29 april 2024, 15:00:44

Opbouw voliére.

Gestart door Rube, 6 februari 2008, 23:30:50

« vorige - volgende »

Rube

Door school is er dus vertraging en dit is dus niet werkelijk dag 6 maar wel de 6de dag dat er aan gewerkt is ;D  en dan nog maar 1 voormiddag.







Silke *

Héél erg mooi  :D

Ben je al op zoek naar koppeltje nummer 2 en 3?  :P

Je nieuw koppel is erg mooi! Kun je de kweker nog bereiken en eventueel vragen hoe dat nu zit met die splits (split albino)?

Woon jij in België?
Ik heb 2 dagen geleden een zoekertje gezien op kapaza, ging over witmaskers die split albino zijn. Ik stuur die man een mailtje om te zeggen dat een witmasker niet split albino kan zijn.

Dit was mijn uitleg:

Albino is dus wel degelijk witmasker lutino.
Een lutino valkparkiet is al wit (behalve rode wangen en eventueel gele spots op de vleugel en gele kuif), wanneer dat in combinatie is met witmasker, wordt de valkparkiet GEHEEL wit omdat er bij witmaskers een héél erg lage geelfactor aanwezig is. (Dat zie je goed aan een gewone cinnamon en een cinnamon witmasker, de cinnamon witmasker zal beginnen lijken op een wildkleur doordat er geen geelfactor aanwezig is.)


Albino is eigenlijk een foute benaming (wss gebruiken wij dat omdat als je een witte muis met rode ogen, cavia, konijn ed. hebt, heten we die albino)

Zo zit het dus allemaal een beetje in elkaar.

Maar ik ben er zéker van dat je mooie jongen uit je koppel kan kweken.

Veel succes nog met je mooie volière!  ;)

Groetjes
Silke
Ps: laat je me weten of je van België bent en het koppel mogelijk van een Guido komt?

Rube

Ja ik ben van België maar jammer genoeg ben ik vergeten de gegevens van de kweker te vragen :( het enige dat ik weet is dat hij van Neerpelt OF Overpelt is . Misschien weet je hiermee genoeg ik hoop het ;) maar de kweker van onze vogels had 70 vluchten en zo en leek heel ervaren maar was misschien wel een kwakzalver of hebben wij hem verkeerd verstaan hoewel dat laatste mij vreemd zou lijken.

grt ;D

Rianne

Met dit koppel kun je albino popjes kweken als het mannetje split lutino is. Ik lees vaker split albino, ook bij witmaskers maar dat is wat er mee bedoeld wordt. Wildkleur split albino is dus split witmasker lutino :)

Rube

Woensdag gaat de bouw verder.Eindelijk examens gedaan ;D
Door het slechte weer en het nog ongeverfde hout zijn bepaalde latten krom komen te staan en zelfs schroeven afgebroken.Jammer maar ja :) eens het dak er oplicht zal dit probleem zich niet meer voordoen woensdag of donderdag zullen er weer foto's volgen.

grj Ruben

Mara

Hoi Rube

Dat is vervelend zeg, dergelijke tegenslag. Mijn voliere is nu ook eindelijk klaar.

Mara

Silke *

Citaat van: rube op 17 februari 2008, 18:26:49
Ja ik ben van België maar jammer genoeg ben ik vergeten de gegevens van de kweker te vragen :( het enige dat ik weet is dat hij van Neerpelt OF Overpelt is . Misschien weet je hiermee genoeg ik hoop het ;) maar de kweker van onze vogels had 70 vluchten en zo en leek heel ervaren maar was misschien wel een kwakzalver of hebben wij hem verkeerd verstaan hoewel dat laatste mij vreemd zou lijken.

grt ;D

Nja, ik heb het nog eens opgezocht en blijkbaar is het zoekertje verwijderd.
Wordt er vandaag gewerkt aan de volière?

Groetjes
Silke

Rube

20 maart 2008, 16:45:39 #22 Last Edit: 20 maart 2008, 23:25:47 by rube
Ja gisteren en vandaag is er gewerkt maar door het slechte weer niet zo veel :-\ morgen volgen er zeker foto's en word het dak op de vlucht gelecht en de deur bevestigd.Maandag beginne we aan de binnenkooi.

Groetjes Ruben.

Rube

Jammergenoeg hebben we vandaag geen foto's kunnen nemen  >:( baterijen leeg :-[ maar ja ;D  er is wel gewerkt :P alleen weer wat trager dan voorzien door het slechte weer WEERAL.

groetjes

Rube

Hier zijn ze dan eindelijk.Na lang wachten :P
Dak licht er op en deur hangt er aan  ;D
Maandag beginnen we dus aan binnenkooi en dan zijn we bijna klaar.








Rube

Vandaag en gisteren aan binnenkooi gewerkt maar door de sneeuw en hagel weer trager dan voorzien.Hier zijn enkele foto's van de binnenkooi.Alles ziet er vrij goedkoop uit maar dat is het ook ;D

Omdat we dit nog hadden liggen hebben we de binnenkooi maar geisoleert :)





Bert_85

Mooi gemaakt Rube!

Ga je die isolatie nog bedekken met hout?
Anders gaan de valkparkieten zich daar erg mee amuseren denk ik, iets wat jij misschien minder leuk zult vinden  ;D

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Rube

27 maart 2008, 23:39:19 #27 Last Edit: 27 maart 2008, 23:41:04 by rube
Ja hoor het hout is er  ;D  ondertussen staan we nog verder dan op deze foto's te zien is maar die foto's volgen nog.De bedoeling van de latten in het midden is dat er een uitneembare bak op komt die het poetsen vergemakkelijkt.Op de foto's licht er nog een plank op als dak maar dit is ondertussen al een ander dak met onderandere glas geworden ;D




Dierenfreackske

Hoi hoi ....wat is ze al mooi geworgen de voiliere , en voor hoeveel valkjes is het of andere vogels ? Wel lekker hoog ook he ! Ga je er ook speelgoed in hangen ? Grtjs Ann



Rube

hier zijn dan de foto's van hoever we werkelijk staan ;D

binnekooi met uitschuifbare bak


binnekooi met voederbakkensysteem in de draad




langs het invlieggat bekeken




het dak met glas


de lade uigeschoven


de halfgeisoleerdeduur waar noh hout tegen komt


momenteel komt er één koppeltje in en jaa er zal wat speeltouwen en zo opgehangen worden ;D

grt Ruben