29 april 2024, 05:05:25

de een gevoeliger dan de ander???

Gestart door _san_, 30 januari 2008, 19:49:09

« vorige - volgende »

_san_

hoi hoi

Ik heb een vraagje alleen weet niet zo goed waar ik die moet plaatsen... maar goed

Is het zo dat het ene valkparkiet popje er veel gevoeliger voor is als je ze op de rug aanraakt dan de ander ( in het algemeen dan hea;))
Want ik had eerst een valkje 100% pop die legde zo nu en dan een ei en dan was het weer goed en dan kon je ze ook gewoon overal aanraken.... ook de rug dus zonder dat ze weer eieren ging leggen.
Maar nu heb ik er eentje daarbij hoef je bij wijze van spreke maar naar haar ruggetje te kijken en ze gaat al weer aan de leg. Want soms land mijn andere valk op haar rug omdat ze nog niet zo goed weet hoe ze moet landen... maar als ze der dan ook maar even 1 sec. opzit is het 2 dagen later weer raak en ligt er weer een eitje. Is ze hier dus gevoeliger voor dan mijn vorige valkje???

Alsvast bedankt;):D

Groetjes Sandra

Quinten

amai, een raar verhaal,

dus je valkparkiet leg eieren als.... je aan haar rug komt? :o

Ik zou niet weten hoe dit komt.. misschien iemand anders?

_san_

Hallo Quinten,

Ik weet wel hoe dit komt hoor ;) tenminste dat denk ik dan... ik heb eens ergens op de site gelezen dat als je een popje over de rug aait... er bepaalde hormonen gestimuleerd worden of vrij komen waardoor ze eieren gaat leggen  ;) ik weet niet of dit helemaal klopt maar aan het gedrag van mijn valkparkiet te zien is dit wel zo...

Maar ik wilde gewoon even weten of het zo kan zijn dat de een daar veel gevoeliger voor is dan de ander ;)

Groetjes Sandra