21 juli 2025, 18:42:52

Mijn 6-tal EN Kietje (Foto's!!)

Gestart door Sally, 11 februari 2008, 13:37:22

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Sally, hoe zien de veertjes er dan uit ? Je zegt dat ze er raar uit zien? Hoe bedoel je met "raar" ? Grtjs Ann

Mooie foto's trouwens van je Dipsy !!

Sally

Hoi

Een deel van de uitgevallen veertjes zien dr zo uit:

Je hebt er ook groter, en kleinder..
Ik vind dit heel erg raar.

Voor de rest is er niet veel aan Dipsy te zien, hij is levendig, bedelt goed, is allert, blijft goed op gewicht...

En dan heb ik nog vreemd gedrag hier bij mn valkjes..
Terstraks ik zat rustig hier bij de computer en hoor ik Pietje Kirren,het bekende wipwap geluidje...
Ik kijk Kenji aan van, hoe kan dat nu? Jij zit toch appart?
Dus ik ga kijken, en zie ik Dipsy met 1 pootje op Pietje zitten, en Pietje was aan het kirren van genot...
Wat is dit nu weer voor gedrag?  ???
Pietje gewoon super broeds wrs... :P
Tja, ze waren ook begonnen met wipwappen Kenji en PIetje, en nu zit Kenji appart.. Dus zal Pietje maar affectie zoeken bij Dipsy zeker?  ;D
Ik weet het anders ook niet hoor...  ::)

Kimm

het lijkt erop dat die veer niet goed is uitgekomen.
die verdikking aan de pen ziet er raar uit.
kan je dat ook vergroten?

liefskim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

het word nogal wazig als ik het te dichtbij neem, en het vergroot... :s

Kimm

het lijkt wel een ontsteking in de veer ofzo, maar ik zou het zeker laten nakijken.

liefs kim

Dierenfreackske

Hoi Sally, ja ; lijkt me ook zoiets, raar he...ik weet niet wat je er mee moet, zou je dit niet moeten behandelen? Misschien wel hoor, grtjs Ann

Caroline

Ik reageerde al in je andere topic .... het is niet normaal en lijkt zeker op een ontsteking.

Ik zou er zeker naar laten kijken door een vogelarts.

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Sally ...ik zou ook een va raadplegen hoor.
Veel sterkte alvast he meiss. Grtjs Ann

Kimm

hey sally,

hoe gaat het met dipsy?
heb je al actie ondernomen?

liefs kim

Sally

12 mei 2009, 18:22:41 #1479 Last Edit: 12 mei 2009, 20:24:49 by Sally
Dipsy heeft geen veertjes meer verloren die er zo raar uitzien...
maar nu begint Pietje dus ook met plukken, en voeren word zo goed als niet meer gedaan. Dus ik spring bij met de Pap, Dat gaat ook niet altijd even goed want zowel Dipsy als ik zijn dit niet gewoon...
Dipsy weegt wel 90gram, dus is wel een mooi gewicht? Niet?

Zou ik Dipsy appart zetten? Nu hij ook door Pietje geplukt word, en PIetje heeft sinds vandaag weer een eitje, die ik vervangen heb voor een neppert.. Maar het ziet ernaar uit dat Pietje Dipsy niet meer ziet staan, enkel voor te plukken en voor te "wipwappen"...   :censuur ???

Edit!
Net heb ik Pietje, Dipsy horen voeren.  :)

Dierenfreackske

Hoi Sally, ik hoop dat Dipsy niet  meer geplukt wordt ,  allee ja, toch niet tot bloedens toe he, whaaaahhaaaaan-, weer een zeitje gelegd,  goed dat je een nepperd geeft, ik zou het ook niet willen als een van mijn donsjes geplukt wordt tot verwonds toe,grtjs Ann

Kimm

hoi sally,

geef je ook nog hennepzaad? zoja, dan zou ik hier mee stoppen, maar misschien geef je het wel helemaal niet?

liefs kim

Gerdy

o wat balen dat plukken ..ik heb hier het popje dat zo veel plukt wel appart gezet maar zij plukte echt tot bloedens toe.

gr gerdy

danielle

Hoi Sally,
Wat naar dat Pietje nu ook is begonnen met plukken. Maar vooral dat ze bijna niet meer voert  :-\ . Ze is dus weer druk bezig met een nieuw nestje.
Lukt het voeren wel een beetje? Lijkt me echt moeilijk zo zonder ervaring. Succes ermee hoor. Ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen.
Fijn dat er niet meer van die rare veertjes te zien waren.

groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Sally , hoe gaat het hier vandaag?
Grtjs Ann