Vraagje over volière-uitbreiding!

Gestart door Silke *, 17 december 2007, 13:09:23

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Allemaal!

Ik heb nu een volière van 270 cm op 90 cm met als binnenhok 90 op 90 cm.

Nu had ik graag nog voor het kweekseizoen 2008 een stukje er aangebouwd. Zodat ik 4 koppels heb.

Ik weet niet juist aan welke kant of hoe ik dat het beste zou doen, daarom vraag ik jullie raad  ;D
Het zou mss wel makkelijk zijn dat de volière wordt gesplitst!
Ik heb namelijk 1 koppel geelwangen die ik wel erg graag bij elkaar had gezet. De andere 2 koppels zijn niet zo belangrijk.

Maargoed, dus mijn vraag is wat ik nu het best zou doen en hoe of wat ....

Groetjes
Silke x

Verenpakje

Hoi Silke,

Wij hebben zo'n beetje hetzelfde en hebben besloten de uitbreiding aan de linkerkant van het binnenhok te doen.
In het binnenhok komen luikjes of deurtjes die normaal gesproken open staan waardoor ze van de ene kant naar de andere kant kunnen vliegen.
Wil je ze toch apart gaan zetten doe je je luikje dicht en maak je dus 2 delen.
Het enige probleem wat je dan wel hebt, is dat je maar bij 1 van de 2 een binnenhok hebt.

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage

Nu met filmpjes

Silke *

Hoi René,

Bedankt voor je reactie! Ik heb zoiets ook al zitten denken...
Dit zou ook het handigst zijn bij ons, aan de linkerkant ligt vrij dicht gras. Dus het makkelijkst is om op de stenen uit te breiden. Het zou idd wel wat lastig zijn dat ze niet in het binnenhok kunnen dan, maar als ik maak dat ze na het kweekseizoen WEL erin kunnen, maakt dat niet zo veel uit.

Moet ik dan een soort van "afdakje" maken bovenop de volière? Ook om te maken dat ze droog zitten en hun eten natuurlijk ook...

Groetjes
Silke

Mara

Hoi Silke

Ik denk dat het inderdaad het beste is om aan de linkerkant uit te breiden zoals Rene ook al zegt. Maar zou je bijvoorbeeld niet het nachthok wat je nu hebt in tweeën kunnen delen?

Mara

Silke *

Hoi Mara,

Dat is idd ook een optie, maar dat wordt het wel erg ingewikkeld, zeker om te poetsen, dan zou er maar 45 cm voor elk overschieten... Is dat niet te weinig?

Groetjes
Silke x

Mara

Hoi Silke

Hier hadden ze volgens mij voorheen nog wel een kleiner nachthok hoor. Hier gaan ze ook niet echt in het nachthok. Ik weet niet of er standaard afmetingen zijn voor een nachthok.

mara

Silke *

Hoi Mara,

Bij mij dan weer wel. 's Avonds zitten ze bijna altijd te slapen in het nachthok en het is natuurlijk ook handig als het koud is in de winter! Ik kan eventueel gewoon het nachthok dat er nu is laten staan en houden voor de 3 koppels die ik nu heb, M & M (Koppel Geelwangen) zullen wel niet apart zitten dan...
Maar die trekken toch genoeg naar elkaar. En dan bv. een stukje afschermen voor het eventueel nieuwe koppel.

Ik had gewoon gedacht om dus links een stukje bij te zetten, groot genoeg voor 1 koppeltje, daar een stukje afschermen tegen de wind en regen. Wanneer het broedseizoen gedaan is, zou ik ze dan graag terug willen "samenzetten" allemaal in de volledige volière. Ik ken nog zo iemand die dat doet, in het broedseizoen apart, in de winter tesamen. Dan moet ik ook niet TE veel rekening houden met de koude, want die gaat er niet echt zijn.

Groetjes
Silke x

Silke *

Wat vinden jullie hiervan, moest dit stuk nu aan de rechter of linker kant komen (is nog niet zeker):

Groetjes
Silke x

Dierenfreackske

Hoi Silke ...heel mooi en ruim denk ik voor een koppel hoor !
Is dit je tweede deel die je aan de andere zet ?
Of is hij er nog niet ? Hoe groot id het tweede stuk ? Grtjs Ann