hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Wat leuk dat het albinootje naar Rianne gaat!
Gefeliciteerd met het wildkleurtje!
Wat een snoepige donsjes :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerda

Citaat van: Lin op 19 april 2008, 09:50:03

Verrassing 2 Ayla een ei
De  tweede verrassing was dat Ayla ook een ei heeft geleged. dit is een totale verrassing want ze  heeft nog 4 eieren liggen die nu zouden uitkomen.

Haha, uit zo'n eitje is Grisha gekomen!!!

Gefeliciteerd met wildkleurtje en albino.

Ja, ik had het wel gedacht, Rianne staat als eerste in de rij!

Leuke namen misschien:
Nisha (is nacht in het hindi) grappig voor een wit valkje! Maar misschien iets te vrouwelijk.
Of nox (is nacht - afgeleid van het Latijn)

Of Shinju (japans voor parel)

Misae (is indiaans - native american - voor witte zon)

Liefs, Gerda

Rianne

Voor jou kunnen we ook niks geheim houden he Gerda? :)

Toen ik gisteren keek lagen er 4 eitjes bij Joey en de bonte pop. In maar 1 ei zag ik 'iets roods', ik durf er nog niet veel van te zeggen.
De eitjes van Max en Pino komen eind van de week uit, hopelijk verloopt dat zoals het moet gaan.

Rianne

Vanmorgen nog eens gekeken bij de eitjes van Joey, er zijn er toch iig 2 bevrucht! :D

Dierenfreackske

Hoi ...ook van hieruit gefeliciteerd met het wildkleurtje hoor ! Heel veel succes nog met de kweek hoor ! Grtjs Ann

Lin

bedankt voor de felicitaties!

Het gaat goed met de twee van Ayla en Tiamo, maar de albino gaat niet hard (het zal wel weer !) Ik houd hem natuurlijk goed in de gaten.
Ayla heeft inmiddels 3 eieren gelegd die ik apart heb gehouden, ze heeft wel twee nepeieren. Kashira was gestopt me leggen, maar ik verwacht elk moment toch een ei.

Fotos van de afgelopen dagen.

wildkleur

Jongen van Alanya en Timmio
Cooper

Popje

en de laatste heeft de naam Basje gekregen.

Het gaat goed met de drie. Ze gaan sinds een week elke dag een aantal uurtjes in hun eigen kooi. Kunnen ze rustig leren eten en drinken. vooral de oudste twee beginnen lekker te knabbelen. Drinken hebben ze nog niet echt door. Ook zijn ze uit het broedblok gehaald want ze bleven nu langer erin omdat de jongste anders alleen zat. Nu is Basje (de jongste) oud  genoeg en zitten ze op de bodem van de kooi. Alleen Cooper zwerft de hele kooi door om te zeuren om voer bij zijn ouders. Ik ga straks gezellig met ze op de bank zitten is er de afgelopen dagen niet van gekomen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Randy

heee lin ;D

wat een goed nieuws bij jou, eindelijk weer geluk met jonkies 8)
heel veel suc6 en plezier ermee!!

kweek jij nu trouwens buiten of binnen??
en je heb de koppels wel appart zitten tog?

ik heb lilo en nani nu in kweekruimte in de schuur;) dus wie weet word je wel weer oma binnekort:P

*(K) randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

LekkerDier

Hoi Linda,

Wat een leuk filmpje van de pop! Ik smelt bijna achter mijn computer, ook vanwege de laatste foto's. Ik kan bijna niet geloven dat dat mooie beestje bij ons komt wonen!
Nee, we weten nog geen naam, we moeten haar eerst zien, om een passende naam te verzinnen.

Groetjes,

Liek

Lin

Hey Randy,

Leuk dat je weer langs komt. Deze jonkies zijn van binnen. Maar ik heb ook een blok hangen in het binnenhok van de buitenvoliere. Elk koppel zit apart als ik kweek. Ik wil ze niet teveel storen dan door andere vogels en zeker weten wie de vader/moeder is.
Spannend als er eitjes bij je komen! Laat je het me wel weten dan? Ik kan niet elke dag alles meer volgen.

Hoi Liek,

Ja die komt naar jullie toe. Ik ben benieuwd met welke naam jullie komen. Blij dat je de fotos en film leuk vindt.

Lin

De drie van Alanya en Timmio hebben steeds meer interesse in het voer. Binnenkort gaan ze echt lange uren apart van de ouders. Het grootste deel zitten ze nog wel op de bodem. Ik weet niet waarom maar deze willen niet vliegen alleen als ze in paniek zijn. De kleinste daar zal ik straks trouwens fotos van maken bij de beertjes. Doet ook wel mee met de rest maar nog niet zo goed. Het lijkt wel een lui stelletje, ze bewegen zo weinig  :D

sorry voor de wazige fotos had niet zoveel licht.

Cooper

Popje

Basje

Jongen van Ayla en Tiamo gaan redelijk. De wildkleur gaat goed,maar de albino loopt achter. Ik hoop dat ik ze nog meer kan stimuleren om meer te  gaan voeren. Ayla is gestopt met leggen na 3 eieren. Ik heb nog 3 nepeieren laten liggen.

Kleine albino van Rianne

en de wildkleur van niemand nog..

Groeten, Lin

ps rianne komt zo even op visite bij het kroost kijken  ;D

Rianne

Ze zijn lief!!! :D En zo rustig! De oudste 2 hebben laten zien dat ze konden vliegen, voor het eerst :)

Nog geen jong van Max en Pino. Zal van het weekend wel komen denk ik :)
Bij Joey en z'n pop liggen nu 5 eitjes, waarvan 3 zeker en 1 twijfel bevrucht :) De totale eierstand weet ik niet maar hier liggen er iig 10 :)

Lin

Citaat van: Rianne op 25 april 2008, 16:32:39
Ze zijn lief!!! :D En zo rustig! De oudste 2 hebben laten zien dat ze konden vliegen, voor het eerst :)

Nog geen jong van Max en Pino. Zal van het weekend wel komen denk ik :)
Bij Joey en z'n pop liggen nu 5 eitjes, waarvan 3 zeker en 1 twijfel bevrucht :) De totale eierstand weet ik niet maar hier liggen er iig 10 :)

Ze zijn inderdaad rustig, ik hoop dat dat zo blijft. Gisteren inderdaad voor het eerst gevlogen. Ik hield mijn hart weer vast!

Ik heb twee eieren aan Kashira gegeven. zij had gisteren(?) haar eerste ei weer gelegd. Het zijn twee eieren van Ayla. Morgen leg ik de derde erbij en dat is dan voldoende.

riannes albino

wildkleur

Jongen van timmio en alanya gezellig op mijn kamer op onderzoek uit.

Cooper

Popje

Basje is nog niet met de beer op de foto geweest. nu dus wel, bleef geweldig stilzitten :D

Lin

Vandaag zag ik bij de albino zijn linkeroogje open en bij de wildkleur het grijs op de vleugels.

Mag wel weer opletten met ringen binnenkort vooral met die feestdagen.

Albino

Wildkleur

En nog twee voerfilmpjes van Tiamo die de twee voert:
http://www.youtube.com/watch?v=hTNilAIjuWE

http://www.youtube.com/watch?v=r4FgP9tjzmE

Cooper was vandaag een beetje drukker dan normaal. Hij liep telkens maar naar mijn been en wilde niet echt blijven stilzitten.

popje

En Basje

samen op de foto

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne