27 april 2024, 09:57:01

soms tam!

Gestart door cathy, 27 januari 2008, 17:57:50

« vorige - volgende »

cathy

hoe volledig tam krijgen?
Ik heb mijn valkje vanuit de dierenwinkel. Hij was toen al 2jaar. Momenteel zit hij nu 3 maand bij mij. Ik ben er elke dag al met bezig geweest.
Met volgende resultaten:
- als hij in zijn kooi zit komt hij uiteindelijk naar mijn hand als er eten op ligt!
- Hij vliegt ook al rond in huis. Mijn lichaam: gezicht, schouders enz is hij totaal niet bang van maar als ik mijn vinger naar hem breng, waarschuwd hij mij door zachtjes te bijten.
- Als hij juist gevlogen heeft door de woonkamer mag ik hem wel pakken met mijn handen of laten opstappen. Zonder dat hij bijt!
- Soms na het vliegen blijft hij een tijdje op mijn hand zitten.
Maar toch als hij ergens een tijdje zit en ik ga dan met mijn vinger ernaar toe dan bijt hij.

Ik zou hem graag willen wrijven zonder dat hij mij bijt! Maar hoe bereik je dit????
Af en toe vind hij mijn handen echt niet leuk :-)

*Yvon

Hoi hoi

Zo te lezen gaat het al helemaal goed en dat al zo snel voor een oudere valkje wat ook nog eens uit een winkel komt.  :D
Wat je kan proberen om hem aan het kroelen te krijgen is ,
als hij op je hand zit met wat trosgierst als afleiding,
dan met je neus proberen te kroelen.
Als dat een paar keer gelukt is en je ziet dat hij het echt lekker vindt dan langzaam met je vinger het proberen over te nemen.  :)
Zo is het bij een valkje van mij ook gelukt.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

cathy

hallo,

het is mij al gelukt op met mijn wang of lippen elke keer aan hem te komen! soms laat hij het dan toe met mijn vingers te wrijven!!!
kmag hem trouwens kusjes geven!! natuurlijk niet teveel!!!
nu met het zonnetje is hij volledig in zijn nopjes! je ziet dat die vogel gewoon open fleurt!! leuk op te zien.

dank u!

gr


krasny

Wat ook helpt is om de vogel met de vinger laag te benaderen...
Dus nooit boven hem maar ter hoogte van zijn poten en dan daar je vinger laten rusten.
Wedden dat hij zijn kop een keer omlaag doet om zich te laten kroelen?
Loura

cathy

hallo,

Ik had vandaag verlof. Dus even terug bezig gehouden met de valkparkiet.
Ook toevallig hem met mijn vinger laag genaderd! En heb hem mogen wrijven op zijn kopje!!!!!!!!! Mega leuk!!!
Hij zat er met zijn oogjes dicht en andere tonen van lawaai dat hij maakte. Hij vertelde goed waar ik moest wrijven en hoe hard of zacht!!! Zeker 20 min gewreven. hij kon er niet genoeg van krijgen.

hbe nu juist gelezen van jullie om hem laag te benaderen met mijn vinger! Ha dik het messchien vroeger gelezen had ik hem vroeger mogen wrijven!! Maar ja.

Mijn half dagje verlof vandaag kan niet meer stuk!!

hartelijk dank!!!!!!!

ps: ik ben mega fier!  ;D Want hij is toch al 2jaar vanuit de dierenwinkel. iedereen was aan het vertellen dat ik hem niet tam ging krijgen. Joepie gelukt!!!