4 mei 2025, 13:19:53

ijzer (ferri) chloride

Gestart door mastolk, 21 oktober 2003, 20:09:14

« vorige - volgende »

Lique

23 oktober 2003, 04:00:25 #15 Last Edit: 23 oktober 2003, 04:01:26 by Angelique
Hoi Paul,

Ja inderdaad, er zit aluin doorheen.
Ik neem aan 25 % want er zit 75 % chloride doorheen.
Vandaar ook dat het de wond dichtmaakt.
Maar toen ik het op het pootje van Sammy deed, lekte er ook wat op mijn hand. Inmiddels is het er af gesle-ten, maar ik kreeg het er totaal niet af, maar gelukkig brandde het niet.

groetjes lique

Ps. afgesle.ten maakt hij wel een vies woord van hahahaha

Paul

Hoi Lique,

Die ijzerchloride kreeg ik met etsen ook wel eens op mijn hand en je voelde er niks van.
Aluin prikt ook alleen in wondjes en is niet gevaarlijk of giftig maar probeer het niet te eten want je mond zit dan een dag dicht  :D
Die vieze kleur in inderdaad bijna niet weg te krijgen, in kleding krijg je het ook amper weg dat worden echte roestvlekken zoals die eruit zien.
Maar als je een valkje ermee kan redden is het minder erg dat zijn veertjes een tijdje vies zijn.
Alleen zal het er bij een albino niet uitzien een bruine vlek in de veren  :D

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

Haha, waar zie je me voor aan? Ik zal het echt niet in mijn mond stoppen :D :D
Maar het lijkt me wel vrij agressief spul.
Sammy heeft wat op haar buikje zitten, maar na badderen en douchen is het ook niet weg gegaan.
Toen de hele kooi onder het bloed zat, zijn er ook een paar bloedvlekjes op Noah gekomen. Ziet er echt niet uit. Een spierwitte valk met donkere vlekken.

Groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,

Bloed moet je met koud water weg proberen te krijgen hoorde ik van een kweker.
Als je er eenmaal met warm water op gaat zitten krijg je het niet meer weg en moet het eraf slijten.
Maar die ijzerchoride niet eten hoor  :D
Ik bedoelde pure aluin dat had ik toen in poedervorm dat leek op soda en dat heb ik wel eens geprobeerd maar een heel klein beetje en dat trekt je mond bij elkaar zeg  :D

Groetjes, paul

Lique

Hoi Paul,

Ook koud water is niet goed.
Het beste is om bloedvlekken weg te halen, is melk.
Door water gaat het ijzer roesten. En melk helpt ook goed in kleding, als er bloed in zit.

Groetjes Lique

mastolk

Hoi Allemaal,

Goh is snij wel een onderwerp van diskussie aan volgens mij  :D  :D. Er komen zelf allerlei huishoudelijke tips bij.
Nou in ieder geval bedankt voor alle tips! Ik zal kijken of ik het kan vinden, en anders hoop ik dat ik het niet nodig zal zijn voor mijn valkjes, en probeer als ik het nodig ben eraan te komen.
Bedankt allemaal  ;)  :)
Groeten Margrietha