27 april 2024, 22:09:17

Welke mutatie is dit valkje?

Gestart door Suzanne, 21 oktober 2003, 20:29:21

« vorige - volgende »

Tara

Hoi hoi,

oooooh wat is Kiki een schatje, oooh echt wel! Heb er maar veel plezier mee, ze is echt een schatje! Echt waar hoor :).

Groetjes, Tara

Suzanne

Dank je wel Tara, voel me gelijk groeien van trots  ;D

Heb haar al gelijk in mijn hart gesloten.

En nu maar hopen dat ze gezond is, want ik ben heel erg geschrokken van de berichtjes over zieke valkjes  :'(

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

25 oktober 2003, 00:05:04 #32 Last Edit: 25 oktober 2003, 00:06:55 by Mandy
Hoi Suzanne,

Het is inderdaad een plaatje hoor. :P
Tja, je kan ze beter wat langer apart houden dan dat er straks iets blijkt te zijn...
Maar goed, in die tijd dat ze apart zit zou je anders wel iets moeten merken.
Maar hopelijk is dat niet uiteraard en gaat ze straks lekker bij Plukkie en Loki zitten! ;)

En ik ben benieuwd wat je volgende valkje weer zal zijn! ;D

Hoi Willeke,

Ook jouw valkje is een beauty hoor! :P
Ik ben helemaal weg van bont en deze heeft een mooie geel/grijs verdeling.
Nog 1 nachtje slapen en dan heb je 'm! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

prachtig valkje heb je erbij hoor, geniet er maar van!

SDC:D

Suzanne

Dank je Stijn. Volgens mij lijkt ze een beetje op 1 van de valkjes die ik op jouw foto zie staan  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Heb net nog even gekeken bij haar, en zag dat Plukkie zeer geinteresseerd is in haar. Ik heb de kooien een beetje naast elkaar gezet (ja, ik weet het ze moeten meer uit elkaar, maar dat vind ik zo zielig voor haar, zit ze helemaal zo alleen). Maar goed, ik vraag me af of een valkparkiet van een afstand kan zien wat het geslacht van de ander is, aangezien het lijkt alsof Plukkie verliefd naar Kiki kijkt. Dus dat Kiki misschien een man is ipv een pop. Die kweker wist er toch al niet veel van, want hij had Kiki ook als bont aangeboden, en zelfs ik wist dat het gepareld was, alleen niet of het cinnamon of grijs was  :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

het is inderdaad erg, hoop ook voor je dat ze gezond is, ziet er best een jong ding uit he :). Maar je mag er trots op zijn hoor, het is echt een schatje. Misschien eens laten onderzoeken door een dierenarts of ze in orde is? Ik denk het wel, maar in ieder geval, je weet helaas nooit zeker :-/

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ja op de tweede van links normaal, dit is ook een gewone geparelde, heel mooi als je het mij vraagt, heb er zo twee gekweekt dit jaar, en ik heb ze nog allebei, dat worden volgend jaar allebei kweekvalkjes.

SDC:D

Suzanne

Die bedoelde ik idd Stijn.

En misschien is het wel een idee om haar te laten onderzoeken door de dierenarts, Tara, alleen ze is nogal schuw en heb al eens meegemaakt dat een valkje van mij overleden is door stress nadat hij bij de dierenarts was geweest. Dus als het niet nodig is, ga ik liever niet  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi,

kan je dan beter even wachten tot ze tammer is. Valk dood van stress? Ben je daar wel zeker van, want valkjes zijn goed bestendig tegen stress heb ik nog wel gehoord :-/. Hmm ... stress is best een goede uitvlucht, hier werd me ook al gezegd dat m'n turquoisineparkiet is gestorven door stress, geloof er niets van :-X

Stijn dc

hello

valkjes zijn denk ik wel gevoelig voor stress hoor. z'on bezoekje aan de DA kan veel stress veroorzaken, nieuwe omgeving etc. dus ik zou niet gaan als het neit nodig is.
ikzelf ben nog nooit met een vogel naar een DA geweest.

SDC:D

Suzanne

Nou, ik was met hem naar de dierenarts geweest omdat hij niet meer kon vliegen. En de dag daarna zat hij in de nestkast, en toen hoorde ik een tik. Ik deed de nestkast open en toen lag hij daar dood. Dus volgens mij heeft zijn hartje het toen begeven. Maar hij was ook best wel mager geworden, dus misschien was het toch iets anders  :-[ Was mijn eerste valkparkiet, Falco, een wildkleur. Dit is zo'n 15 jaar geleden dat ik die valkjes had.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hmm ... Heb jij geluk hoor Stijn, ben al vaker moeten gaan, maar dan ben ik altijd bang, want het is nou al nooit geweest, dat mijn valkjes opknappen na een bezoek bij een dierenarts, vaak gaat het dan nog slechter met hun.... Ik weet ook niet zeker hoor, maar had gehoord dat ze best tegen stress kunnen ... Nou, zoals ik al zei, ff wachten voor onderzoek tot ze wat tammer is :)

Suzanne

Zolang ik denk dat ze gezond is ga ik niet. Maar ik hou er wel een paar weekjes apart, hoewel me dat zeer veel moeite zal kosten omdat ik het zielig vind voor haar dat ze in zo'n klein kooitje moet zitten. Daarom heb ik haar naast de kamervoliere gezet, zodat ze toch een beetje gezelschap heeft van Plukkie en Loki. Ik moet binnenkort maar eens nieuwe foto's gaan maken van Loki, want die lijkt helemaal niet meer op de vogel die op de foto die ik nu gebruik staat. Hij is nl. om te zien een witmasker geworden.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi allemaal  ;)

Kiki zit rustig op haar stokje. Ben blij dat ze van de bodem af gekomen is. En ze heeft wat van de trosgierst gegeten. Ze kijkt me met achterdochtige oogjes aan, maar deinst al wat minder achteruit heb ik het idee van.
Keek nog even naar haar poepjes, die zagen er normaal uit volgens mij  :)

Ik heb gelijk eens een nieuwe foto gemaakt van Loki. Hier kun je goed op zien dat hij helemaal veranderd is na de rui. Ik vind hem zelf erg mooi, maar ja dat is logisch he, moeders trots  ;D

Grr, ik wilde dus een foto plaatsen, maar het wil maar niet lukken. Ik krijg de hele tijd de melding: invalid format, valid files are jpg gif.
Maar dat snap ik niet, want mijn plaatje is een jpg, en ook kleiner dan 60 kb  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.