hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Lin

YES!! Er is een cinnamon witmaskertje bij!

Jeetje ze komen echt laat eruit..of de rest wordt nu niks meer. Het eerste ei was 22 januari gelegd en de laatste was 30 januari. Dus het laatste (!) ei zou morgen 21 dagen bebroed zijn.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kimmie

Hoi Lin,

Gefeliciteerd...!!
Toch nog een donsje...

Hoop dat de rest ook nog uit komt...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Lin

Jong 2 daar ontbreekt zeker het geel. Kan nog komen toch? Kan je niet iets smeren op de jongen?

Citaat van: hanjan op 19 februari 2008, 13:17:38
Ja bale man. Lijkt mij ook erg naar om dat te zien, zo'n donsje weerloos in zijn eitje.

Ik hoop dat het met de rest van de donsjes beter gaat.

Ja je kan hem alleen warm houden en als hij eruit is afwachten. We hadden door dat het te vroeg was, het was gewoon een beschadiging het gat. Het gat zat bij de buik en daar zag ik geel nog zitten.

Rianne

Jong 1 heeft geen geel ;D Nog even afwachten dus.
Kan wel weer smeren met vaseline, hoewel dat misschien alleen de boel wat verzacht ipv het tegengaat.

Valerie

Hoi Rianne en Lin.
Even komen kijken, natuurlijk.
Rianne had me weer nieuwsgierig gemaakt met haar handtekening.  ;D

Wat balen van dat ene jong. Ik begrijp dat maar al te goed. Heb vorig jaar zelf een jong (na een week en 2 in het ei) dood gehad. Naar is dat.

Ik hoop dat de rest ook nog uitkomt.  :)

Lin

19 februari 2008, 18:36:09 #80 Last Edit: 19 februari 2008, 18:39:03 by Lin
Het sneue is dat ondanks dat er een gat was...luchtvochtigheid al tijden op 40%..ik hem onder de warmtelamp deed en ik terug kwam na 6 uur en de lamp had niet de heel tijd warmte gegeven (fitting was niet goed vast)..naar Rianne sochtends vroeg om 4 uur (was net klaar met werken) komt uit het ei na een lange tijd in de broedmachine doorgebracht te hebben, ligt bij de ouders en gaat dan nog dood.. dan is het wel even balen. Liever in het ei dan dat je zover bent.

Leuk dat je weer in het dagboek bent!  ;D

Rianne

Ik heb het uit m'n werk vandaan opgehaald, in de machine gedaan. Uitgeslapen, toen was het jong er, bij Dulce en Diego gedaan en de 2 grote jongen nog in de machine laten zitten. Het werd de hele dag niet gevoerd, de grote jongen later wel. Het hele spul 's avonds in de broedmachine en de volgende ochtend was het jong dood.
Dat ouders niet voeren is al een voorteken...

Anke

Hoi dames,
Hoera, weer een donsje!!!
Gefeliciteerd!!!!
Ik dacht dat het heel normaal was als het 21 dagen duurt voordat een eitje uitkomt??
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Lin...wat een lieve schattige donsjes heb je ! O leuk ...een cinnamon witmaskertje ! Zalig !
Veel geluk ermee hoor ! Grtjs ANN

Rianne

Nr 1:

En nr 2:

Verse foto's! :D

Jong 2 groeit als een tierelier. :) Toch maak ik me geen zorgen over jong 1, hij is net zo actief als nr 2 en wordt ook net zo goed gevoerd. Vanmorgen zijn ze een uur aan het voeren geweest, Dulce het ene jong en Diego de andere, want ik hoorde 2 valkjes piepen. :)

•=Bonnie=•

20 februari 2008, 13:53:12 #85 Last Edit: 20 februari 2008, 14:06:39 by Bonnie
LOL ik ben te blond voor dat dagboek systeem van jullie hoor :)

Hebben Dulce en Diego nu 2 donsjes?
En hoeveel eitjes liggen er bevrucht op pleegadressen?

En Lin heeft 1 donsje van haar eigen koppel?
::) ;D

Rianne

Klopt helemaal. :) Lin schrijft over haar jongen en ik over de mijne ;) Niet zo moeilijk denken Bonnie! ;D
Kimmie heeft 1 piep ei van Dulce en Diego, en Mariejj heeft 1 bevrucht ei, ook van D&D.
De eitjes bij Lin doen een beetje raar dus daar kan ik niks over zeggen.

Wat denk jij? Jong 1 geen parels door crossover of nog even wachten?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 20 februari 2008, 13:54:50
Klopt helemaal. :) Lin schrijft over haar jongen en ik over de mijne ;) Niet zo moeilijk denken Bonnie! ;D
Kimmie heeft 1 piep ei van Dulce en Diego, en Mariejj heeft 1 bevrucht ei, ook van D&D.
De eitjes bij Lin doen een beetje raar dus daar kan ik niks over zeggen.

Wat denk jij? Jong 1 geen parels door crossover of nog even wachten?

Zo op de foto te zien heeft 1 geen parels en 2 wel inderdaad...  ::)

Als dat zo is, is het een reversed crossover, da's dan toch wel achterlijk ook he, twee opaline valkjes en niet opaline jongen krijgen??

Maja, ik kocht bij Marlies een wildkleur man van een lutino x opaline bleekmasker en dat bleek ook een pop, heb je een lutino pa, krijg je nog wildkleur popjes. Schiet mij maar lek.  :-\

Ik zou nog even afwachten maar op deze foto zie ik inderdaad geen parels. Ik heb wel eens gehad dat het pas zichtbaar werd toen de veren doorkwamen maar dat was bij een opaline-lutino.

Rianne

Zeker raar... Crossovers zeldzaam? Dacht het niet ;D Maar wel lastig, ik ga niet bij ieder jong een DNA test doen.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 20 februari 2008, 14:11:32
Zeker raar... Crossovers zeldzaam? Dacht het niet ;D Maar wel lastig, ik ga niet bij ieder jong een DNA test doen.

De reversed crossover lijkt in elk geval niet zeldzaam, crossovers komen blijkbaar iets minder veel voor.

En nee, je kan iet ieder jong gaan testen, da's de keuze van de koper vind ik, of hij of zij er op wil vertrouwen dat wat volgens berekeningen mannen zijn dat ook echt zijn of toch maar liever testen.