22 mei 2025, 23:18:44

graag advies

Gestart door corrie, 6 februari 2008, 21:22:49

« vorige - volgende »

corrie

Hallo,heb een valkparkietje van 8 weken en hij/zij  grijgt nog 2 keer op een dag pap.
Maar ik wordt gek van het geschreeuw,hij heeft ook echt honger maar de tussenpozen van de pap worden steeds korter
als ik hem zijn zin geef,wat ik dus niet doe.Zet hem dan maar in de slaapkamer.En hoe krijg ik hem aan het voer,heb in zijn kooi op de bodem eivoer en trosgierst,en ook voer in het bakje
maar hij eet er niet van.Heb hier ook gelezen dat ze hechten aan de persoon die voor hem zorgt en dat je er dan beter 1 kan bijdoen wat ik eigenlijk niet wil.Graag raad van mijn vragen.Zal me ook nog even voorstellen op het voorsteltopic
gr Corrie

Rianne

Hoi Corrie,

ik heb maar 1 advies en dat is strenger zijn.
Wel is het dan belangrijk om je valkje dagelijks te wegen. Dus geef 's ochtends zijn papvoeding, en overdag verder niks, behalve dus het zaadvoer wat je al hebt staan. 's Avonds geef je hem dan pas de tweede voeding.
Hij zal flink zeuren, maar hopelijk kun je dit nog een tijdje negeren. Na een tijdje krijgt hij dan door dat dat echt geen zin heeft en zal dan wat met het voer gaan spelen.
Hierom is het belangrijk dat je hem elke dag weegt. Zie je namelijk dat hij erg afvalt, geef er dan 1 voeding bij. Geef ook niet meer voer als 10% van zijn lichaamsgewicht. Dus weegt hij 85 gram, dan geef je 8,5 mililiter.
Handopfokjes kunnen zich inderdaad meer aan mensen hechten als andere valkjes.
Maar ja, dit zijn de risico's van een handopfok valkje ;)