6 mei 2024, 06:47:33

Mandysbeestenboel 2008, update 15-11

Gestart door Mandy, 1 februari 2008, 00:19:26

« vorige - volgende »

Mandy

1 februari 2008, 00:19:26 Last Edit: 15 november 2008, 00:09:12 by Mandy
Hallo allemaal,

Bij deze laat ik even weten dat ik dit jaar toch op kleine schaal met wat valken zal gaan kweken. :)
Onze 1e IVF is dus helaas mislukt en de 2e poging zal ws april of mei worden. Nu kan ik dus toch met 1 of een paar koppeltjes kweken. Ook ga ik toch maar door met de fotografiecursus. Alle positieve afleiding is nu erg welkom. 8)

Ik ben wegens alle omstandigheden weinig actief geweest hier maar zal proberen dat ook wat meer op te pakken.
Het zal wel minder zijn als voorheen, daarom zit ik nu ook bij de verhalen ipv de dagboeken.
En sorry dat ik niet bij iedereen alle valkenpret heb gevolgd. Hopelijk kan ik hier en daar wat inhalen. ;)

Hier gaat het allemaal goed met de valkjes. ;D
Ik heb 10 valken die samen 5 koppels vormen en ik heb nog 9 valken over waarvan er misschien nog een paar weg mogen, dat moet ik nog ff bekijken. ::)

Gisteren had ik de volière weer schoon gemaakt en ik vermoedde al dat er muizen zaten. Daar heb ik helaas altijd last van hier met die weilanden maar deze keer was het wel heel erg;  :o http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,27527.msg465471.html#msg465471
Gelukkig is nu alles weg en schoon en hopelijk blijft het deze keer zo!

Tevens ben ik begonnen met de lichturen op te bouwen en zal ws in maart weer beginnen, afhankelijk van het weer. 8)
Het eerste koppel wat ik in zal zetten zullen Schnippie&Mokka zijn. En dan Adam&Eva en Spik&Span.
Pas als laatste Pim&Roos want die hebben vorig jaar 3 nesten gehad en Suske&Wiske waren zelfs al aan een 4e leg begonnen! :o
Dat kon ik helaas niet tegen houden omdat Adam&Eva toen jongen hadden en ze daar hun eitjes bij hadden gelegd en Adam&Eva hun jongen niet meer konden voeren. Ik heb ze toen hun blok terug gegeven en hun eitjes voor nepeitjes vervangen.

De info over m'n valkjes is online helaas even niet te volgen want m'n site ligt er ff uit wegens overstap naar een andere server.
Zodra er weer nieuws is laat ik het weten, tot binnenkort. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sandy

welkom terug goed dat je toch gaat kweken op kleine schaal ik ga het zeker volgen

Caroline

Succes met je nieuwe kweekseizoen .... tuurlijk blijf ik je weer volgen!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Mandy,

super dat je toch wat gaat kweken! Ik wens je er veel succes mee! :D

sandy

1 februari 2008, 11:12:38 #4 Last Edit: 1 februari 2008, 11:14:31 by sandy
 :D :D :D

Peggy

Hoi Mandy, hé wat fijn om je weer te 'zien' hier.  En fijn dat je toch gaat kweken.Ik ga je zeker volgen hoor...hier en in je andere topic ( in t buurthuis ).
Toch heel knap van je hoor dat je toch gaat kweken en een fotografiecursus gaat volgen...idd een positieve afleiding. Ik blijf desondanks voor je duimen meid.

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Kaatje

Hoi Mandy,

Heel leuk om te lezen dat je weer het voornemen hebt om te gaan kweken en je pakt je fotografiecursus ook weer lekker op las ik !! Afleiding genoeg dus, leuk om je weer even te lezen !!

Groetjes Karin

Saar

Heey Mandy,
Leuk dat je toch gaat kweken dit jaar!
Met Hans gaat het goed, hij fluit tegenwoordig de kanaries na ;D
Groetjes Saar :-*

♥Debby♥

Hoe gaat het nu mandy? met jou en de kweek.. en de cursus..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

•=Bonnie=•

Hey Mandy,

Leuk dat je er weer bent, ik kijk niet zoveel bij verhalen en mis hier dus vaak van alles.

Jammer dat de 1e IVF mislukt is, komt vast goed bij de volgende poging. Welke cursus doe je precies?

Alvast veel succes gewenst met de kweek dit jaar. Ben benieuwd welke valkjes je nog kwijt moet?

*~Jeanine~*

Hoi Mandy,

Veel succes dit kweekseizoen.
Ook al kweek je dan op "kleine schaal" dit seizoen. ;)

Karin

Ach, dit jaar was voor mij ook een klein kweekseizoen, 3 nestjes maar. Maar het beviel me prima, zeker omdat ik 2 nesten met de hand moest voeren  ::) Daar had ik mijn handen zol aan  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Mandy,
Leuk dat je er weer bent!
Veel succes met het kweken!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mandy

Bedankt voor alle reacties! ;)
Er was in de tussentijd weinig te melden hier.
Ik was van plan deze week te ontwormen en dan de 3 koppels apart te zetten maar ik wacht nog een weekje, vind het nog te slecht weer en ws wordt het eind vd week weer wat rustiger/beter. 8)

Citaat van: Bonnie op  7 maart 2008, 08:57:51
Ben benieuwd welke valkjes je nog kwijt moet?
Welke cursus doe je precies?


Dit is momenteel mijn valkenbestand;

Totaal 19 valken.

Vaste koppels 5, 10 valken;
- Suske&Wiske(?)
- Adam&Eva
- Pim&Roos
- Spik&Span
- Schnippie&Mokka


Valkjes die blijven, 3;

Mannen;
- Wildkleur man, split ino en cinnamon of opaline (Toby, halftam)
- Bonte cinnamon witmasker (getekend uiterlijk)
(hopelijk in 2008 zware geel bonte pop bij kweken)

Poppen;
- Cinnamon witmasker, split bont (was Mina, hele goede moeder)


Valkjes waarvan ik het nog niet weet, 6;

Mannen;
- Fallow opaline, kans split bont (zou er eigenlijk een split fallow pop bij willen maar kan die niet in de buurt vinden)
- Getekend, split cinnamon en opaline
- Opaline, split bont, witmasker, ino en kans split cinnamon geelwang

Poppen;
- Lutino, kans split bont en/of witmasker (TT 2008?)
- Albino
- Opaline witmasker, split bont

De opaline man en opaline witmasker pop zijn ondertussen eigenlijk al een koppel geworden want die zitten zoveel samen. :-*
Ik had de opaline man eigenlijk aan Mina willen koppelen... ::)
En Suske&Wiske zijn mogelijk geen koppel meer want Suske&Mina zijn helemaal verliefd! :-\


En verder is het niet echt een fotocursus hoor, ik zit nog steeds bij het fotoclubje van vorig jaar en elke maand krijgen we opdrachten en binnenkort een uitstapje en expositie. :)

Citaat van: Saar op  5 februari 2008, 11:40:18
Met Hans gaat het goed, hij fluit tegenwoordig de kanaries na ;D

Hahaha wat leuk! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

trienke

Hoi mandy

Ik wil je een goed broedseizoen toewensen

Groetjes Trienke