10 augustus 2025, 17:12:52

Mandysbeestenboel 2008, update 15-11

Gestart door Mandy, 1 februari 2008, 00:19:26

« vorige - volgende »

Hermien

Van harte gecondoleerd met het grasje. Het blijft toch altijd triest als een knuffeldiertje waar je van houdt, komt te overlijden, nietwaar?

Sterkte ermee.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

•=Bonnie=•

Mandy

Hier nog een foto van Mickey's laatste week hier;

Citaat van: Mandy op 10 juni 2008, 19:10:03
Was dus weer een lekker weekje, heb nu 3 nare dingen achter de rug dus vind dat het wel weer kan zo... ::)

Maarja, net als 2 jaar geleden kwam het bijna weer in 4-en...
Afgelopen week was Bruno nl niet goed geworden, hetzelfde als wat Paco had! :o
Maar hij is donderdag nagekeken en alles is gelukkig in orde.
Ze houden het nu op flauwte bij opwinding.
Hopelijk laat hij ons niet meer zo schrikken.
Dacht al, daar gaan we weer!
Bruno is het enigste positieve van de afgelopen 2 kutjaren.
Waren we die ook bijna kwijt, pfff... ::)

Maar met de valkjes gaat het prima, hier eindelijk weer wat nieuwe foto's;

De jongen van Pim&Roos, de oudste, de witmasker, is vandaag uitgevlogen. Die is nog te reserveren, z'n zusje is al besproken. :)

De jongen van Suske&Wiske. Hier zijn nog 2 bonte cinnamon witmasker poppen van te reserveren. ;)

En de jongen van Spik&Span, ze worden weer mooi bont! ;D
Hier van hou ik ip 1 man en 1 pop van over.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Ik zie geen foto's.  ::)

Ook je handtekening staat niks ....  :-\

Gelukkig dat het goed lijkt te zijn met Bruno. :D

Heel veel sterkte met alle shit die jullie te verwerken krijgen, keer op keer.

Ik ga even op je site neuzen voor de foto's.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Daar ligt het probleem dus .... je hebt je foto's hier geplaatst via je site en je site werk ook niet op dit moment.  :-\

Kijk ik later even.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Mara

Hoi Mandy

Heel veel sterkte met het verlies van Mickey. Ik lees het nu pas....sorry voor de late reactie.

Groetjes

Mara

irma

Hoi Mandy,

Wat een mooi valkjes weer van Spik en Span en Pim en Roos.
Weet je dat Pardoes en Pardijn van mij ook 4 gele donsjes hebben. ;D
Ben benieuwd of ze mooi getekend zijn.

groetjes Irma

Gloria en Lujo

Karin

Ik kom ook maar even in jou dagboekje langswippen  ;D Ik ben niet meer heel veel op het forum, omdat ik druk ben met de pup en nog wat andere dingen. Ik zie dat jij het weer druk zat hebt met de jongen ! Het is weer spannend allemaal  ;) Ik heb momenteel bij 2 getekende koppels een blok hangen, maar het wil nog niet zo lukken, alles onbevrucht. Maar ja, een goede oefening, want broeden doen ze wel ! Ik ga ook bij de bleekmasker een blok hangen met het risico dat ik zo in mijn vakantie met een nest zit, maar dat zien we dan wel weer  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hallo allemaal,

Hier gaat alles redelijk goed. :)
Heb alleen Toby moeten begraven, die was vorige week ineens dood. :(
Dat was één van m'n eerste gekweekte valkjes die vorig jaar terug was gekomen. Hij floot het deuntje van de dikke en de dunne. Hij was niet merkbaar ziek ofzo en lag 's nachts ineens dood...

Met de rest in de volière gaat het goed. :)
Bijna alle jongen zijn uitgevlogen, alleen nog 3 getekende in het blok.
Zal vd week nieuwe foto's laten zien, heb 2 erg drukke weken achter de rug.

Had alleen nog een probleem met Mokka. :(
Die was in haar eentje met een 2e leg bezig. Dacht weer onbevruchte eitjes maar er waren er toch 3 vd 4 bevrucht! Daarom liet ik Kees&Co maar op hun onbevruchte eitjes zitten voor nood.
Vrijdag 20 juni kwam er een ei uit en ik hoorde voergeluidjes. Vorige week zondag was ze echter uit het blok en Schnippie deed natuurlijk weer geen ene bal. >:(
Het jong, een witmaskertje, lag half afgekoeld te piepen. Die heb ik onder de lamp gedaan en getracht later terug te leggen bij haar maar ze was teveel van het nest. Ik ben het jong toen zelf gaan voeren.
Er lagen nog 2 bevruchte eieren waarvan in 1 leven te zien was. Die heb ik toen bij Kees&Co gelegd. Die waren echter al dik 4 weken aan het broeden en besloten er maandag maar af te blijven.  >:(
Heb toen het slechte ei open gemaakt en daar zat een dood witmaskertje in. Het andere ei heb ik onder de lamp bij het jong gelegd. Dat begon later te piepen. Dinsdags nog steeds zonder verandering.
Normaal in het blok grijp ik niet meer in en laat de natuur liever z'n gang gaan. Maar nu onder een uitdrogende lamp moest ik misschien helpen en de gok nemen.
Ben toen het ei open gaan maken en was blijkbaar te vroeg, er kwam wat bloed en ben toen gestopt. Toen ik 's avonds na m'n werk thuis kwam piepte het jong nog maar was er nog niet uit. Ben toen meer gaan helpen en heb het jong eruit gehaald, het buikje was bijna dicht. Dat wondje was een paar uur later al een korstje en ik kon het pap voeren. Het was een albino pop en heb haar rm gevoerd, ook 's nachts, ze poepte ook maar was zwak. 's Woensdags na m'n dagdienst was ze bij thuiskomst overleden, ze had nog wat pap in haar krop. Helaas, heb m'n best gedaan en geprobeerd haar een kans te geven... :-\
Het witmaskertje doet het juist erg goed! :D
Het voeren hier ging prima maar een pleegkoppel zou beter zijn, die heb ik gelukkig bij Marlies gevonden en daar zit hij sinds dinsdag bij andere jongen en word heel goed gevoerd! ;D

Binnen heb ik nu 2 jongen waaronder een getekende man die ik zelf ga houden, het 3 jong van Spik&Span. :D

Gefeliciteerd met je donsjes Irma, ben ook benieuwd hoe ze eruit gaan zien! 8)

Nou Karin, bij mij was het juist andersom, wel bevruchtje eitjes maar er niet lang genoeg op willen broeden, pas bij de 3e ronde hadden ze genoeg geduld, net als vorig jaar trouwens. Er zijn er meer die problemen met de getekenden hebben hoor ik, lijken wel geelwangen! Succes! ;)

♪ Marlies

Hoi Mandy, ;D

Het gaat goed met de kleine !! :D

Het zwarte pootje komt doordat ik de kleine gemerkt heb met een stift.
Er liggen nog 2 witmaskertjes bij en zo kan ik ze uit elkaar houden tot ze een ringetje hebben. :P

Groetjes Marlies ;)

Mandy

Mooi! :D
Bedankt voor de foto's, hij ziet er zeker goed uit! ;)
Het lijkt erop dat het een bonte witmasker wordt. Denk witte kuifpuntjes te zien en het laatste bij z'n vleugel blijft licht. We zullen zien, als hij maar groot en sterk wordt. ;D