28 april 2024, 11:34:50

Zichzelf plukken

Gestart door Tries, 30 januari 2008, 13:05:59

« vorige - volgende »

Tries

Mijn albinovalkje plukt zichzelf.. Nou zijn we er al mee bij de dierenarts geweest en die zegt dat het stress is.. Natuurlijk leuk en aardig allemaal om te weten maar zij plukt zichzelf nu echt al een aantal maanden en word er ook niet mooier op.. Kan mij ook niet voorstellen dat dit iets is wat ze voor de lol doet.. Als er iemand een suggestie heeft hoe zij hier misschien vanaf kan komen dan hoor ik dat graag..

Alvast bedankt :)

Rianne

Hoi,

ik heb net in je andere topic gelezen dat je 3 valkjes hebt, dus door verveling en eenzaamheid kan het niet komen lijkt mij.
Plukken kan echter ook een medische oorzaak hebben zoals bijv een huidschimmel. Je kunt eens contact opnemen met een vogelarts voor een afspraak. Zij weten hoe ze huidschimmel kunnen herkennen en kunnen eea op kweek zetten. Ook is er medicatie voor dus het kan geen kwaad om eens voor een 'second opinion' te gaan bij een vogelarts.

Tries

Oke.. Ja, zij is niet eenzaam.. Dat zeker niet want ze heeft 2 mannen om haar heen..

Verder ga ik dan inderdaad maar eens snel een keer contact opnemen met een vogelarts.. We hebben er hier gelukkig 1 in de buurt.. :)

Thanx voor de tip :D