zit nog in de kooi, en smult zo mee van de boterham

Van Demi'tje maar 1 foto, ze had weer geen zin om foto model te spelen.

Groetjes!

hilde

mooie  fotoos sally

dipsy wordt eens vlug verliefd op demi

groetjesssssssssssss

Sally

10 september 2009, 21:44:38 #1866 Last Edit: 10 september 2009, 21:46:38 by Sally
Dankjewel Hilde,

Jah dat zeg ik ook wel eens tegen Dipsy, dat ie maar snel verliefd word op Demi. ;D

maar nu heb ik een ander idee'tje, ik moet wel iemand hebben die mee wil werken..

Ik was zo aan het denken om Pietje tijdelijk ergens te herplaatsen, en na een tijd terug te nemen. Zodat ze effe van Kenji weg is, en ook van Dipsy die stapel op haar is.

En na een tijd, weet niet hoelang dat ongeveer zal zijn ze terug zetten, en hopen dat ze niet meer gaan plukken dan...

Wat vinden jullie van dit idee'tje?
Denken jullie dat dit iets gaan uithalen of niet?

Groetjes!

Caroline

Ja .... snap het helemaal, lastig hoor, je probleem.  :-\

Hele leuke foto's heb je gemaakt.  :D

Sterkte met keuzes maken.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Weet je Caroline.

Eens ik alleen woon kan ik doen wat ik wil, maar mn ouders zijn hier natuurlijk nog steeds baas. En moet wel naar ze luisteren voor ze me uit het huis smijten. :P

Ah, als ik een huisje heb dan plaats ik een voliere, dat is echt een droom van me.
En natuurlijk 2 valkjes binnen houden voor de gezelligheid. :P

Maar wat vind je van mn idee om Pietje tijdelijk te herplaatsen?
Of helemaal niet goed?

Ik probeer maar dingens uit voor ik iemand gelijk moet weg doen, want dat is echt het laatste wat ik wil :(...

Groetjes!

Hermien

Een heropvoedingscursus dus. Wie weet helpt het. Ik hoop het voor je, want het zijn inderdaad allemaal hele lieve bekkies!

Sterkte met het nemen van een goede beslissing.

;D  ;D  ;D  ;D

*Yvon

Hoi hoi

Pfoeeeee,je tijdelijke ontkoppelingsplan is niet zo makkelijk.
En dan al zeker de vraag of het zal helpen.  ::)
Je kan dan beter ,wat Caroline al zei,de popjes bij elkaar zetten en de mannen ook.
Al is het maar tot je een andere oplossing hebt en als het tedoen is tenminste.  :)

Moeilijk moeilijk moeilijk.......  :-\

Heel veel succes met wat je gaat doen !!

Groetjesssss Yvon

Oja.....hele leuke mooie foto's trouwens. !!!  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sally

Hoi Hermien,

Ja een soort van terug naar school gaan, even op internaat ofzo. :P
Ik hoop ook dat dit werkt, en ik hoop dat ik hier iemand voor vind diet Pietje tijdelijk wil overnemen.
Natuurlijk liefst iemand die niet tever woont, zodat ik haar nog kan bezoeken tijden ze voor een tijdje verhuist is.

Het zijn inderdaad allemaal lieverdjes, en om er dan 1tje weg te doen.. daar breekt mn hartje toch eigenlijk wel stiekem van :(

Dus ik hoop gewoon dat dit werkt. ;D

Groetjes!!

Sally

Hoi Yvon,

Ik dacht eigenlijk wel dat dit een goed idee'tje was, gewoon ook voor Dipsy, misschien word ie dan sneller verliefd op Demi, ik wil die 2 echt koppelen, en dan is het niet slim om Demi en Dipsy ook te gaan scheiden he..
En net zoals ik al had gezegd tegen Caroline, mn moeder vind 2 kooien helemaal niet leuk.. Pietje zit nu een weekje ofzo appart, en ze zit nu al te zagen :(..

Als ik alleen woonde zou het allemaal simpeler zijn, maar ik woon nog bij mn ouders, en ik moet nog naar hun luisteren voor ze me uit huis smijten. :P
Was het allemaal maar makkelijker he...

danielle

Hoi Sally,
Zo ben ik ook weer in je boekje. Ik heb genoten van je mooie foto's en update's  :) . Wat een leuke lieve valkjes heb je toch.
Wat lastig zeg je dilemma. 
Ik schreef je al, ik zou het nooit kunnen een diertje weg doen, eenmaal bij me is voor altijd bij me. Het blijft natuurlijk altijd een keuze die je zelf moet maken, maar ik begrijp al van je dat je het zelf ook niet wil.
Tijdelijk herplaatsen. Ja misschien dat het kan helpen, het blijft natuurlijk een vraag. Maar in ieder geval een betere optie dan er een vergoed weg doen denk ik. Maar je bent dan weer niet 100 procent zeker dat het probleem daarna weg is. En om eerst tijdelijk te herplaatsen en daarna toch nog vergoed te herplaatsen dat is natuurlijk helemaal frustrerend voor een valkje. Ik zou als ik jou was er nog een tijd rustig over nadenken, niet te snel een beslissing nemen. Probeer om voor elkaar te krijgen dat je ze een maand of twee apart mag houden. Als je een nestje hebt, dan heb je toch ook zo'n periode twee kooien staan. En het kan best zijn dat het na een maand of twee over is.
Succes ermee  :-*

Groetjes Danielle

Marian

Hoi Sally,

Jeetje, meid, lastig voor je hoor :-\
Tuurlijk heb je rekening te houden met je ouders, dat is heel gewoon.
Hmm en ik heb geen ander advies voor je dan die al gegeven zijn... :-\
Een heropvoedingscursus lijkt mij in elk geval de moeite van het proberen waard :D
Ik hoop voor je dat, hoe dan ook, 't allemaal weer goed komt!!

Liefs, Marian